Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sexualitet
Läst 5786 ggr
Fialialej
0

Tips för ökad sexlust?

Jag af hamnat i nån form av ond cirkel där sex prioriteras bort och känns mer som en belastning än som nåt gött. Har börjat kännamig dålig på att ligga, oattraktiv, och tvivlar på mina känslor för min sambo pga detta. Älskar honom och vi har inga problem förutom det att det inte blir nåt sex. Känns somna tt det är så sällan nu så det är bekvämare att låta bli för kroppen är inte av vid att sätta igång maskineriet. Blir frustrerad över situationen och vet inte hur jag ska vända vanan. Har vart sjukskriven för en depression under ett års tid och det kan möjligen spela in. Rent fysiskt är det inte några problem vad jag vet. Har någon tips på vad en kan göra för att öka sin sexuella lust och att få igång det igen, liksom…?

"På natten är alla katter svarta"

Gaiezza
3

Följer!

Bacon, svaret är bacon. 

tlover
0

Träna, båda två.

Man känner sig både sexigare och feromonerna märks av bättre.

l'm back

Iskall
0

Det där känner jag igen.

Jag och killen har nästan aldrig sex nu för tiden, lusten finns väl där, men inte orken

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

DesK
1

Bra sex ger energi, så försök hitta andra tidpunkter på dygnet att ha sex. Tänk på att det ofta är så att bra sex börjar direkt efter att föregående sexmöte ägt rum. Tala om för varandra vad ni gillar hos varandra och vad ni vill göra nästa gång. Tänk också på att vara lyhörda för varandra

/Désirée

ramm5tein_
2

Håller med om att hitta andra tider på dygnet. Ofta blir det väl för många just inom den tidsperioden man befinner sig i sängen. Inget fel, men rutinartat kan bli tråkigt och kanske då prioriteras bort för att man är trött eller annat. 

Har ni pratat om det? Det finns säkert något som tänder till det hos er båda. Man behöver inte heller börja pang på, utan en massage eller bara kramas kan ju leda till något mer :) Man ska inte stressa fram något om det inte känns bra.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Fialialej
1

Ja vi har pratat och pratat och pratat. Och det har gått ifrån att "vimlöser det här det är lugnt" till att det känns hopplöst och så.. Men det är bra idéer det där med att hitta andra tillfällen… Jag är sån som gärna tar ett pök i bilen efter skogsutflykten men det har inte funnits intresse av sånt från hans sida. Kanske är det den spänningen som saknas för mig och som i längden gör det ointressant. Träning är också nåt vi båda borde ta tag i så det är en fin idé det med. :) Nån speciell mat eller så som kan vara bra? Tillskott?

"På natten är alla katter svarta"

PogoPedagog
4

Gör andra roligare saker som ger energi. Gå ut på någon rolig teater elelr vad ni nu gillar, det behöver inte vara en gemensam aktivitet. När man mår bra kommer ofta lusten igång.

OlgaMaria
2

#6 Skippa socker och gärna snabba kolhydrater, gå ner i vikt om det behövs, träna (helst korta pass högintensivt), ät zink, försök komma till rätta med stress.

Finns också kosttillskott som hjälper men har inte provat något själv så kan inte tipsa om något. Googla runt om det eller fråga på hälsokost.

Men mitt bästa tips är att strypa sockret.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Disturbed-Angel
1

Fundera på varför du vill/inte vill ha sex! Känner du att det är lågprioriterat kanske det finns en anledning och då tror jag det är viktigt att försöka ta itu med den orsaken. Det är lätt att allt blir väldigt fel och konstigt om man försöker tvinga sig själv att ha sex fast man egentligen kanske inte vill. Det bästa är väl att prata om hur du känner och tänker över allt. 
Äter du några mediciner för depressionen? Det är en otroligt vanlig biverkning att få minskad sexlust på nästan all psykofarmaka, Även hormonbaserade preventivmedel kan bidra till minskad sexlust. Sedan bidrar väl depressionen med sitt också. När man är väldig deprimerad förlorar man ju lusten till det mesta.
Jag har själv vart väldigt svårt deprimerad så ja förstår din situation. Ibland måste man tillåta sig själv att släppa alla tankar på hur saker "ska och borde" vara och istället fokusera på att göra de bästa man kan med det man har.

Soleda
0

Hur var ert sexliv förut? Blev du tillfredsställd? Tillfredsställer du dig själv? Det är kanske några relevanta frågor som du kan ställa dig! Menar nu inte att du behöver besvara dem här🙂.

Du undrar själv vad du känner för din man? Hur känner han?

