Vaxa bikinilinjen
Någon som gjort det här förut? Verkar göra riktigt ont..
Vill även pröva o vaxa benen, gör nog ont det också.. Phu. 
Nån som kan rekomendera ett bra men inte för dyrt ställe i Sthlms trakten? 

Det är fruktansvärt om du frågar mig! Knappt värt det.. men jag är riktigt håröm oxå
Qui dormit, non peccat
Jag har aldrig gjort det, men jag funderar på det. Smärtan är väl snabbt över så m,an får bita ihop. Vill man vara fin får man lida pin ;)
/Christine
Exakt. Skulle kännas skönt att inte behöva oroa sig under 4 veckor under sommarn ¨på stranden 
Fast de är rätt krångligt att lyckas få bort allt hår själv när gör det själv :P Efter ett tag drar man inte lika hårt för att det svider så :P Så de är bättre att raka :) Eller gå till någon sådan som vaxar åt en :)
Jag använder en sådan där apparat som rycker stråna (kommer inte ihåg vad den kallas)
Aj,aj,aj, vad ont det gör men oj, oj, oj, vad bra det blir…
/Maria

#5 en epilator=)
Qui dormit, non peccat
Ska förmodligen åka till Mohair som ligger i Solna, http://www.mohair.se/
vaxa halva benen (vaderna) + bikinilinjen = 450:-
Det kan det väl vara värt? 

#7 Jo de är rätt billigt oxå=)
Qui dormit, non peccat

Vaxa benen är en baggis om det görs på rätt sätt, bikinilinjen däremot är lite värre men samma där görs det rätt så är det lugn.
Skulle inte få för mig att utsätta mig för det, för öm av mig. Testade benen en gång och en liten ruta där nere, och jag grät och har aldrig gjort om det. Funderar dock på en epilator med kyleffekt, men misstänker att jag kommer hålla mig till hyveln, stubbigt efter 5min till trots ;)
Beundrar er som vågar/tål smärtan!
Paulina

#10 Vill man va fin får man lida pin 
#10 Min epilator har kyleffekt men jag tycker inte det fungerar bra så jag använder den utan.
/Maria
Jag har inte gjort det, men vaxat hela benen en gång. Det var inte värt det. Jag gjorde det på salong och fick höra att jag har väldigt tunn hud. Jo tack, det märkte jag eftersom jag blev väldigt öm och röd i flera dagar efteråt. Sedan växer mitt hår snabbt ut, så det var varken värt pengarna eller smärtan. Numera rakar jag, precis som jag gjorde när jag började. Det går snabbast och passar mig bäst.
Jag har vaxat bikinilinjen. Gjorde det själv, hemma. Smärtan går över nästan direkt och håren kommer inte tillbaka på lååång tid, så det var helt klart värt besväret.
Min sambo får hjälpa mig eftersom jag tycker det är läskigt och dra själv han får samtisigt utlopp för ev aggressioner
Däremot är inte kallvax att rekomendera, alltså sådana där färdiga remsor som man värmer mellan händerna.
Utan använd varmt vax, som du värmer i micron. Gör mycket mindre ont och allt hår lossnar mycket lättare.
Tyckte inte att det kliade heller när väl håret börjar växa ut igen, som det gör vid rakning, samt betydligt mindre inflamerade hårsäckar.
Epilatorn är också bra, men jämfört med vaxning är den en pina. Epilatorn gör mycket mer ont än vaxning.
#14, Jag tänker lyssna på det svaret! Hahah! 

Jag har kört med epileringsmaskin i över tio år, en billig från typ Haléns postorder eller liknande. Visst gör det ont men man vänjer sig, förr tyckte jag att det var hemskt men nu tycker jag att det är en baggis :) Men jag har extremt mycket hår så raka är inget alternativ.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Men att ta bort hår permanent då ? Är det bra ? Någon som testat ?
Oj, lite mycket OT nu kanske, men aja. :$ :P
#17 Det enda jag vet om är att ta bort hår på överläppen. Min kompis har gått på sådan behandling och är jättenöjd. Hon är dock från Libanon och väldigt mörk.
Väldigt gammal tråd men jag puttar upp den 🙂
Jag har vaxat bikinilinjen - AJ! och som jag svettades, haha! Men väldigt nöjd och något jag tänker göra igen 🙂 Gjorde det i spanien kostade hela 70 kr! 😉
Jag vaxar alltid mina ögonbyn med varmvax så tänkte börja ta "där nere" själv nu också 😛
Jag bara inflikar att det inte är helt ovanligt med allergiska reaktioner. Så ska man vaxa inför nåt speciellt "event" (badhus, utlandsemester, nya killen…) så KAN det vara bra ide att prova först så att man inte springer omkring med prickig intensiv klåda när man tänkte vara som snyggast. :P
Att vaxa bikinilinjen + benen är nog det BÄSTA jag gjort :P Jag är len i runt 3 veckor och det är såååå skönt att inte behöva raka varje dag.
Ang smärtan, ja det känns men det är inte så man inte klarar den. Står man ut den lilla stunden så är man helt hårfri sen :D
Jag brukar göra brasiliansk vaxning och älskar det! :D Visst fan gör det ont i själva rycket, men det är typ 1 sekund som det gör pissigt ont men sen är det över. Om jag ska raka mig där nere så är jag nöjd typ en dag, sedan börjar det göra ont och skava/klia vid troskanten osv… Nä, rakning passar inte mig - oavsett nya rakblad/rakgel blir jag aldrig nöjd! Länge leve vaxningen! :D
Jag går till Clinice Devine regelbundet, tycker att de har grymt trevlig personal. www.**clinicdivine**.se/