Pocket-slott (barnleksaker)
Kommer någon här inne ihåg dessa "pocket-slott"?
Jag hade några när jag var liten, och det är VERKLIGEN nostalgikänsla över dem. Jag funderar på att bli samlare på dem, men en vän tror att det är näst intill omöjligt att få tag på alla i "starcastle-kollektionen". Vad tror ni?
Jag kommer ihåg dem. Tror jag har ett par av "konkurrerande" Polly pocket här hemma bland leksakerna.
Jo det akn säkert vara lite tufft att hitta alla men å andra sidan är det det som gör att det blir roligt (tycker jag). Tänk den dagen man har hittat de flesta, inte något som varje person har hemma. Då kan amn känna sig lite extra stolt.
Åh wow! Jag tror jag har ett sånt där slott liggandes hos mina föräldrar på vinden någonstans! Troligen inte i bästa skicket då jag lekte jättemycket med det som barn. Vilka gamla minnen som ploppade upp i huvudet nu… 😍
Sen håller jag med #1. Det är ju själva utmaningen i samlandet som gör det extra roligt och sedan extra tillfredsställande när man ser sin samling växa. 😃
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Så ni tycker jag ska köra på det?
Ska jag köra på oöppnade bara eller även öppnade lådor/som inte äger lådan ?
Fördelen med att köra på oöppnade är: det är mycket häftigare och roligare
Nackdelen: fan så mycket dyrare och MYCKET svårare att få tag på.
#3 Jag tycker så här:
Är det någonting man tycker om, något man finner glädje i och något man verkligen vill göra så ska man köra på det. Men det är naturligtvis du som får känna efter själv och bestämma hur du vill göra i slutändan. 🙂
Jag själv samlar på alla former av Pokémonprylar, har gjort det sen jag var tio år och gör det än idag. Allt från gosedjur till spelkorten och småfigurerna. För ingen annan anledning än att jag tycker fruktansvärt mycket om Pokémon. 
Tja, det beror naturligtvis på hur du tänker kring det. Oöppnade lådor har högt samlarvärde, så det är naturligtvis dyrare som du säger. Samtidigt kan det ge en extra tillfredsställelse att veta att man har ett värdefullt samlarföremål stående i hyllan.
Men det som är samlarobjekt för vissa är skräp för andra. Mina Pokémonprylar (speciellt gosedjuren) ser jag som en hobby och samlarobjekt. Mina föräldrar däremot ser dom som fåniga, dammsamlande leksaker som jag inte har växt ur än och som är slöseri på pengar. "Eye of the beholder", antar jag. 🙂
Men om du tvekar och kanske inte vill spendera så otroligt mycket pengar på något du är osäker på, kanske det är värt att satsa på några billigare varianter först och se hur du känner för det? Börja smått innan man satsar på stort, så att säga? 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Okej. Tack för tipset.
Det hade verkligen varit AWESOME att ha dem oöppnade på en hylla där jag kan visa upp dem och även säga någonting om varje slott. Det är typ den coolaste grejen som jag skulle kunna tänka mig att samla på. "coolaste" 'är väl kanske att ta i :P
Jag måste fundera på det och om jag gör det så satsar jag på de dyra. Men ett slott på Ebay som är oöppnat kostar MINST 1100 kr. Men tänk vad mycket det måste bli värt om 50 år. Det kommer iallafall vara mycket värt för mig :)
Får rådfråga min sambo och min barndomsvän och även tänka igenom det. För om jag ska köra på det, då kör jag på det till 100%.