Tagit ut p-stav
Tog ut min p-stav i november och fick "vanlig" mens efter två veckor. Har haft oskyddat sex sen dess och är nu på BMI+3 och ingen mens i sikte. Gjorde ett graviditetstest (rfsu testa tidigt) och det var negativt. Min mens har alltid varit regelbunden, så jag undrar om någon vet vad som händer?
Kan säkert hamna i rubbning efter att du tog ut p-staven.
Kan ju bli så till exempel när man slutar med p-piller så kan tänka mig att det kan bli så med p-staven med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Okej! BM sa att kroppen brukar komma igång direkt efter uttag och efter ha haft en riktig mens kändes det som "vanligt" igen. Hade hoppats på att det var en graviditet som höll mensen borta…
#2 Dock tror inte jag att det stämmer på alla.
Har kompisar som tagit ut p-stav och kroppen har inte kommit igång direkt efteråt. Och "brukar" kan ju variera då 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det kan ta upp till ett år efter uttag tills kroppen kommer igång igen. Som sagt "brukar" gäller inte alla ;)
/Christine
Jag fick inte min mens på nästan ett år efter att jag slutade med p-piller. Jag trodde att jag var gravid hela tiden och missbrukade g-test men det var inget som tur var utan det var enbart en hormonrubbning. Din mens kommer nog snart!
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian