Kan det vara något?
Slutat med p-piller för några veckor sedan då kartan tog slut och jag hade inget leg för att ta ut nya. Innan dess slarvades det en del då jag legat sjuk och inte haft orken eller ens tanken på att ta pillret.
Jag och min sambo har haft sex under tiden jag slarvat och även nu efter jag slutat.
Har suttit och väntat på min mens nu då jag skaffat hem nya p-piller men den kommer inte men ändå har jag lite ont i magen, känslan av att jag ska spy, hungrig men ändå inte, snurrig ibland och ömma bröst.
Såklart så kanske den är på gång men jag ville ändå fråga, kan det vara så att jag blivit gravid?
Ja, det finns nog en hyfsat stor risk/chans att du är gravid om ni haft kondomlöst sex under den tid du slarvat med piller.
Ni hade sex både under p pillerfri period samt när du slarvade. P piller är till för att skydda mot graviditet. Tar man inte dom har man inget skydd ich svaret på din fråga är givet. om du verkligen inte känner till detta bör du omedelbart boka en tid till gyn och be dom informera dig om preventivmedel, graviditet och biologi.
#2 Wow, du är verkligen otrevlig..
Nejdå, jag är inte otrevlig. Det har du missförstått och jag ber om ursäkt om jag uttryckte mig fel. Jag menar ärligt att om du inte känner till detta och är sexuellt aktiv så måste du informera dig. Med sex följer ansvar och för att kunna ta sitt ansvar måste man veta hur sex fungerar. .
#5 Inget illa menat, jag ville bara säga att även fast han inte kom i henne så kan hon ha blivit gravid ändå. Som du säkert vet så innehåller ju försatsen också spermier :) #0 Det finns stor chans att du är gravid. Från den dagen din mens skulle ha kommit kan du ta ett graviditetstest så gör det om du vill vara säker :)
Anledningen varför jag bara ville kolla här var just för att jag tänkte om det fanns någon anledning till oro eller om det bara är så att jag mår lite dåligt för att min mens är på gång. Har tidigare i min tonår mått illa innan mensen men inte såhär många dagar..
Såklart jag kan det här med sex, p-piller osv osv. Jag vill bara inte oroa mig i onödan. Jag ska iaf ta ett test om inte mensen dyker upp innan veckans slut..
Oroa dig? Om graviditet är oönskad av dig så får du ju se till att skydda dig!!
Och sex utan skydd är god anledning till oro om du inte vill ha barn.
Ja jag skulle säga att det finns en ganska stor chans att du blivit gravid. Är det oönskat så kolla gärna upp ditt tillstånd så fort som möjligt.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
och vars försvann mitt inlägg?! nummer 10..?