Kär i en kille, behöver tips/råd
Hej!
Är kär i en kille på mitt jobb, jag och han connectade endel på julfesten som var på ett hotell som företaget hyrt för kvällen, vi kramades endel och sen dess har jag inte kunnat sluta tänka på honom.
Den 28:e December 2013 så jobbade jag, och han kom emot "min station" där jag sitter (jobbar med teknisk support på ett callcenter han och jag), och frågade om vi tjejer som satt där ville ha något och dricka, jag var så nervös, så jag kunde svara. så gick han till köket och fixade kaffe till några andra, jag skyndade mig att göra klart mitt, då jag tänkte här är min chans att prata med honom, och då kom han precis ut ur köket, han log väldigt brett och frågade hur det går för mig, jag svarade att det går jätte bra, då sade han va bra och gick.
Hans bror, syster eller om de var kusiner var vid hans station och de pratade endel och tittade mot mitt håll..
Senare under kvällen så frågade han när jag slutar och jag sade att jag slutar 22, senare endå så hade jag fått sms av min mor om att jag ska fråga folk på jobbet om bärhjälp, han var den enda som ställde upp, men sen så sa mamma men det är bättre imorgon, men då jobbade han så vart inget av med det.
Den 30:e December 2013 så jobbade jag igen, han var där men han var invirad i en filt och han gick rätt hastigt, sen fick jag en jobbig kund som deppade ner mig totalt, då tog jag hans nummer från kontaktlistan och skickade ett sms när jag kom hem som löd: Hej, hoppas du inte blir arg eller så nu, hittade ditt nr i listan… Jag undrar bara om du har ngt för dig imorgon, jag känner inte så många här så undrar mest om vi kunde umgås.;) (har altså flyttat till en ny ort för jobbet)
fick svaret: Hej. Nejdå, ingen fara. Tyvärr så har jag dock blivit riktigt sjuk så jag är nog inte i form för av träffas något. Vi får ta det en annan gång. :)
Skickade då: Ok, då säger vi så, krya på dig iaf och gott nytt år på dig. Hör av dig när du kan och har lust. ;)
Efter jag skickade detta har jag kunnat sova bättre men kan fortfarande inte rå för att jag tänker på honom konstant!
Grejen är bara den att jag jobbade idag Den 6:e Januari och han tittade en hel del på mig, hans bror eller om det är kusin?! aja kom till honom och de pratade endel och kollade på mig, men han sa inte direkt något alls till mig, jag vågar inte direkt ta kontakt på jobbet.
Borde jag vänta eller vad ska jag göra? Jag vill ju veta om han är intresserad eller ej.
Han verkar ju intresserad men ja jag vet ju inte, vill inte sabba detta, någon som har ett bra råd?
Jag är förresten snart 30! och han är ett år yngre än mig.
Du tog första steget. Nu är bollen hos honom om han vill träffas.
Han kanske också är blyg inför att ta kontakt med dig. Var bara dig själv på jobbet, prata lite alldagligt med honom som man gör med kollegor så kanske det mjukar upp honom lite till att våga? För jag håller med föregående om att bollen är hos honom nu. Han vet att du vill träffas.
Däremot, händer det ingenting och tiden går. Då kan man ju heller inte sitta och vänta. För ska man få någonting gjort så ska man göra det själv. Det kommer inte komma någon och fixa dig en man. Är han inte intresserad så borde han väl säga det då? Dessutom, vem tycker inte det är smickrande med någon som gillar en..
Så det är mitt råd. Var inte för på just nu i och med att ni faktiskt är kollegor, fortsätt vara just det men händer det inget så tycker jag allt att du ska vara ärlig med honom och få ett svar på vad han vill.
Medarbetare på akvariefisk ifokus