Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1894 ggr
Anonym
0

Bröst som kliar med

Heej alla! Jag har lite problem! Jag har ganska stora bröst och dom hänger väldigt mycket. Det gör så att jag inte tycker om att använda bh eftersom det är obekvämt, det blir tungt och gör ont i rygg och axlar. Nu använde jag bara sport-bh och det gör så att det blir ganska svettigt och det kliar en massa. Nu har jag kliat så mycket att jag har sår som det rinner var ifrån och massa små blödningar under huden. Finns det något som man kan göra för att slippa detta? Jag har inte råd att köpa en ny bh och för tillfället har jag inte ens någon som passar utan alla är för små. Den enda jag kan använda är sport-bh:n som egentligen också är för liten. :/ Finns det möjlighet att man kan göra en bröstförminskning utan att betala flera tusen för det?

dermot
3

Du får nog fråga en läkare ang. operation, men när du får råd till en BH så åk till en butik med utbildad personal (ex Twilfit) så kan de hjälpa dig med rätt storlek. De har hjälpt mig jättemycket att äntligen få en ordentlig storlek! (Har också rätt stora bröst, 80E/75F) Jag vet inte om du kan åka till vårdcentralen, berätta dina bekymmer och kanske få remiss till läkare inom området.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

mimåne
1

Oj vad jobbigt det låter.

När man blir svettig och inte tvättar av sig så börjar det lätt att klia. Det blir ömt och irriterat. Blir jag svettig och av någon orsak inte tvättar av mig så får jag utslag och rodnad. 

Du borde kanske prova att smörja in brösten med någon salva, fråga om hjälp på apoteket.

Man kan få en bröstoperation betald om man går via läkare. Då måste man ha en verklig orsak som försvårar och påverkar en mycket negativt. För att få veta om man har möjlighet till det behöver man självklart söka vård först.

Medarbetare på akvariefisk ifokus