Viktnedgång mindre byst
Hur påverkas egentligen bysten av viktnedgång? Googlar man skriver många att bysten blir lättare men inte fastare pga uttöjd hud. För mig låter det dels logiskt, dels konstigt. Tittar man på en mage där någon gått ner 100 kg, ja då hänger nog huden aldrig riktigt med tillbaka. Men på någon som gått ner 20 kg behöver det inte synas alls att där funnits "mer hud". Hur blir detta med brösten? Blir de snarare slappa än "små"?
Mvh Ellenfyrkant
Det är väldigt individuellt.
Men ja, jag har gått ned mycket i vikt, mina bröst är både "slappare" och betydligt mycket mindre 🤪
Det är nog ganska individuellt. Mina bröst har alltid varit ganska slappa och har inte påverkats varken i fasthet eller i storlek av att jag tidigare gått upp 20 kg eller ner 20 kg.
Jag har gått ned nästan 25 och mina bröst är som vanligt, de krympte en storlek bara dessutom konstigt nog.
Jag gick ner 35kg och mina bröst nästan försvann. De bestod mest av skinn sedan ;)
Jag gick ner kanske 15 kg och mina bröst minskade 1-2 storlekar.Dom är kanske lite mer tomma,känns inte lika spända men ändå inte som tomma påsar..hm svårt att förklara.Tycker bristningarna (som är väldigt svaga) syns lite mer när ljuset faller på ett visst sätt.

Det måste ju bero på en massa faktorer som hur stor viktnegången är, generna styr väl hur elastisk hud man får samt vilken ålder man har.