Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sjukdomar
Läst 1403 ggr
lollo94
0

Hjälp med magsmärta

Hej. 

Jag har haft pstav förut men tog ut den för att jag fick en infektion utav den så jag började på ppiller ist. Har nu ätit ppiller i två månader och första gången jag åt socker pillerna så fick jag en liten blödning som varade 4 timmar sista dagen på sockerpillren. (ska tillägga att jag inte hade mens medans jag hade pstav) Denna gången jag har ätit socker pillrerna så har jag fått såna små blödningar i ca 2-3 timmar i tre dagar. Har nu slutat tagit ppillren för jag vill att min mens ska komma igång ordentiligt. Slutade med dom i förrgår.

Nu till saken.. I ca 5-6 dagar har jag haft en konstant smärta i magen typ som mens verk fast den sitter i hela tiden. Ligger jag på sidan så spänner det i ena sidan av magen. Min mage har blivit ganska hård och jag mår illa och är yr. Har ont i ryggslutet också. Det känns även som ett hjärta dunkar i magen ibland eller hur man ska förklara.. Typ att det snärtar till.. Haha så svårt att förklara… Men dom här ''snärtarna'' kommer ibland, inte varje dag, och det är både nedre och övre delen av magen. Har tagit grav test, 2 st och båda är negativa. Någon som vet vad det kan vara?

Mitralis
0

Det där låter inte alls bra. Ring vårdcentralen och hör. Eller 1177.

lollo94
0

Kan tillägga att infektionen är så gott som borta så det är inte pga den

Skogshumblan
0

Ja ring och hör. Men jag hade krångel liknande dina när jag gick från stav till piller. Men som sagt. Ring och be dem kolla dig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Magisk
0

Kan du ha blött mer och blodet stannat kvar inne i livmodern. Jag fick så när jag hade missed abortion. Blodet kom inte riktigt ut och jag blev mer spänd över magen då det fylldes på med mera blod.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

lollo94
0

#4 Hur vet man om det stannat kvar?

Magisk
0

Undersökning

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

lollo94
0

1&3 Jag är mer en sån som väntar några dagar extra och ser om det släpper för jag har läkar skräck… :(

Mitralis
0

1177 gör inte ont att ringa 😉
Kolla upp det så snart som möjligt. Om du har otur så kanske det blir nå tok så att du blir steril.

lollo94
0

Kan också tillägga attt den här ''smärtan'' inte alltid finns där.. Men den kommer ibland och resten av tiden känns det som ett tryck eller spänning.. Sen det här med att det känns som att det rör sig är väl lite konstigt.. Har försökt söka på det på google och jag har inte fått upp något bra svar, det ändajag fick upp då var att jag kunde vara gravid så jag gjorde test på nyårsafton men det var negativt Men eftersom jag inte haft min mens på lite över ett år så vet jag ju inte riktigt om jag tog det för tidigt eller något liknande..

lollo94
0

Är också hungrig jämt.. Eller känner mig alltid hungrig iaf

TezzD
0

Jag hade liknande… eller rättare sagt exakt likadant.. inkl alla andra gravid symptom.. jag gjorde vul och fick grundlig undersökning för att dom misstänkte cysta..

MEN det fanns inget där (Tack och lov) Så dom satte mig på att testa prostalglandin tillskott… jag har tagit dom i två månader nu… 2 tabletter en på morgon och en på kvällen i tio dagar… startade den 21 november… slutade den 31 november, sen startade jag den 20 december (Jag var nära på att börja blöda igen så jag tog en dag tidigare)
Slutade den 30 dec… och nu i januari ska jag ta en sista dos.. men eventuellt så kommer jag att få fortsätta med dom för jag har mått SÅ mycket bättre och min menscykel har kommit i balans igen…den var helt rubbad förut… tilläggas ska, att jag har p-stav, men det kanske kan vara så att du behöver detta tillskott för att ordna upp i de nedre regionerna?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
0

Tillägg: Jag hade mensvärk dygnet runt i 3 månader och jag blödde lite då och då hela tiden… såfort första tabletten var tagen så slutade jag att blöda.. och mensen kommer inom 4 dagar när man tagit den sista..

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[MyCassie]
0

Biverkning av p-piller är ju graviditetssymptom eftersom p-piller lurar kroppen att den är gravid så smärtan kan mycket väl bero på det men ändå värt att kolla upp.

lollo94
0

#11 #12 Tack för svaret :) Det skulle det ju kunna vara

#13 Åt exakt samma ppiller 3 år innan jag satte i pstaven och aldrig haft dom symtomen förut,

Jag ska vänta över helgen och se ifall min mens kommer igång. Har fått små flytningar idag också men dom märks dock bara när jag är på toa…

[MyCassie]
0

#14 nej men biverkningar kan komma lite när som. Kroppen kan reagera olika på samma läkemedel om man haft uppehåll, talar ur egen erfarenhet.

lollo94
0

Idag har jag inte samma smärta längre.. Inte hitills iaf och jag hoppas att den inte kommer heller… Dock ingen mens än :/