Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1382 ggr
Anonym
0

Hjälp med BH

Hejsan alla! Jag är ganska kort och smal med storlek 70D. Jag kan inte riktigt hitta en bra BH med tillräckligt stöd för min rygg som jag ofta har ont i. Jag skulle vilja hitta en BH med bra stöd och lite bredare axelband, utan att behöva betala 400kr eftersom dom fortfarande växer. Någon som vet någon speciell BH eller någon butik som skulle kunna passa mig?

Lia
0

Det bästa vore nog att gå till någon butik där de kan hjälpa en att välja rätt. (Alltså inte H&M eller liknande). Det beror ju också på var du bor.

Vyer
4

Jag har också stor byst, 70F, och tyvärr är det enda rådet jag kan ge; gå till en riktigt butik och prova ut. Det känns jävligt drygt att lägga ut stora summor på en bh men att få en som verkligen sitter perfekt har varit värt det för mig. 

Om du har Change i närheten så har jag hört att de ska ha rimliga priser på sina BHar. Har inte handlar där själv dock.

Timmorn
1

Ibland har man tur om man går på reorna, eftersom det inte är alla som har "våra" storlekar. Har 70 E till F i nuläget. 
Men som de andra säger det gäller att gå till riktigt butik om man vill ha en ordentlig som ger stöd. De andra butikerna är oftast skit. Har hittat en på twilfit som fungerar för mig. 149kr tror jag den kostar och har lite spets på sidorna bara. 
Men så köpte jag en annan modell på twilfit och den blev förstörd efter en tvätt och är sjukt obekväm. Mina bhar ligger numera på typ 600spänn..

Och börja träna upp ryggen, brösten kommer ju vara där ett bra tag ;)

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Bjallstal
0

De för 149:- är väldigt prisvärda, håller inte lika länge som de dyrare, men ja, de är ju väldigt mycket billigare. Har haft en 8-10 sådana i olika färger de senaste åren, men har gått ner i vikt så nu är de för stora.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Anonym
1

#3 Jag får väll kolla in på twilfit nästa gång jag åker till stan! Det känns så onödigt att köpa en jättedyr BH som man växer ur på en månad eller två…