Sen mens p g a operation?
Hejsan alla!
Jag har nyligen gjort en titthålsoperation för att kolla eventuell endometrios, vilket det var.
Innan operationen har jag haft lite lätta blödningar, inget konstigt med det då jag brukar få sådant i samband med sex(har gjort mina cellprovskontroller och dom hittar inget avvikande) och haft så i flera år. Så det är "normalt" för mig.
Nå men nu vill inte min mens komma, jag har inte ens "känningar" av att mensen ska komma, med känningar menar jag bröstspänningar och molande värk i magen.
Nå nu funderar om min mens är sen för att dom varit och pillat i själva maskineriet som gör att mensen är lite sen.
Vet att jag inte har någon könssjukdom då jag redan kollat den möjligheten med. Gravid kan jag ju vara, men dom såg inget vid operationen.
Så, har någon varit med om nå liknande?
Hur långt "försenad" är din mens idag då? Om mensen inte kommit om några dagar så gör ett gravtest!
För om graviditeten skulle vara så tidig att den märks först nu kan de omöjligt ha sett den vid operationen ändå! :)
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#1 Den skulle ha kommit idag ja. Så så jätteförsenad är den ju inte, men har inte ens det typiska symtomen för att få mens.
Om den inte kommit tills nästa vecka så kommer jag kolla upp det.
För nu går jag bara och väntar på att mensen ska komma så jag kan börja med mina minipiller så att min endo kan få vila förhoppningsvis. 😂
Dagen är lång. Ibland är mensen några dagar försenad utan uppenbar anledning. ta det lugnt :) att oroa sig redan på morgonen den dagen mensen brukar komma känns lite väl stressigt :)
#3 Hahaha jo jag vet. Det är bara jag som är dels rädd efter operationen då jag är rädd att dom skadade något. Så jag stressar säkert upp mig i onödan och därför så gör mensen på detta viset.😉
Ja. Mensen kan bli sen pga stress och oro.
Kan tänka mig att en operation är ganska påfrestande och stressande för kroppen och stress kan försena mensen :)
#5 och #6 jo jag tänker så med. Ja vi ser. 😉
Min menscykel är jättekänslig för stress. Den kommer lätt ett par dagar sent om jag haft det jobbigt på jobbet/privat eller t.ex. stressat över en resa eller en operation runt den tiden den borde komma.
Så försök att sluta stressa så ska du se att den kommer 🙂