Du nämner om tillfällen när du vill men inte han. Du vill ha lite kittlande spänning men inte han. Men då har du ju lust! Är det din man som bromsar mest kanske? Känner du dig obekväm i att du vill men inte han?

Det är ett litet detektiv arbete att klura ut vad om är orsak till vad.

Blir du nyfiken på andra män? 

Ibland kommer man till den punkten att ni som par får ta gemensamt ansvar för om ni ska ta tag i problemet och lösa det för att ni vill fortsätta tillsammans. Eller så kommer man kanske till den insikten att känslorna inte finns kvar. Vissa föredrar att inte göra något utan bara fortsätter i samma spår och blir i bästa fall gifta kompisar som bor ihop.

Ni verkar i alla fall ha kommit till någon form av återvändsgränd.

För att öka sexlusten måste man veta lite om varandras lustar och fantasier. Om en av er är mer pryd än den andra får man börja väldigt försiktigt. Båda måste känna sig trygga i situationen.

Kärlek måste man ha❤️!

Sjöstjärna
0

Gå en danskurs tillsammans, gärna salsa eller argentinsk tango eller liknande. Det spelar ingen roll om ni egentligen tycker om att dansa eller inte, men att vara nära och ta på varandra till sensuell musik gör att det händer saker i kroppen och vips så vill man ha sex! 😃

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Karmatarerskanise
3

haha jag hade aldrig fått med mig min sambo på danskurs ;)

TS Det är svårt när man hamnar där. Man måste då försöka ändra på sina vanor.

mollyt
3

Jag har inte läst allas svar, men jag känner igen mig i din beskrivelse. Jag kände det samma för inte allt så länge sedan, men nu har det blivit mycket bättre - så ge inte upp!

Mina tips är - precis som fler andra skrev - är att försöka strunta i sex-före-man-ska-sova-sexet för då var jag själv alltid så trött att det var mer lockande att bara strunta i det och sova istället… Om jag har sex på morgonen/förmiddagen istället så tycker jag att det ger mig mycket bättre lugn osv. MEN man ska inte stressa för mycket, då blir det bara ett moment som man vill "ha avklarat" om man har en tid att passa t.ex. vilket inte är vidare bättre än att vilja somna.

Sen, försök att sänka era krav! Prata om det tillsammans - det gjorde min sambo och jag. Jag berättade att jag mådde dåligt över att jag inte var kåt osv. Då kände jag att han uppskattade "de små försöken" mycket mer - även om det inte blev penetrerande samlag som följd.

Att bara ha närhet/kramas är djävligt bra det med! Förhållandet skulle jag säga bygger mer på närhet, vilket om möjligt är ÄNNU viktigare om man mår dåligt. 

Jag vet inte hur du upplever det, men jag har haft störst problem med att själv bli kåt. Jag har alltså haft omöjligt att ta initiativ till sex, och om jag fått "välja" har jag hellre gått och lagt mig när min sambo frågat om vi ska ha sex först. SÅ mitt stora genombrott kom när jag började tillfredsställa mig själv lite först (ibland var min sambo medveten om det men ibland kunde jag göra det om han var i ett annat rum) för att starta igång kroppen. Sedan började vi titta lite på erotik tillsammans, vilket inte riktigt fungerade för mig - då vi gillar olika saker när det kommer till typ porr och då skäms jag mer för att visa vad jag gillar att titta på. Såååååå… då kan jag värma upp med att läsa en novell eller något innan för att få igång min egen kåthet och då har jag ju velat ha sex verkligen!

Ytterligare ett tips är att sluta med hormoner om du använder hormoner som preventivmedel. Jag slutade nyligen med mina p-piller, rekommenderar det verkligen! Kring kvinnans ägglossning är vi verkligen "gjorda" för att bli kåtare. Speciellt viktigt om man, som du och jag, mått dåligt psykiskt! Att då rubba hormonbalansen med preventivmedel kan vara dåligt.

Usch vad mycket text det blev…. Men sammanfattat: Andas ut, koppla av och sänk kraven (kramas är bra), undvik sex på kvällen när man är trött, tillåt dig att ha skönt - med eller utan partner. Försök att tänka på vad som du blir kåt av (och ta hänsyn till DINA behov). Sedan det där med hormonerna om du använder det vill säga! :)

Lycka till!

[Forest]
0

Jag har själv haft depression och sjukskriven att sexlusten avtar eller helt enkelt inte finns är vanligt. Sen kan man äta olika tillskott och piller för öka sexlusten, jag skulle höra med läkare om detta du kan även googla lite kring detta finns receptfria piller men hur bra dom är vet jag inte.