hur står ja ut? :(
hej! massa killar i 8an på min skola kallar mig hora och sånt, jag har inte gjort nått som är horit.. jag är oskuld och går i 7an.. jag försköker hela tiden säga att jag inte säljer sex eller ligger runt heller nått sånt . då säger en kille ba " nä men du köper " han kallar mig tjock fast jag är underviktig. jag ska egenkligen väga 50 men jag väger 48,3 .. jag försöker stå emot allt men allting kommer bara som en fors över mig.. :/
Du måste prata med någon av dina lärare, skolsköterskan, kuratorn, rektorn eller någon annan vuxen på skolan. Du ska absolut inte, under några som helst omständigheter, behöva ha det så!
Prata med dina föräldrar så du får lite extra power att få skola m.m. att lyssna. Detta är INTE okej!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Hora är bara ett ord idioter säger till en utan att tänka på vad det betyder. Du vet att du inte är en hora och du vet att du inte är tjock - så ta inte åt dig. Säg inte heller "sluta!!" och försök vara elak tillbaka, utan igga dem. Till slut tröttnar de och förstår att du inte tar åt dig. Om det inte funkar tycker jag att du ska gå till rektorn eller säga till dina föräldrar. Det är inte okej att gå runt och kalla folk för hora och hålla på. Så jag tycker att du ska göra som jag skrev, men om det inte funkar måste du gå till rektorn eller säga till dina föräldrar. sånt ska man inte komma undan med. Kram!!
#1 #2 glömde skriva att jag har pratat me kuratorn och dom har sagt till dom men dom forsätter.. lärarna märker att jag inte har de bra.. funderar på att byta skola bara att mamma vill att jag ska gå kvar på den skolan.. men de vill inte ja! :(
#4 Då tycker jag du ska säg till dina föräldrar att de ska kontakta de som håller på/deras föräldrar. Herregud vilka idioter!
jag kan lägga ut det medelandet han skicka så får ni se
Usch, fy vad irriterad jag blir! Så får det inte gå till! Prata med någon om det som hänt, om du fått elaka meddelanden eller så ta en "screenshot" eller ta kort på dem och visa för din lärare.
Massor av kramar <3
Ha en trevlig dag!
Åhh så ledsen jag blir!! Det är aldrig okej med sånt här! Kvalificerad mobbning är vad det är och det tillåter vi inte i Sverige (egentligen). Prata med din mamma, anmäl detta till polis och BEO
http://www.skolinspektionen.se/beo/
Ge inte upp! Och som en annan skrev, nonchalera dem! Jag vet att det är svårt, men försök. Stå på dig, vill du byta skola, så är det det du ska göra. Din mamma vill säkert ditt bästa men kanske inte förstår allvaret i det hela ❤️
Prata med henne igen och förklara. Skolan är SKYLDIG att ta detta på allvar och anmäla om det rör sig om mobbning och trakasserier! Det är aldrig okej!
Du kan själv kontakta BEO - länken ovan, BRIS och UMO
http://www.umo.se/Vald--krankningar/Mobbning/Om-man-mobbas/
http://dinarattigheter.se/dina-rattigheter/vad-ar-mobbing/
STORT lycka till!! Och du, ge dig aldrig, inte någonsin! ❤️😍
Kram Mila 
naw tack alla! jag pratade me lärarna idag och dom skulle snacka me han lucas o hans gäng! får hoppas att de blir någon ändring , annars byter jag skola ! :(
Tycker verkligend et är vidrigt att folk ska behöva byta skola för att några andra gör fel och beter sig som s k i t. Dessa killar som håller på borde få en ordentlig tillsägelse så de aldrig mer vågar göra något sånt. Hoppas det blir bra och de får lite vett i hjärnan. ❤️
#9 Bra där! Så ska det låta ;-) You go girl!!
Kram Mila 
Har också fått stå ut med det där ordet i 4 år nu (går andra året på gymnasiet) och det ska verkligen inte få förekomma! När jag berättade för mina föräldrar & de ringde till skolan och sa att de skulle berätta för varje klass att man inte får säga vissa ord slutade alla

Jag blir så förbannad på alla flata föräldrar som inte kan ta tag i sina ungar. Det är föräldrar som möjlig gör mobbing. Det är deras attityder som barnen speglar.
Min son var oförskämd mot tjejer vid ett tillfälle. Jag tror att han skulle visa sig ball inför killgänget som mobbade honom. Det tog jag tag i direkt. Han fick ringa de tjejer som han hade sagt eller gjort något mot och be om ursäkt. Det var nog inte så kul för honom. Däremot blev en mamma riktigt glad när hon hörde vad han ville. Hennes dotter kanske hade varit utsatt ofta.
Han gör aldrig om det. Vi förklarade att varje tjej är en syrra eller en morsa. Skulle han vilja att hans syrror råkade ut för detta? Nej det ville han inte.
Det har aldrig hänt oss, tre barn, som varit utsatta för än det ena och än det andra att någon någonsin ringt upp och bett om ursäkt. Detta hänger på föräldrarna som tycker att sånt händer och att det är skolans sak att ta itu med det.
Skäms alla föräldrar som låter detta fortgå.
>>>Malum domesticum<<<
Hej.
När jag gick i 7-9 så mobbade några killar mig oxo. blev kallad hora och retade mig för allt dom kunde komma på. lärarna var helt korkade så dom fattade inget. tyvärr så fick jag ta tag i problemet själv och bostade upp massor med självkänsla på sommarlovet så när jag började 9an så vissade jag att jag var mycket mognare en dom. berättade hur jävla töntiga dom var och sa åt dom att mogna till lite!
om du inte kan få dom att sluta så be dina föräldrar om hjälp. att ringa hem till föräldrar brukar hjälpa massor.
Styrkekramar till dig <3 Jag lider verkligen med dig.
// Jezzysnor
Killar i den där åldern är riktigt jävla omogna. Stå på dig för gud skull. Oftast handlar det om avundsjuka, eller att killen kanske gillar dig. Jag trodde inte heller det fungerade så förens jag märkte det själv.
Du vet ju själv att du inte är tjock, så ta inte åt dig. Och om du nu var det så skulle de inte göra dig dålig. Och du vet att du verkligen inte är någon hora. Ignorera dom bara, gå förbi och hånflina och visa att du tycker att de är patetiska. Det kanske inte är det lättaste för ord svider, men absolut det effektivaste och det kommer komma av sig självt sen. Jag har också varit mobbad i många år, jag låtsades som om jag inte brydde mig och idag är det ingen som mobbar mig och jag har ganska mycket vänner. Skulle någon mot all förmodan göra det så skiter jag fulllständigt i det, har lärt mig att inte ta åt mig.
De som försöker trycka ner dig är bara sjukt osäkra i sig själva och svaga. Om det är någon som är stark och bra så är det du, lycka till. Låt aldrig någon trycka ner dig. ❤️
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Jag blir så satans förbannad på taskiga skolkamrater och elakheter! Om arbetsmiljön på mitt jobb är farlig så kan jag säga till skyddsombudet. Protestera genom att inte gå dit om miljön är psykosocialt skadlig! Då kanske lärare och rektorer fattar. Visa dig själv respekt.
Om skolan inte löser problemet ska den anmälas för det. Skolan har en skyldighet att se till att ingen blir utsatt för någon form av övergrepp! Ta hjälp av dina föräldrar.
"På natten är alla katter svarta"