Dask på rumpan?
Läste i en "dont's list" är män att man inte bör daska/ smiska en kvinna på rumpan utan att först fråga eftersom många kvinnor känner sig fruktansvärt förnedrade av detta. Försökte googla det men fick mest klargjort att många även vägrar doggyn för att även det känns förnedrande. Tyckte det var intressant då jag aldrig själv fått den känslan. Vad kan få det att kännas på det viset? Skulle allt detta bara handla om att få utöva dominans för männen? Många kvinnor tycker om det men vart ligger njutningen för en man i att daska en kvinna på rumpan under sexet? Är det dominans återigen?
Mvh Ellenfyrkant
Jag förstår inte riktigt frågan, tror jag? Undrar du varför det kan uppfattas som förnedrande att daska någon på rumpan?
Men ja, för mig är det självklart att ingen ska ta sig friheter med min kropp och att ingen ska göra något jag är okej med/godkänt - oavsett om det är en "dask på rumpan" eller en kram.
Varför just "dask på rumpan" kan väcka sådana känslor hos folk är antagligen att det går att dra kopplingar till aga --> uppfostran --> dominans. Ser inte det konstiga i att alla inte är okej med det.
Blir daskad på röven flera gånger dagligen, det är min killes sätt att visa att han tycker om min rumpa 🙂 Så jag ser det aldrig som något förnedrande.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Är väl olika från person till person? Jag själv ser det inte alls som förnedrande då jag kan "daska" min pojkvän på rumpan. Vill bara visa att jag tycker om hans rumpa.
Förstår inte varför det skulle vara fel att visa dominans oavsett kön. Om båda är med på det.
Varför skulle det vara förnedrande för kvinnor att stå i doggy (klart det finns undantag), blir det inte likadant för killen om tjejen sitter på? Alla ställningar är den ena eller andra dominant men klart allt beror på hur du gör det. Är båda med på det så tycker inte jag att det är förnedrande. Kommunicera med din partner innan ni provar.
Tillägg: Sedan så tycker jag att det är skillnad på att daska och att smiska. Daska för mig är när man mjukt och lätt rör till men att smiska är ju hårdare.
Smaksak, skulle jag kunna tro.
Skulle jag bli daskad i rumpan utav någon som jag inte kände så skulle jag bli irriterad. Men om min sambo daskar min i rumpan bryr jag mig inte nämnvärt i. Dessutom brukar mina kompisar ha lite svårt att låta bli min rumpa 😉 Vilket inte heller stör mig nämnvärt.
Jag förstår dom som inte tycker om doggystyle, även om jag inte har några problem med det.
En gammal kompis vart tvingad till sex och killen körde då denna ställning, hon fixar inte att köra så längre, vilket jag tycker är förståeligt.
Ett ex till mig ville bara ha sex med mig bakifrån, jag tyckte att det kändes väldigt nedvärderande då det endast var det som gällde och det kändes som att jag var för ful för att han skulle kunna se mig medans vi hade sex. Det är den enda gången jag har reagerat starkt på detta.
Så jag tror att allt detta är en smaksak, vad man själv tycker och hur man blivit uppfostrad, vad man är van med samt vem som gör vad.
Jag daskar ofta min sambo på rumpan. Inte för att förnedra utan för att jag itne kan låta bli att röra den 😃
Jag blir ofta daskad på rumpan av min pojkvän, inget förnedrande med det alls utan gillar det.
Min partner får gärna göra det men om någon annan tar sig friheter till att göra sådant så känner jag mig definitivt förnedrad.
Skulle främmande man göra det klart jag hade blivit förbannad.
Men min man gör detta och jag ser det inte som förnedrande jag daskar även till honom på rumpan och även ger han nyp på skinkan. Är det sen i sänghalmen detta inträffar så ser jag väl mer att han är kåt o pilsk 😎
För min egen del skulle det kännas väldigt obehagligt faktiskt även om det hade varit min pojkvän faktiskt. Jag har varit med om att en främmande människa gjort det på mig och sedan dess så är det värsta tänkbara scenario.
