Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 20332 ggr
Aurorai
8

Kan man bli gravid utan samlag?

Hej , vet inte om jag skriver i rätt forum men hoppas det :) nu undrar jag ifall man kan bli gravid utan samlag ? Jag och min partner hade förspel så satt jag över hans knä , han hade kalsonger och jag trosor, han får alltid "för sagg" eller vad man nu kallar det så de blev blött igenom kalsongerna och även jag blev blöt av det på låret precis bredvid slidan, nojjig som jag är så är jag orolig att jag på nåt sätt har blivit gravid?! Har varit gravid en gång innan för 4 år sen och de är nu senaste året jag har nästan blivit sjukt/psykiskt ohälsosamt nojjig…kan inbilla mig även fast jag inte haft sex att jag är gravid känner att de är så illa att även om vi använder kondom tror jag att jag är gravid….kan snart inte ha sex längre då jag inte vågar längre. Borde jag söka psykolog ?? Tacksam för svar kram !

Fridaaaa
0

Nej man kan inte bli gravid på det viset. Det blir man via samlag 🙂

Tror det är bra om du får prata av dig, och tänka om så att du mår bättre igen. Lycka till!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
7

Du borde nog snarare läsa på lite om sexualkunskap. För din skull.

Det skulle nog vara otroligt om spermier kan filtrera genom hans kalsonger och genom dina trosor.

Om du däremot känner att detta stör ditt sätt att leva så ska du söka psykolog. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Karmatarerskanise
2

Nej du kan inte bli gravid på det sättet. Tycker du borde prata med psykolog och dessutom läsa på om hur kroppen fungerar.

idailsk
7

Hej :) 

Jag tycker det låter som att du behöver prata med någon, så en psykolog kan vara en bra idé. 

Sen finns det inga dumma frågor, så fråga på bara 🙂

Sköt om dig, kram

Kram Mila Kär

Aurorai
5

Tack alla söta som svarat , får ta och träna bort den här nojjan. Och ni som säger att jag borde läsa på om sexualkunskap, jag vet mycket väl att en spermie måste träffa ägget och de kan ju bara gå genom vaginalt samlag, men när min nojja sätter igång så får jag lätt övertalande hjärn spöken så det är inte så lätt som ni tror :) tankar är faktiskt väldigt kraftfulla när dom väl sätter igång. Kram på er!

Anonym
4

Man kan bli gravid utan samlag. T.ex. om någon har sperma på fingrarna och smeker/stoppar in fingret i slidan. Det hände för mig. Men lyckligtvis vid ett tillfälle då jag gärna ville bli gravid. Blev dock något förvånad (både jag och sambon) när jag upptäckte jag var gravid för vi hade inte haft samlag hela den månaden.

PogoPedagog
1

Läs även på om vilka perioder som överhuvudtaget är fertila. Har du jämn menscykel så är det gansk lätt att lista ut vilka dagar du har risk att bli gravid OM du är oskyddad. Om det är en annan dag och du dessutom har kondom är risken obefintlig.

Aurorai
0

Nu va de ju inte utlösning med sperma han fick, var ju i förspelet de kom ut försats och jag fick de på låret/bredvid slidan, vad jag har förstått så är de inte lika "aktiva" spermier i försats som i utlösningen :) right??

Karmatarerskanise
1

8 man kan mycket väl bli gravid av försatsen också. Men inte om du inte får in sperman i sidan. Och absolut inte om det kom på låret.

[rosetten]
1

Man kan bli gravid av försatsen, men inte om den är på låret eller igenom både kalsonger och trosor.

Det är aldrig fel att gå och prata med en psykolog, så mycket enklare och snabbare att bli av med nojjor eller problem i ens vardag än att enbart försöka själv.

Praefatio
2

Varför inte gå och prata med en barnmorska på ungdomsmottagningen? De är kanon på sånt här :) Föreslår det inte för att du ska ta ett test, för gravid är du inte utifrån det du har berättat, men en barnmorska kan nog vara bra att prata med om din rädsla att bli gravid. Till skillnad från vanliga psykologer och kuratorer är de ju specialutbildade i sexualkunskap och kan prata lätt och ledigt om det! Sedan kan hon remittera dig till en psykolog om hon tycker att det behövs.

Ring ungdomsmottagningen! Det brukar gå fort att gå tid.