Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3837 ggr
emeliiiiieee
0

Smärta i livmodern.

Jag har såååå förbannat ont i livmodern just nu.. Känns som knivhugg och jag kan varken stå eller gå utan att de känns som om jag ska svimma.. Har ingen lust att åka till sjukhus eller nått. Vad kan detta bero på?

Maria
0

Är du säker på att det är just livmodern?

/Maria

[Lindyhop]1
0

Du får berätta lite mer. Är du gravid? I så fall vilken vecka? Eller har du nyligen fött? Har du andra symtom t. Ex feber?

emeliiiiieee
0

Helt säker. Inte gravid, inte feber eller något men jag har nyligen satt in spiral. 2 veckor sen ungefär. Smärtan är ganska sä ihållande men värst när jag går.

Maria
0

Blindtarmsinflammation brukar börja med ont i hela nedre delen av magen t.ex.

Jag tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen eller göra ett besök hos läkare.

/Maria

emeliiiiieee
0

Det är inte heller som en mensvärk utan mer huggande smärta.

Maria
0

Spiralen kan ju vara en förklaring men börja åtminstone med att ring sjukvårdsupplysningen.

/Maria

emeliiiiieee
0

Får ringa 1177 och höra.

[Lindyhop]1
0

Ja jag håller med. Kan vara spiralen.

skogstossan
0

Det kan vara så att spiralen inte sitter som den ska och att det är därför du har ont. Sist jag satte in spiral visade det sig att den satts in alldeles felaktigt. Så jag tycker att du ska ringa kvinnokliniken och höra med dom.

bakministeriet.blogspot.com

Omorika
0

Känn efter vid livmoderhasttappen om spiralens trådar känns som vanligt eller om du känner mer. Känner du mer kan spiralen ha åkt ut en bit. Det hände mig efter min första mens efter insättandet och det kan göra ont.

Karmatarerskanise
0

Spiralen kan vandra ut genom livmodern också. Så kolla upp det.

Djurälskaren87
0

är de koppar? hade exakt samma smärta, huggande och hemskt! jag tog bort spiralen och nu känner jag inget mer sånt.

emeliiiiieee
1

Jag har hormonspiral. Trådarna känns precis som vanligt och lika långa som de var förut och allt.  Ska ringa UM imorgon så får min barnmorska kolla så allt ser okej ut.