Ha en trevlig dag!
Jag har visserligen ingen pojkvän, men jag skulle tycka att det var okej om han gjorde det.
När jag gick i högstadiet så hände det att klassens killar ibland daskade till när man gick förbi. Jag tyckte det var mest roligt, jag visste ju att det var på skoj (: Dom gjorde inte det på alla tjejer, utan bara dom som dom visste var okej med det.
Annars beror det väl på situationen. Jag skulle nog bli mest förvånad om en främling gjorde det, jag tror inte jag skulle ta illa upp.
//Jessie
#9 Ooops skrev faktiskt två gånger hehe :)
Ha en trevlig dag!
Att min sambo daskar mig i rumpan gör mig ingenting. Jag tycker dock att det är obehagligt om någon annan gör det. En arbetskamrat till mig gör det på alla möjliga som går förbi på jobbbet och det tycker jag inte om.
Jag känner inte att det är ok, självklart inte från främlingar, men inte heller från pojkvännen. Det känns nedvärderande, som om min kropp är hans ägodel, hans att göra vad han vill med typ. Lite som ett dominansbeteende som nån sa, "det är jag som bestämmer, du ska inget annat än tiga och ta emot". En uppskattande smekning kan vara ok, men daskandet slipper jag helst, haha! 😃
Ja jag har ju ingen att bli saknad av eller snarast mina vänner som inte kan låta bli min rumpan. Men hade den jag gillar gjort det hade jag älskat se ser det inte som förnedrande . Hade lagt till ett stön som visar att jag uppskattar det . Men är det en främling hade jag blivit väldigt arg och irriterad

Vissa känner dig kränkta, andra tar det som en komplimang :) Tror/ tycker ni att "daskandets" betydelse skiljer sig i vardagen och under sex?
Mvh Ellenfyrkant
15 för oss gör det. Gör aldrig det under sex.

#16 Blir självklart nyfiken på din/er tolkning av daskande i akten? :)
Mvh Ellenfyrkant
17 Har nog ingen tolkning. Har inte ens tänkt på det. Men jag tror inte jag hade tänt på det. Får fråga sambon hur han ser på det :) För mig är det mer en skämtgrej.
Sen kan man ju se det ur olika vinklingar. En del finner det nedvärderande på ett dåligt sett, för andra är just nedvärderingen och "maktförskjutningen" en del av basen i ett förhållande eller sexet, både för kvinnor och män. Det måste ju inte vara kvinnan som är i den mottagande rollen. Dock är det ju något man alltid är överens om innan i den typen av relationer.
Det passar inte alla och hos den stora massan i dagens samhälle skulle det nog uppfattas något dåligt.
Detsamma gäller nog smisk eller spanking, dvs betydligt hårdare än en dask, de lämnar oftast märken vilket i många fall är en "bieffekt" många eftersträvar :). Men smisk och spanking är nästan ännu mer kontroversiellt än daskar, då det hos många har jag märkt sammankopplas med kvinnomisshandel.
Men det är som med allt annat, det måste vara på bägges samtycke, sunt och säkert.
Man ska för övrigt inte göra någonting på någon annan människa (oavsett könstillhörighet) utan att fråga. Inte ens vanligt vaniljsex eller ens ge någon en kram eller kyss, man frågar först. Sunt förnuft.
skulle en främling få för sig att göra det skulle jag idiotförklara på fläcken. men att min pojkvän gör det tycker jag bara är en kul grej, jag vet att han gillar min rumpa och det bekräftas ju ytterligare då eller vad man ska säga :)
Om någon jag inte känner skulle slå mig på rumpan skulle jag bli jättearg, men jag och min pojkvän daskar varandra på rumpan flera gånger om dagen, vi tycker att det är lite roligt. Även under sex brukar han han sminka mig på rumpan och vara den dominanta och det tycker vi båda om.