Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2199 ggr
Anonym
0

Blöt tårkanal?

Jag kunde verkligen inte komma på en bättre rubrik då jag inte alls vet om detta kan klassas som en "diagnos" eller om det är helt indviduellt "/

Jag är väldigt "fuktig" om man säger så.
Först och främst blir jag tårögd för minsta lilla. Räcker jag skrattar så blir jag tårögd, eller jag kan få tårar att rinna bara genom att tänka på något sorgligt.
Vid vissa tillfällen känns som som om ögonen är helt våta utan att ha gjort någonting speciellt.

Sen är det min produktion av saliv. Jag vet inte om det är normalt, men tror att jag har väldigt mycket.
Har vid vissa enstaka tillfällen känts som om jag "dreglar" lite.
Och mycket saliv kan ibland göra att jag "sluddrar" lite i talet eller råkar spotta när jag fnissar till.
Låter rätt äckligt när jag berättar såhär… ;)
Är typ livrädd för att kyssas. När jag fick min första kyss så kände jag verkligen saliven tränga fram och det blev nästan att jag spottade i den andras mun! Blä!

Jag vet inte ens om det hör till, men jag har rätt mycket flytningar också. När jag inte har mens får jag ofta gå runt med trosskydd för att hålla trosan torr.

Inser nu hur äckligt detta låter, men det är inget jag lider av egentligen. Det gör ju inte ont och då jag även är singel så har jag inget att skämmas över ;)
Men tror ni att detta kan vara något sjukligt eller bara denna indviduella kroppen som fungerar så? ^^

Karmatarerskanise
0

Tror du är fullt normal om man nu får använda det ordet. Jag har samma problem med ögonen och fick nyss höra av en tandläkare att jag har mycket salivproduktion ;) De allra flesta kvinnor har flytningar. Ibland mer och ibland mindre.

[Thiah]
0

Jag har riklig salivproduktion och vad jag förstått av min tandläkare är det bara bra för tänderna. 🙂

[silkesnosen]
0

Du kan trigga kroppen med trosskydd så att den blir mer aktiv..har jag hört. Annar låter du väl högst normal:) Var glad så länge det fungerar!

OlgaMaria
0

Bättre med för mycket fukt än för lite, på alla dessa platser i kroppen. Vet inte om det kan vara negativt på något sätt. Tror inte du behöver vara orolig. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mimåne
0

Håller med #4. Förutom att det är bra för tänderna så är det ju också bra för ögonen. Det är väldigt vanligt med torra irriterade ögon. Då får man köpa vätska på flaska och tillsätta, du får din gratis och helt naturligt!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Karmatarerskanise
0

Att det är bra förändrar ju dock inte ett faktum om att det kan vara väldigt jobbigt och negativt. Att gå runt med rinnande ögon är inte kul. Inte heller att ha massiv salivproduktion så att man riskerar dreggel i vaket tillstånd. Och att ständigt bara blöt och fuktig i underlivet får nog ingen att känna sig fräsch. så visst kan det vara bättre än att vara torr. Men det kan också hämma en i vardagen. Det viktigaste är dock att veta att det inte är kondtigt. upplever man väldigt stora problem bör man söka hjälp. Rinnande ögon och underliv kan även tyda på irritation och obalans

mimåne
0

Ja visst håller jag med dig #6 om att det kan vara jobbigt vilket framkommer i inlägget att det är. Däremot kan det förändra synen Ts har på sitt "problem" om det går att vända det till något positivt istället. Som att det faktiskt är nyttigt för kroppen.

Medarbetare på akvariefisk ifokus