Hur säger man det?
Hej tjejer!
Har typ panik här. En kille som jag träffat sen i höstas vill ses på alla hjärtansdag och se film m.m(som han uttryckte sig). Jag vill inte bli mer än vänner med den här killen men jag vet inte hur jag ska berätta det för honom utan att såra honom. Jag vet att han gillar mig så jag skulle helst vilja sluta träffa honom helt.
Vi har inte kyssts eller något sådant eftersom jag kämpar för att hålla oss kvar på en kompis-nivå. Hur ska jag göra? 😕
(Är snart 16 år och det är han också).
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Var ärlig, det är det absolut bästa i alla lägen! ❤️
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
#1 Men hur ska jag säga det? Känns mesigt att skriva via sms så jag vill säga det på riktigt. Vill helst inte göra det på alla hjärtansdag så att han blir ännu mer sårad. 😊
Säg som det är, att du inte har några sådana känslor för honom och enbart ser honom som en vän. Man kan ju inte rå för hur man känner.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#3 Jag ska försöka en gång till, har försökt säga det varje gång vi setts de senaste veckorna, klarar inte av det när han bara står där och tittar på mig med ett leende på läpparna. Dessutom är vi nästan jämt hemma hos mig så då vore det som att köra ut honom.
Ångest här borta alltså. 😕
Ja det är alltid jobbigt att behöva säga "det". Men om du var i hans sits, skulle inte du vilja veta sanningen då? Ingenting annat kommer ju någonsin fungera och ju längre du väntar desto mer känslor kan han bygga. Även om det är jobbigt så är det de enda rätta. Lita på att han själv kan ta hand om sina känslor och handskas med det.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Du säger att du inte vill träffa honom alls. Jag vet inte hur du ska säga det, men gör det! Du kan väl börja säga att du inte vill träffas på alla hjärtans dag, att du tror att ni kanske vill olika saker och att det nog är bäst att inte träffas alls framöver.
Jag hade nog sagt det i ett sms. Så att du får det ur dig innan fredag.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#6 Jo, hinner inte prata med honom facetoface innan Fredag och då är det ju för sent.
Du kan tacka ja till att se film, men bara som vänner.. kan du lägga till.
I allt han föreslår, säg ja, men bara som vänner…
Och föreslår han annat, säg nej, vi är bara vänner..
Ni behöver inte sluta träffas, vänner kan man inte ha förmånga av..
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus