Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4802 ggr
[Mariass]
0

Blött i tre år nu..

Jag har blödigt varje dag i tre år nu. har pstav sen två år tillbaka.jag fattar inte hur jag står ut men jag vågar inte gå och kolla mig även fast jag måste, har ni några funderingar på vad de kan vara? Tror ni det är farligt? Jag har fått ett stort blåmärke i ljumsken från ingenstans också.. Jag är 19 år om de har någon betydelse.. Hoppas ni kan hjälpa mig!!!!

Timmorn
7

Om du har haft pstaven i 2 och blödit i 3 så har det förmodligen inte med saken att göra. 
Men jag skulle råda dig att kolla upp det på en gång. Det är inte normalt att blöda varje dag så länge, även om det är lite, och du har förmodligen järnbrist så det skriker om det.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[Mariass]
0

Ja och jag har gått till läkaren och dom säger att jag jag diagnosen add fast jag tror de bara är järnbrist kan ligga i sängen i flera dagar har knappt ork till någonting om jag tänker efter.. Är det ungdomsmottagningen jag ska ringa?

bohan85
0

Klamydia kan ge små/mellan-blödningar

[Mariass]
0

Hur vet man att man har klamydia? Jag blöder mycket varje dag..

Sjöstjärna
2

Hur mycket är mycket? Klarar du dig med trosskydd eller använder du tampong/binda? Blöder du mycket så tycker jag du ska söka läkare direkt i nästa vecka. Ungdomsmottagningen går bra. Du måste ha i det närmaste tomt i dina järndepåer efter tre år, konstigt att du ens står på benen.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Karmatarerskanise
7

Alltså att du har add har ingenting med saken att göra. Du måste gå till läkare/gynekolog och undersöka blödningarna! ! Förstår inte hur du kunnat gå med detta i tre år utan att söka hjälp.

Karmatarerskanise
1

4 Det testar man hos läkare. Tvivlar på att det beror på det.

[Mariass]
0

Shit okej jag måste verkligen kolla mig..jag blöder så att jag måste ha tampong.. Men ni har inga idéer vad de kan bero på finns det några sjukdomar eller nått liknande jag kan ha?

Karmatarerskanise
5

8 Det går inte att gissa utan undersökning. Det är meningslöst att folk ska gissa och göra digorolug. Boka tid till läkare på måndag.

[Mariass]
0

Okej tack för hjälpen

Timmorn
1

Som tidigare sa, ADD har ingenting med att man blöder att göra, eller järnbrist. Järnbrist gör inte att man blöder varje dag, inte klamydia heller eller pstaven. 
 Men att blöda varje eller nästan varje dag i 3 ÅR är absolut inte normalt och ska inte ske. Gå till läkaren och nämn detta, det bör du ha gjort tidigare, men boka en tid nästa vecka.

Jag hade knappt kunnat gå upp ur sängen efter två månader, även om kroppen anpassar sig.

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Karmatarerskanise
5

10 håll oss gärna uppdaterade.

[Mariass]
0

okej jag måste vekerligen ta mig i kragen och ring på måndag! Men vart ska jag ringa? Till vårdcentralen eller till ungdomsmottagningen?

Sjöstjärna
0

Det går bra vilket som, välj det du känner för eller där du snabbast kan få tid.

/Sjöis

Åsa S
3

Det går även bra ringa till en gynekologmottagning ifall det finns en sån där man bor. Har jag problem ringer jag till gynekologmottagningen här då får man tid snabbt, ibland samma dag, ringer man till vårdcentralen kan man här få vänta 3v på att få träffa en läkare som konstaterar du behöver gå till gynekolog och sedan tar det flera veckor innan man får träffa en sån.

(kan även tillägga att man bör se en gynekolog, barnmorskor kan se enkla saker men här kanske man behöver genomgå en större och bättre undersökning så kräv att få träffa en riktig gynekolog)

SuperLimm
0

Man kan beställa klamydiatest gratis på minavardkontakter.se  men du bör absolut gå till en gynekolog eller ungdomsmottagningen och då kan dom testa klamydia där lika gärna.

Mvh Linn

Josse5233
1

Oj, fy vad jobbigt :O Det är nog bäst att du kollar upp det med en gång

Ha en trevlig dag! 

Sevgi
0

Köp en ask med järntabletter på apoteket också, det lär du nog behöva! Men man ska bara ta en tablett varje dag. Lycka till nu!!

[Mariass]
0

Nu är jag påväg in till akuten har jätte ont med glömde mitt legitimation hemma men min pojkvän är med mig och han har leg han kanske kan intyga att jag jag. tror ni det går ändå?

Timmorn
0

det brukar gå bra att göra så. så länge någon intyhar att dy är du. lycka till nu och hoppas att du får hjälp!

[Mariass]
0

Tack det värmer verkligen att ha er som stöd

SuperLimm
0

Hoppas det går bra för dig!

Mvh Linn

Karmatarerskanise
1

19 Håller tummarna på att du får bra hjälp. Uppdatera oss gärna när du orkar och om du vill.

Sjöstjärna
2

Håller också tummarna, berätta gärna vad de sa. ❤️

/Sjöis

lekandur
2

nyfiken över hur det gått :)

Where you invest your love
you invest your life 

[Mariass]
0

Jag fattar ingenting jag åkte in till akuten och förklarade Allting och sa att jag hade skit ont i magen blöder varje dag osv dom gjorde en gyn undersökning och blodprov blodtryck och test mot könssjukdomar men dom hittade INGENTING jag vet ju själv att det fan är fel på mig men fan åh är så ledsen och arg vet inte vad jag ska Göra.. Jag fattar ingenting det ända dom kunde göra är att ge mig en tid och ta ut pstav på onsdag liksom.. Vad fan ska jag göra.. Dom trodde nästan inte mig när jag förklarade att jag blödigt så länge hon typ höjde på ögonbrynen och och bara jaha..

Sjöstjärna
0

Jag tror inte akuten är det bästa stället att gå till egentligen eftersom de förmodligen inte ser dina problem som akuta. Boka en tid hos gynekolog på KK istället så kommer du säkert att få ett bättre bemötande.

/Sjöis

Karmatarerskanise
0

#27 KK? Är det gyn?

TS tror också att du gör bäst i att gå till en gynekolog. Så hr ska du inte behöva ha det.

Sjöstjärna
1

KK = kvinnokliniken, men det är i princip samma som gyn, heter olika på olika sjukhus.

/Sjöis

Calcifer
6

Jag förstår genuint inte hur man kan gå med det i tre år(!) utan att söka hjälp. Att blöda är för det första ganska allvarligt och för det andra borde du ha fått vidrig järnbrist för länge sedan så att du ens står på benen är ju ett mirakel.

Du bör försöka få akuttid och verkligen trycka på att det är allvarligt och att du måste ha hjälp NU.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Glitterregn]
0

Oj ts, tre år!? Jag sökte hjälp efter tre veckor!

Håll oss jättegärna uppdaterade och lycka till!❤️

elinkw
0

Ush vad jobbigt! Jag blödde i en månad efter att jag glömt ta mina ppiller. Jag fick iallafall göra klamydiatest, hade inte klamydia. Fick sluta med mina ppiller ett tag sen slutade det blöda. Så förhoppningsvis kanske det beror på att de blev något strul med pstaven.

Skulle aldrig orka blöda så länge, fyfan vad hemskt! Hoppas verkligen det löser sig. Du är nog den starkaste kvinnan jag någonsin hört talas om haha!

Lycka till ❤️

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se