Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1266 ggr
[Lillmatten]
0

Koncentrationssvårigheter (kär)

Det råkar vara som så att jag är kär… för första gången i mitt liv… Men jag trodde aldrig att det skulle innebära att jag skulle sluta bry mig om allt annat förutom honom! 

Det är jätte jobbigt eftersom jag har skola att tänka på men det går verkligen inte att fokusera! 

Stup i kvarten tittar jag om han har skrivit någonting och om jag inte gör det så tänker jag på honom. Jag märker att det börjar gå sämre på prov mm och jag vet inte vad jag ska ta mig till! 

Finns det någon vänlig själ som har tips hur jag lättare ska kunna fokusera på skolan? 

tack på förhand  🌺

Karmatarerskanise
0

Grattis till din första förälskelse :)
Angående det andra så tror jag du ska låta bli att kolla om han skrivit, speciellt under skoltid.

Har han skrivit står det där även när du slutat.

[Lillmatten]
0

Tack!😃 

Jo jag ska försöka att inte kolla… men det är svårt :/

OlgaMaria
0

Känslorna kommer lugna ner sig med tiden. Under tiden får du kanske jobba på ett annat sätt med studierna. Med tanke på att det är svårare att få in saker i huvudet så jobba mycket mer med upprepning. Skriv listor på vad du ska lära dig. Skriv upp allt du behöver komma ihåg och titta på listan många gånger varje dag. Skriv ner frågor och svar och be andra förhöra dig. Om du ska plugga in texter, läs korta stycken och skriv sen ner det viktigaste och be någon fråga dig om vad du läst.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Lillmatten]
0

Ja jag får hoppas att känslorna lugnar ned sig annars kan jag få det jobbigt i livet… :P 

Okej, det kan nog vara en bra ide! ska absolut ge den ett försök, tack!