Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sexualitet
Läst 4861 ggr
Anonym
0

Killen kollar på porr

Hur ska jag göra för att komma över att han kollar på porr? Jag försöker intala mig att det är hälsosamt och bra att han har sexfantasier. Man jag känner mig så grymt sårad. Jag kan inte låta bli att jämföra mig med de tjejer som han tittar på. Många gånger långa, blonda, unga, vältränade tjejer med stora bröst. Medan jag är mörkhårig, kort, tjock, småbröstad och gammal. 

Känner inte att jag räcker till för honom längre.. Känner mig fruktansvärt oattraktiv, och varje gång vi har sex undrar jag vilken av tjejerna han måste tänka på för att ens få upp den. Jag är ju raka motsatsen till det som han vill ha..

PogoPedagog
19

Kanske är en kort äldre småbröstad tjej det sexigaste han vet. Men det lär ju inte vara det lättaste att hitta någon sådan i en porrfilm efetrsom 95% ser ut som de du beskrev, så han får kanske nöja sig med blondinerna mot sin vilja.

pyromanen
5

Förmodligen kollar han för att han blir kåt av att se/höra, inte för att han tycker dom är finare än dig.

Anonym
0

Min karl tittar på tuttar. Ehhh lite konstigt men det känns inte så porrigt. Jag tror att han tycker de är fina bara. Sen älskar han mina så jag är inte orolig.

Tina-A
4

Jag tror många tittar på saker de inte har i sitt förhållande. Han har ju redan en vacker, mörkhårig, kort kvinna hos sig som han älskar så många precis som han själv letar upp raka motsattsen på internet, för att det blir lite nytt..

Jag hoppas du hittar ett sätt att komma över det om det är vad du önskar! Man måste inte tycka att det är okej. Jag är emot porr, precis som mååånga andra - både kvinnor och män. I mitt förhållande tittar ingen av oss på porr och det är okej att tycka att det är moraliskt fel eller att det känns jobbigt, och det är okej att berätta vad man tycker för sin partner. Man måste absolut inte tycka det är okej med porr. Men om du gärna vill att porrtittandet ska fortsätta och att du vill komma över det så kommer jag att du hittar ett bra sätt för dig! Så länge ni båda är lyckliga så fattar ni rätt beslut för just er :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

mimåne
4

Om detta är något som besvärar dig så tycker jag du ska ta upp det med honom och berätta hur du känner. Kanske har han något att säga som får dig att bli mer tillfreds med detta så att ni kan ha en god relation och ett bra sexliv igen.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Anonym
0

#5 Det som besvärar mig mest är väl egentligen min eget extremt dåliga självkänsla. Jag vill att han ska kunna känna sig fri och ha en egen sexualitet. Det tycker jag man har rätt till. Jag ser inte porr som otrohet eller som något som är fel.  Det är mer det att jag inte kan låta bli att jämföra mig med det jag sett att han tittar på. Han är inte direkt hemlig. Rensar inte historiken på datorn eller så, så jag ser ju namnen på sidorna han tittat på och även när jag markerar ett fält för att skriva något så kommer på vissa sidor upp de ord han sökt efter. "Blonde teen" "Sexiest fittnesbody" "sillicone boobs" osv Det är inte så roligt att få sådana sökord uppkastade i ansiktet helt plötsligt när man ska skriva i någon sökruta. För det är ju så långt ifrån jag som möjligt. Ibland lämnar han fönster uppe med jättesmala vältränade tjejer och jag kan liksom inte låta bli att tänka att han omöjligt kan finna mig attraktiv. 

Jag vet att det är dumt av mig att tänka så. Men jag vet verkligen inte hur jag ska göra för att känna mig bekväm med mig själv och lita på att han kan finna mig attraktiv. Just nu känner jag mig som den fulaste och äckligaste kvinnan i världen.

PogoPedagog
12

Jag skulle sagt åt honom jsut det du skrev. Att du tycker att han har rätt till ett eget sexliv men att du vill att det ska vara just HANS EGET sexliv. Att stänga alla fönster o rensa historiken är ju inget jobbigt och dte minsta du kan kräva.

Clementinbarn
1

#6 Jag känner likadant om min sambo kollar på porr! Jag valde att ta upp det med honom och så vitt jag vet så kollar han inte på porr av något slag sen dess! Även om han nu skulle kolla på något nångång så vill jag inte veta, mår bättre av att tro att han inte kollar alls :) Så ta upp det med honom, tycker ju absolut inte att han ska lämna sidor öppna osv! :(

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

OlgaMaria
0

#8 Underbart! Jag tycker absolut man ska ta upp det! Sen är jag själv av uppfattningen att porr inte är bra för någon.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
0

Min kille kollar också på porr. Känner mig inte alls sexig eller rolig i sängen efter att ha serr olika porrvideos :( jag är inte som dom…

SuperLimm
0

Det finns en hel del böcker du kan läsa för att öka din självkänsla och ditt självförtroende! Jag tycker det låter som att du skulle må bra av det :) Mia Törnblom har skrivit några böcker som jag själv läst och tycker var väldigt bra. Du kanske skulle testa och se om det gör någon skillnad? Sen kan det ju också vara så att han tycker det är upphetsande att kolla på men IRL skulle han inte tända på såna kvinnor alls.

Mvh Linn

mimåne
3

#6 Jag tycker det är en god sida av dig att du vill att han ska kunna se på porr och inte tycker det är fel av honom på något vis. Det är bra att han kan vara så öppen med det i ert förhållande.

