Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: gynekologsnack
Läst 1835 ggr
[jmjones]
1

Hjälp ang. flytningar.

Jag har sedan jag var ung haft mycket flytningar, har aldrig sett något konstigt i det. Har haft obalans och könssjukdomar i unga dagar så jag vet skillnaden på när det står rätt till och inte.

Jag har och, som jag minns, alltid haft, lite tjockare flytningar, inga annorlunda dofter. Vid ägglossningen förändras de och blir lättare.

Nu är det så att när jag och min man har sex så hamnar den tjocka flytningen vid kanten under hans ollon, ser nästan ut som sperma ibland.
Jag dyker alltid på med papper och torkar bort det när det är dags att ta på kondomen så han slipper se det, för att jag skäms. Han ifrågasätter lite allt för ofta om allt står rätt till.
Jag vet själv att det är "normalt" för mig, men det är klart det inte känns bra när han ifrågasätter.

Hur många är det som har liknande problem? Finns det något jag kan göra åt saken? Eller är det något jag/vi helt enkelt får leva med?
Som sagt så är det inga onormala dofter, det är bara sån jag är.

Jag befinner mig inte i Sverige så att gå och prata med en gynekolog finns inte riktigt med på kartan.

Karmatarerskanise
3

Om det alltid varit så förstår jag inte varför han ifrågasätter. Det borde räcka att du berättar att det är så du fungerar. Det är inget konstigt med flytningar. Alla har olika mycke. Sedan förstår jag inte riktigt. Hur får han det på ollonet om ni har kådis?