sexpartners
Hej!
skulle ni bry er om hur många sexpartners din partner har haft eller pratar ni ens om det?
Hur många har du haft?(behöver ej svara)
Jag och min sambo har aldrig pratat om hur många sexpartner vi haft, inget som jag tycker är viktigt att veta faktiskt:)
jag har haft rätt så många, över 50 och under 100;)
Både jag och min sambo var oskulder när vi träffades. På den tiden hade jag nog varit väldigt besvärad av tanken på att han varit med någon annan. Idag har jag inte lika dåligt självförtroende/självkänsla och skulle nog inte lägga så mycket vikt vid det. Likaså hade jag nog inte brytt mig så mycket om jag sjäv inte varit oskuld när vi träffades. Men sen så finns det ju gränser också. Jag skulle nog inte känna mig bekväm med att försöka inleda ett seriöst förhållande med någon som har 10+ tjejer i bakgrunden. Jag har aldrig haft något intresse av tillfälliga förbindelser och det känns som att vi skulle ha alltför olika syn på livet/sexlivet om jag skulle träffa någon som haft flertal tillfälliga partners. Känns som att chanserna att det skulle bli ett lyckat förhållande är ganska små.
2# alla är olika:) jag själv är minst lika seriös även fast jag haft många sexpartners. Jag är seriös när jag inleder ett förhållande oavsett min bakgrund.
Nej, jag bryr mig inte och jag har inget emot att berätta hur många jag haft sex med/att mina partners berättar hur många de har haft sex med.
Jag vill dock att en eventuellt framtida sexpartner ska ha testat sig relativt nyligen och vara säkert på att hen är frisk innan vi börjar ligga med varandra.
Jag bryr mig inte så mycket, men hade började fundera på vad han var för typ om han berättade att han varit med över 20 i alla fall. Hade nog haft svårt att tro att han skulle vara trogen om det är så lockande att ligga runt. Jag har aldrig varit lockad av att göra det själv så jag förstår inte riktigt det där alls.
Både jag och maken har varit med fem stycken var innan vi blev tillsammans. Känns bra på något sätt, att ingen av oss hoppat från den ena till den andra.
3# ja det är viktigt att man är testad innan man har sex:)
Vi har pratat om det min man och jag, och det var inga konstigheter med det. Hade han haft flera hundra innan mig så hade jag tyckt att det var ganska äckligt, men så många är det verkligen inte. Jag har haft ca 20 stycken.
/Christina
6# varför är det äckligt om man haft många sexpartners? tycker det är en konstig syn faktiskt, så länge man skyddar sig och är testad så förstår jag inte varför det är äckligt? Har man varit singel i flera år och legat runt vad är det för äckligt?
äckligt för mig är om man ligger runt med massa utan att varken skydda eller testa sig, det är äckligt för mig.
#7 Det är så jag tycker helt enkelt, om någon legat med låt säga 300 personer så är det rätt äckligt om du frågar mig. Ofräscht på nåt sätt, även om skydd används.
Sen fattar jag inte varför vissa kommer upp i så höga antal sexpartners, verkar som en evig jakt och bekräftelsebehov.
Men alla gör som de vill, och så länge det känns bra för en själv så är det ju jättebra!
/Christina
8# bara man mår bra med det så behöver man inte döma någon för antalet sexpartners:) man lever ut på olika sätt och man har olika personligheter och syn på saker.
…eller så kan man se det så här (till er som tycker det är äckligt med många partners): Jag är 34 år. Jag har i princip varit singel hela mitt liv. Vissa år har jag gått helt utan sex, andra år har jag antingen haft något kk eller tillfälliga partners. Jag förlorade oskulden när jag var 15 (eller 16, jag minns inte helt). Jag har legat med kring 34-40 stycken. Det blir, om man slår ut det, inte ens tre pers/år. Och det är ungefär så det har sett ut. Något år kanske fyra stycken, något år ingen, eller, som i år: en.
Döm inte ut folk och säg att vi är äckliga eller har ett bekräftelsebehov utöver det vanliga innan ni vet vilken situation människan i fråga befinner sig i.
Skulle jag ha turen att finna en man att ha en relation med skulle jag vara ytterst seriös. Att man legat med många genom åren innebär inte att man har större benägenhet att vara otrogen eller kunna hålla sig inom skaklarna. Vilka fördomar och vilket trams! Lär känna en person innan ni gör den bedömningen/sådana uttalanden!
Ursäkta om jag låter hård i tonen, jag tar åt mig lite personligt när jag läser vad ni skriver och blir lite upprörd.
:(
#9 Dömer gör jag inte, jag har bara en åsikt i frågan 🙂
/Christina
#10 Men det handlar inte om fördomar från min sida, jag tycker det är lite äckligt och ofräscht bara, inget mer med det, en åsikt bara 🙂Menar inte att en person inte kan vara bra, trevlig, snäll osv bara för att den legat med ett visst antal.
/Christina
10# håller med dig:) jag har innan jag träffade min partner varit singel ,rest mycket och såklart haft förhållanden men inga lånvariga och jag älskar sex och hade inte olika sexpartners för att få bekräftelse utan att jag ville och jag gillade det:)
nu har jag haft en sambo sen två år tillbaka och min historik jag hade innan har inte påverkat vår relation alls, jag är alltid seriös när jag binder upp mig i en relation oavsett antals sexpartners.
Ursäkta att jag som man kommenterar här, men blev ju såklart intresserad av en tråd som heter sexpartners..hrmm.. 😃
#8 Känns inte som det är så stor skillnad i synsättet på sex, om man har haft ca 20 el 50 sexpartners. Var du ute efter en seriös relation med de 20 som du har legat med menar du?
Sen, 300? Vad känner du för duracellkaniner? 😮😃
4# varför stirra dig så blint på antal sexpartner din partner haft, så du tycker om han hade legat med över 40 hade han setts som oseriös och kanske inte är trogen i eran relation? förstår inte synsättet faktiskt.
finns dom som legat med två stycken får en relation och är otrogen för dom vill leka av sig isåfall om man skall vända på det.
#15 Ja, faktiskt och jag kan inte helt förklara varför jag känner så. Som jag skrev så har jag aldrig känt behov av att ligga runt själv så jag förstår inte varför man skulle vilja det alls. Likt #12 så tycker jag att det är ganska äckligt och ofräscht bara. Om du inte klarar av att höra det så är det inte så smart att starta en sådan här tråd kanske.
Alla kan vara otrogna, det vet jag också men att vara med någon som inte vart med jättemånga känns bättre för mig helt enkelt.
16# jag kan visst ta det och jag tar inte åt mig eller bryr mig inte vad alla andra avser om många sexpartners då jag står för det jag gjort men vill bara även skriva min åsikt på det du skrev:) jag startade denna tråd för jag vill höra andras åsikter så fram med dom bara, bara kul att läsa och se=) sedan får man ju motfrågor det får man räkna med
#17 Sorry, då missförstod jag dig helt. Kändes som att du tog åt dig personligen.
Det var min åsikt i alla fall, och det är ju tur att det finns människor därute som delar ens värderingar oavsett vad de råkar vara :)
18# ingen fara:) ja det är ju så att alla har ju inte samma åsikter
Jag och min parter har inte direkt pratat om det. Däremot har jag ställt frågor om detta och kunna lagt ihop 1 + 1 om saker jag inte hade velat veta egentligen (varför gör man jämnt så?! Suck) Själv kan jag räkna mina partners på båda händerna, jag har valt dom med omsorg men med något felsteg. Ibland kan jag önska att jag hade testat lite, släppt lös lite mer. Men nu sitter jag här med mannen i mitt liv och är inte intresserad utav att vara med någon annan. Hur många andra har haft sex med spelar ingen roll och jag tycker inte att någon är bättre eller sämre för att dom har haft många eller inga alls, det är deras val. Utav mig får man inte stämpeln "äcklig" för att man har legat med många, det finns däremot andra saker som gör att jag sätter sådana stämplar, tex dålig hygien.
Inget vi diskuterat om. men om mannen skulle fråga svarar jag. Var 21 när vi träffades & hade då haft 25 st. Han vet en del utav dom. vissa skulle han bli förfasad över. Då han sagt om den personen " han fick alltid med sin en tjej hem från varje fest. vad ser tjejerna hos honom?"
Vad ska man svara på det? När han vet att jag avskyr den personen. Men när vi väl var sams var vi mer än kompisar.