Varför jag tänker att det kan vara bra att prata med honom om detta är för att han trots allt har valt att vara tillsammans med dig och ingen tränad blondin med silikon bröst. Han har valt dig framför alla andra. Någonting borde han kunna säga åt dig som får dig att känna dig mer tillfreds och inte så oattraktiv. Prata med honom och säg som det är, att du inte tycker att han gör fel men att du känner dig oattraktiv och undrar om han tänker på andra när ni har sex.

Jag tror ingen av oss här, kan få dig att känna dig bättre så som din pojkvän kan. Ta hjälp av honom :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

LinaN
5

Titta på porr tillsammans? Prata om det ni ser, vad gillar ni och vad gillar ni inte? 

Jag och min sambo tittar ibland tillsammans för att det ger oss idéer och inspiration. :)

Jag däremot hade ju blivit väldigt sårad om han tog bort historik och smög med det, för då hade min självkänsla/paranoia sagt att han hellre är med nån annan.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Karmatarerskanise
1

#13 Om man jämför sig själv med tjejerna i porrfilmer tror jag inte det hjälper att sitta och gnida in det. Då hittar man mer och mer att jämföra med

LinaN
0

#14 eller så letar man reda på porr som passar bägge, finns så mycket bra (och dålig) porr på nätet nuförtiden…

Karmatarerskanise
9

#15 Hur föreslår du att man letar utan att titta på dom?
Jag ser inte riktigt meningen med varför man ska råda någon som inte gillar porrfilmer till att kolla på det.

Problemet verkar ju inte vara sexlivet, utan självkänslan.

Snuttefia
1

Prata med han! Det är jätte viktigt med kommunikation i ett förhållande. Säg som du känner och diskutera tillsammans fram en lösning. Lycka till!

M.V.H Snuttefia

LinaN
1

#16 för att öppna en dialog och prata om det man ser? För det är ju oftast det som är problemet, man inte kommunicerar utan bara antar och tror saker. Och det blir ännu värre om man antar och tror saker och dessutom har dåligt självförtroende.

Det finns porr för alla, även de som inte tycker om porr. Ordet porr i sig är väldigt laddat med mycket negativt.

och man måste inte titta på allt, finns tex saker som jag verkligen inte klarar av med erotisk/porr-film, så jag väljer att inte titta på filmer som innehåller de sakerna, och det finns gott om annat att titta på.

Tina-A
5

#18: "Det finns porr för alla, även de som inte tycker om porr."

Vad menar du?

"man måste inte titta på allt"

Nej självklart inte, många vill inte titta över huvud taget. Jag tycker inte om porr och det finns ingen porr för mig eftersom jag inte tycker om det. Precis som väldigt många andra. På dig låter det som att du vill att alla ska titta på porr och att det finns något där ute för alla, så alla kan titta och njuta av porr…? Alla vill inte, du måste inte försöka "sälja in" porr eller någon, som tex TS, som inte vill titta på porr och inte tycker om porr behöver du inte sälja in porr till. Alla vill inte titta, det är bara så. Släpp det liksom

Karmatarerskanise
4

18 Fel! Det finns inte porr för alla. Du måste väl ändå förstå att en del INTE VILL SE PORR.

LinaN
1

Åter igen det finns porr för alla, men allt är inte pumpagumpa och sådant. och sen beror det på VAD man lägger för värde i porr. 

Men man kanske istället ska säga att man ska hitta sånt som man själv gillar? Ni verkar stirra er blinda på ordet "porr" medan det finns långa klipp med folk som bara sitter och kysser/hånglar med varandra utan att det ska gnuggas och stoppas in och gudarna vet vad. Det finns nåt för alla, fårn mjukaste mjukt som är mindre porr än vad som visades i twilight-filmerna… till rätt rejäl doningar… 

Mycket hänger på definitionen av ordet och för mig har "porr" en mycket bred definition, jag använder ordet porr även om senaste Slöjddetaljer-katalogen för det i min värld är porr. Det är något att bli upphetsad (och upphetsad betyder inte enbart sexuellt upphetsad) över, eller när det är rea på lokala garnaffären….

Men fine, jag har sagt mitt och ni har rätt till att inte vilja titta på nån som helst porr, eller erotik, det är upp till er. Men tänk på det nästa gång nån hånglar i er favoritserie på tv! ;)

Tina-A
6

#21: Men förstår du inte att vissa inte vill titta alls? Läste du inte vad vi skrev? Oavsett vilken porr det är vill många inte titta, punkt. Jag letar inte efter något porr, hårdporr eller mjukporr alls och det intresserar mig inte det minsta att leta upp något liknande någonsin för att titta på. Vad skulle locka mig i det? Ingenting. Det samma gäller för många. Så nej det finns inte porr för alla, en del vill inte kolla på sånt allt.

När jag tittar på en bra film och det kommer upp en hångelscen tittar jag plötsligt på porr? Haha, du är rolig du…

LinaN
1

#22 allt är relativt… Det jag försöker komma till.

Karmatarerskanise
5

23 hångel i en serie är Inte porr. Du får nog läsa på om vad porr är. Du har nämligen fel. Porr är inte för alla. Du verkar ju dock inte ha klart för dig exakt vad som räknas till porr.

LinaN
3

#24 vi tycker och definierar olika, kan vi vara nöjda med det?

Karmatarerskanise
2

Det är inte en definitions fråga.