Cyklo-F??
Åh jag skäms så när jag skriver det här men det är väl vanligt såååå… Jag och en kompis ska träffa två killar i på torsdag/fredag ooooch jag insåg precis att min mens går över på lördag (kom idag). Så det är ju lite pin..
Fungerar Cyklo-F eller vet ni något sätt som skulle snabba på dethär?!?!?! Gud jag skäms, men vill verkligen inte ändra planerna igen… Har ni några tips?😞😛

#1 Fan jaajajjajaj… Men..😭😭

Jag utgår från att killarna vet att det är tjejer de kommer träffa och att de även vet om att tjejer får mens varje månad;) Oroa dig inte. Killar brukar vara vettiga kring sånt här.
Är det någon du vill träffa igen är det bara att förklara läget. Är det en träff bara för sex får ni väl lägga en handduk under och släcka lampan, värre än så är det inte.
Cyklo-F minskar bara blödningsmängden, inte antalet dagar du har mens.
Och nu kommer jag här och säger att jag själv har använt mig av just Cyklo-F för att jag ska träffa en kille och det fungerade för mig, dock tar det ett par dagar. Det är ju till för dem med riklig mens, för att deras blödning ska minska. Jag antar att eftersom jag har så pass liten blödning och att jag använde mig av det i slutet av mensen så försvann den helt. Det är inte säkert det fungerar för dig och det är väl ingenting att rekommendera egentligen.
Men jag känner igen känslan så mycket, man gör nästan vad som helst bara för att slippa det där röda. Ung och dum kanske man ska kalla det, för mens är ju en del av det kvinnliga livet egentligen och det är inte bra att mixtra med kroppen.
Viktigt att läsa bipacksedeln! Det är inte bara något man tar, dessutom är det ganska dyrt! Det bästa är ju om du låter bli och accepterar läget, det lär inte vara sista gången som mensen kommer att sätta käppar i hjulet! :)

Biverkningar
En del personer som använder medicinen kan få besvär från magen som till exempel illamående, kräkningar, diarré eller ont i magen. Andra kan till exempel få ont i huvudet eller känna sig yra. Dessa biverkningar brukar vara lindriga och gå över.
Källa:http://www.1177.se/Vasternorrland/Fakta-och-rad/Lakemedel-A-O/Cyklo-f/
Precis som #6 och #7 säger så ska man inte använda detta om blodpropp har drabbat någon i släkten. Det är som sagt ingenting som man bara "tar", det kan hända saker när man gör det också. Precis som med andra läkemedel och tabletter.

Haha, hellre mens än kräk och diarré när man ska träffa en kille :)
Ska satsa på att motionera mycket och dricka mycket vatten så får vi hoppas på det bästa. Annars är det väll bara att acceptera, kommer ju ändå att träffa dom igen. Det går inte blodproppar i släkten och är inte överkänslig mot något (vad jag vet än) men jag är Emetofob så vill absolut inte riskera att behöva spy. Någon som har tänkt på något liknande träning eller någon "huskur"? Tack för all hjälp!
Har för mej att det finns nått piller man kan be om hos gyn som man kan skuta upp mensen med, bara säga att man ska resa bort.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Min erfarenhet är att cyklo-f bara fungerar om man tar första tabletten direkt när mensen börjar. Bara några timmar senare kan vara för sent.

Drog ut istället så ska förhoppningsvis träffas nu i helgen istället😃