Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpms
Läst 2600 ggr
Praefatio
0

Åh, vad jobbigt!

Suck och stön, varför måste PMS och graviditet likna varandra så mycket? Den senaste veckan har jag:

• Varit konstant illamående, klart värst på morgnarna.

• Varit onormalt känslig för lukter och känt mig överväldigad även av goda lukter.

• Varit extremt trött, bara velat sova.

• Varit svullen om magen.

• Haft sjuka cravings på grejer jag normalt aldrig suktar efter. Idag kan jag inte sluta tänka på rökt ost, igår var jag tvungen att gå ut och köpa räksallad för att jag inte kunde sluta tänka på det. Har inte velat äta någonting annat än det jag varit sugen på, mått illa vid tanken på all annan mat.

Borde få min mens ganska snart men är osäker på exakt när. Inom en vecka? Finns också en risk/chans att jag är gravid, det vore inte jätteförvånande. Inte heller vore det en katastrof, vi vill väldigt gärna ha barn och är jag gravid så kör vi! Men omständigheterna runt omkring hade väl kunnat vara bättre… som alltid. Är man någonsin helt redo?

Jaja. Det slutar ju med att mensen kommer eller att jag får köpa ett test… Men det blir ju inte bättre för att alla bombarderar mig med "Du är inte gravid då?" med förhoppning i rösten 😛

PogoPedagog
0

När det är en hel vecka kvar till mensen skulle inte ägget knappt ens ha hunnit fästa sig i livmodern så att du skulle få rejäla symptom så tidigt är i princip helt uteslutet. Visst finns det dem som hävdar att de känt så tidigt att de varit gravida men då beskriver de oftast bara det i stil med att de kände på sig att de var gravida.

Själv har jag pms-liknande symptom minst en vecka runt ägglossning och sedan några dagar innan mensen dessutom så jag vet hur det är med jobbiga hormoner och lider med dig:(

Praefatio
0

Just det, så långt tänkte jag inte ens. Då är det bara jävligt jobbig PMS helt enkelt.

Är helt ovan vid PMS, har bara haft det det senaste året så är helt i orytm med sånt här 😛 Då har jag ändå haft mens i femton år…

Praefatio
25

Tänk som det kan gå! Insåg igår att jag räknat fel på en vecka och att mensen var försenad. Idag plussade jag, och har varit gravid i 3+ veckor!

Ibland är den enklaste förklaringen den bästa… :)

Karmatarerskanise
0

Grattis :)

PogoPedagog
0

Oj, där ser man. Grattis:)

PennyScarlett
0

Grattis! Åh vad roligt :D så avundsjuk jag blir!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Praefatio
0

Tack allihop :)

Aleya
0

Grattis. 🥳

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

KaiPon
0

Grattis! 🥳🎂🌺