Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 23420 ggr
Aci
0

Mens = orolig i magen?

Jag har alltid varit dålig i magen under mensen och måste gå på toaletten minst två gånger per dag, någon som har samma problem eller varför det blir såhär?

TatsuOni
7

Jag blir alltid dålig i magen när jag har mens. Måste springa på toa konstant och magen sväller upp till dubbla storleken av all luft som dessutom gör ont även efter mensen innan den kommit ut.

Varför det blir så vet jag inte.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Karmatarerskanise
2

Det är ganska vanligt. Varför vet jag dock inte. Hoppas någon kan svara på det :)

ChristineL
1

jag tror att det är väldigt vanligt, blir också helt kass.

Aci
0

Tack för svar :)

Mitralis
1

Japp, jag kan bli nästan som magsjuk när jag har mens. 

Tydligen så ska det bero på kramper. Men jag har i princip aldrig ont 🤔
http://www.umo.se/Att-ta-hjalp/Fraga-UMO/Svarsbanken/Varfor-blir-jag-los-i-magen-nar-jag-har-mens/

TatsuOni
1

#5 Jag blir också som magsjuk när jag har mens. Innan jag började med p-piller så mådde jag konstant illa och spydde ofta under mensen också. Nu spyr jag inte längre och har inte sådan värk att jag inte kan stå på bena. Tvivlar dock på att det berodde på smärtan då jag haft lika ont i andra kroppsedelar utan att spy eller må illa😛

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Hanna
0

Men oj, är det så?? 😮
Jag har alltid upplevt att jag blivit mer toa-nödig under mensen. Men det låter ju helknäppt, så jag har tänkt att det bara vart en slump eller inbillning. 😃

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Ladydragon
0

Hade samma tanke för några dagar sen då min magen var totalt ur lag strax efter jag fick mensen…googlade lite och på Imodiums hemsida fanns det lite intressant information:

Även om orsaken till tarmbesvär kring menstruationen inte är helt klarlagd, kan ökade halter av hormoner (prostaglandiner) som bildas vid mens vara orsaken till att musklerna i tarmväggen dras samman och ökar rörelserna .

visst kan det vara så….

länk till artikeln här

är diarrén väldigt jobbig så finns det receptfri medicin att köpa Imodium Dimor eller liknande

TjockaBerta
0

Jag har alltid tyckt att det hänger ihop. Även när jag satte in spiral reagerade magen våldsamt.

>>>Malum domesticum<<<

emeliiiiieee
0

Har aldrig haft problem med dålig mage vid mens men nu när jag satte i spiralen tycker att magen ballade ur lite :/ Skumt det där.

[Thiah]
2

japp, magen både krampar och är smärtsam samt fungerar dåligt vid mens. Som om det ena inte skulle vara nog liksom 😉

PennyScarlett
0

Jag behöver också gå mer på toa och får magknip som leder till otrevliga toalettbesök strax innan mens och i början av mens då jag har mest ont då…sjukt irriterande! Mensvärk OCH magknip liksom..

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Aci
0

Trodde det inte var så många som hade samma problem som mig, hade ingen aning om det med tarmen som #8 skrev om

Scorpio97
0

Jag har vanligtvis järnmage och kan äta det mesta utan att bli dålig. Men någon dag före och under mensen så är jag också lite känslig faktiskt. Syrran blir riktigt dålig om hon äter fel sak under mensen.

Trodde dock inte att det var så vanligt (:

//Jessie