Klart man måste testa många grodor för att hitta sin prins :)
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag ville ju helst ha en partner med samma syn på sex som mig så på så sätt har det en viss betydelse hur många han haft innan. Vi pratade absolut om det innan vi hade sex första gången eftersom jag var oskuld när vi träffades (vilket det visade sig att han också var)
22# jag kände exakt samma när jag var 16 och oskuld träffade en kille som inte var oskuld men jag ville vänta med att förlora den med honom för jag ville han skulle vara seriös med mig. men det var då när jag var yngre nu när jag redan har lite mer i bagaget så bryr jag mig inte hur många min partner haft.
Jag är oskuld och singel, men jag tror inte jag skulle bry mig om min kille hade haft flera flickvänner eller sexparters före mig. Jag skulle nog känna mig tryggare om han varit med tio tjejer än ingen alls, för då skulle jag vara orolig för att han någon gång inser att han vill "leka av sig".
Sen kommer jag förmodligen ha en del tillfälliga sexpartners senare jag också, så det kanske beror på det. Är ju lite dubbelmoral om jag tycker han är äcklig för att han varit med tio pers, fast jag själv också varit det (; Däremot tycker jag att det kan vara lite äckligt om han har legat med flera personer utan att skydda sig, även om han har testat sig och är ren innan han är med mig.
Jag tycker nog inte att det är någonting man måste ta upp i ett förhållande heller. Men jag skulle naturligtvis svara och vara ärlig om han frågade.
//Jessie
Killen jag dejtar just nu vet jag har haft en hel del sexpartners. Men det stör mig inte alls lika som att han inte bryr sig om att jag endast legat med 5 st. Ganska skönt faktiskt att han/jag inte bryr oss alls hur många man legat med.
Jag tycker inte att det är viktigt att veta men jag har inga problem att berätta heller.
Jag tänker att om jag träffar någon "äldre" person som är kring 30 år (det är äldre för mig då jag bara är 18) så räknar jag faktiskt med att den personen haft en del sexpartners om personen i fråga inte haft långa förhållanden. Det är ingenting konstigt tycker jag, säg om man förlorar oskulden vid 20 och är 30, det är tio år, på tio år tycker inte jag att det är konstigt att ha haft 20-30-40 sexpartners, om man inte haft särskilt många eller långa förhållanden. Det låter mycket i siffran men om man räknar ut vad snittet per år blir så är det inte särskilt många. Det är inte precis en ny förbindelse varje helg.
Jag frågade aldrig mitt ex som var 27 för det spelade ingen roll för mig, han däremot visste att jag bara varit med honom. Jag tycker helt enkelt att det inte finns "för många" eller "för få". Hittar man sin prins eller prinsessa första gången så blir det bara en, men misslyckas det och man lever som singel i tio år så känns det inte fel att räkna med 30-40 sexpartners. Däremot låter 300 lite väl många, då skulle det vara svårare att känna sig "speciell".
Man ska ju inte behöva leva i celibat bara för att man inte hittat den man ska stadga sig med. Så länge man skyddar sig, testar sig och är rädd om sig själv och partnern så kan inte jag hitta något som helst problem. Man måste tänka på antalet sexuellt aktiva år också, inte bara antalet sexpartners.
Jag är 21år och kan räkna dom killar jag legat med på 1 hand, samma sak med min sambo. :) bryr mig inte om hur många han har legat med men kan bli väldigt obekväm och inte tycka det är kul alls när hans gamla kompis kommer hit då han alltid tycker det är kul att diskutera vad han och min sambo gjorde i skolan och hur många tjejer min sambo var och pillade på. Dom bodde på internat och delade korridor med en massa tjejer! Det tycker jag inte alls är kul att höra. Men sen beror det nog mycket på att min sambo var en riktig festkille och jag var en äkta hästtjej som spenderade varje vaken stund i stallet och första festen ja gick på var med när jag träffade min sambo. Ibland kan jag bli lite "sotis" på att han gjorde så mycket när han var yngre medans jag inte gjorde något annat än var i stallet. Fjantigt, ja jag vet!
Jag bryr mig inte ett dugg om min partner haft många eller få sexpartners innan mig. Inget jag ens tar upp och pratar om, det är väl ändå oviktigt i en relation? Men det är min åsikt. Sex är härligt, underbart och skönt, ett sätt att njuta tillsammans. Finns inget äckligt i det, om man inte skyddar sig och den man har sex med. Tillit och respekt.
