Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sexualitet
Läst 1725 ggr
Anonym
0

Kommer aldrig finna kärleken

Hej alla glada… Varje gång jag tittar på en romantisk film gråter jag, för att jag tänker "Åååå jag får det aldrig som hon" osv. Jag blir fullständigt äcklad av sex, sex är bara för fortplantning enligt mig. Men som samhället är idag så känns det som att ingen kille kommer acceptera mig och strunta i sex för det. Jag gråter mig till söms varje natt… Jag klarar inte mer! Idag är jag hemma pga att jag är så deprimerad. Snälla hjälp~

LaSadie
1

De finns människor som vill leva i platoniskt förhållande. Att finna dom kanske är svårare, tror inte det finns något community dock :/

Anonym
2

Är du äcklad av sex både mellan olika kön och mellan lika kön? Tänkte att du kanske är homosexuellt och inte riktigt blivit medveten om det?

Om det är så att känslan finns där oavsett partner, så skulle jag tipsa dej att söka på nätet om sidor som handlar om detta. Det finns säkert fler som har samma känsla som dig, som vill ha kärlek och slippa sexet.
Du kan ju även gå med i dejtingsidor och vara lite anonym och där skriva att du inte är intresserad av den sexuella biten. Kommer säkert få massor av dumma och okunniga kommentarer, men bland dem kan du ju hitta en som känner samma.

Så ge inte upp! Kärleken finns säkert för dej också. 🙂

Anonym
0

Tack så mycket känner mig lite mer peppad nu! Jag blir äcklad av sex som sex spelar ingen roll vilken typ eller med vem

Tjeja
2

Då kanske du är Asexuell helt enkelt? Det är visserligen ganska ovanligt men ändå inte så ovanligt som man kanske kan tro.

Det finns fler som är Asexuella men ändå är romantiska.. dvs, de blir kära och vill ha kärlek, sällskap, närhet, ömhet, kramar, pussar osv, men som inte har någon sexuell lust för det!

Du är absolut inte ensam och kärlek finns för dig med! 👍

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

issel1
3

Anonym,känner igen det där. Var rädd för killars sexualitet. Visste inte varför. Vet nu i mogen ålder att jag behövde känna mer närhet, tillit och tro på att det fanns sann kärlek från båda håll. Jag kunde känna lite förälskelse men när vi väl träffades ensamma försvann det. Jag grät floder av saknad av kärlek. Idag skiljer man ofta på kärlek och sex. Det  äcklas jag fortfarande av, känns för djuriskt. En kille jag blev intresserad av var så himla försiktig och ville/vågade inte närma sig mig utan att jag gav ett gensvar, han ville känna in mina känslor, ville absolut inte ha sex utan att jag också verkligen ville det. Han var kär jag blev det också, med tiden upplevde jag något jag inte trott att jag skulle få uppleva.Det finns såna killar!! Kanske få med tanke på att  det ska vara ett ömsesidigt intresse som väcks.

Du kanske också kan hitta rätt om du struntar fullt i dom som väcker mest äckel o sedan vidare, om du hårt håller dom på långt avstånd och inte sviker dig själv, håller hårt på dina egna känslor o behov, kanske kan du till slut få syn på/blir intresserad av någon som inte väcker äckel, som känner in o respekterar dina behov, som inte proppsar på sina egna behov, som inte tycker att sexet är det viktigaste  som älskar din själ mer än din kropp.