Kram Mila 
Nej jag tycker inte det är så värst viktigt. Inget jag ens frågar om utan han får säga sånt själv om han känner något behov av det.
Förut mådde jag jättedåligt över det. Både mitt egna antal och min partners antal. Nu? Couldn't care less så länge min partner säger att jag är den bästa han haft. Och är jag inte det så förväntar jag mig att han säger det ändå.
Själv är jag uppe i 15 sexpartners och är 19 år. Blev sexuellt aktiv som 13 åring.
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Jag äcklades verkligen av hur många tjejer mitt ex hade legat med.Det var ju inte direkt som om han tyckte alla var snygga.Jag tycker det spelar lite roll.Jag har även skräck för könssjukdomar..Fast det klart att älskar man någon så är det väl inte så viktigt hur många personen legat med.Jag anser inte det är fel att ha legat med många,man ska göra det man själv trivs med.Bara svårt att förstå människor som ligger med personer dom finner så oattraktiva att dom nästan kräks dagen efter när dom vaknar upp bredvid. Jag har bara legat med 6 killar men det kommer nog öka en del nu när jag är singel.Jag hade nog legat med betydligt fler om jag inte hade varit deprimerad under uppväxten.
Jag har haft svårt då en del partners haft många ons. Det beror på att det är så långt från min syn på sex. Sex för mig är speciellt och inget jag skulle kunna ha med någon oattraktiv bara för att jag är så kåt. Så jag har svårt för synsättet att man Skiter i vem det är bara man får pippa. Det äcklar faktiskt mig i ett förhållande.
#31 och #32
Pja, jag kan ju bara svara för mig, men jag har då inte haft sex med någon jag funnit oattraktiv. Nå, alla funkar ju olika, men som sagt: bara för att man haft sex med många innebär ju inte det att man knullat runt som tusan eller desperatlegat med vem som helst bara för att få ligga. Men visst finns det sådana som gjort det också.
För att följa trådämnet då: nej, jag bryr mig inte om hur många min ev. framtida partner legat med. Alls. Fast jag vill helst inte ha en oskuld/väldigt oerfaren. Å andra sidan är det ju inget jag kan styra över - blir jag kär i en oskuld så blir jag.
Antal partners: mellan 35-40 (inklusive en tjej).
nä känns inte viktigt men skulle bli besviken om han inte haft ett antal För då kanske han inte har så stort behov och inte är spec bra i sängen heller
Jag och min sambo pratade mycket om det i början av vårt förhållande men känner nu att jag fullständigt skiter i det för han lever med min, älskar bara mig och har sex med bara mig och då spelar inte hans tidigare sexpartner någon roll.
#34 Men om man bara har haft en, men man varit med den i flera år, kan man ju ändå vara bra och ha ett behov av sex. Det är alltså inte antalet partners som är viktigt utan hur mycket sex man har haft - med en eller flera personer. Så tycker jag i alla fall.
Jag har haft 6 med 6 (där fick jag till det)…
Jag är nyfiken av mig så jag brukar fråga mina partners hur många dom haft och vise versa.
Som nybliven singel känner jag inte för att ligga runt bara för sakens skull, det är inte jag. En av de 6 jag legat med var one night stand, resten pojkvänner (seriösa och mindre seriösa).
Jag lägger hellre ut pengar på sexleksaker och utforskar mig själv än ligger runt. Jag får ut mer av utforska min egna kropp med hjälp av leksaker än tar hjälp av en kille som antagligen bara vill pang på 😛 Dessutom undviker jag sjukdomar och diverse saker.
Vad andra gör dömer jag inte, men den jag ska bli partner med får gärna vara tillbakadragen när det gäller sex. Jag menar, det är tryggare för mig att höra ''Jag ligger bara med tjejer jag älskar, det är inte min stil att jaga ligg'' än ''Jag ligger runt så mycket jag kan som singel''. Det är en liten trygghet i sig att ha en sådan partner faktiskt.
Jag vill inte veta något helst, varken om antal eller vad de gjort. Det viktiga är att personen är att lita på och att personen uppskattar mig som jag är.