Obehaglig känsla där nere
Sedan igår morse har jag haft en obehaglig känsla där nere. Det gör inte riktigt ont, men det känns fel, och det gör mig galen. Har sprungit och kissat fem gånger nu, dom senaste två timmarna (vilket är väldigt mycket för att vara mig), då det känns lite bättre medans jag kissar. Efter att jag duschade igår kväll, så kändes det bättre, men det var tillbaka igen i morse.
Hade varit enklare om det bara gjorde ont, det kan man liksom hantera. Mycket svårare när det bara känns konstigt. Kan inte koppla av.
Har provat både ipren och alvedon nu, utan effekt.
Någon som har något tips på vad jag kan göra? Eller är det bara att vänta tills det går över?
Inte urinvägsinfektion då?
Ring 1177 sjukvårdsrådgivningen.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Jag har aldrig haft det, så jag vet inte hur det känns… Men brukar inte det göra jätteont? Syrran hade det för ett tag sedan, och hon klagade hela tiden över smärtan.
Har man det ska man dricka massa vatten, va..?
Vi postade visst samtidigt. Kolla #2
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Jag har lite fobi mot att prata med folk, speciellt på telefon, så jag undviker gärna det om det går…
Det låter som om det kan vara UVI. Det finns vissa knep man kan ta till hemma för att hjälpa det gå över, gå gärna in på 1177 eller sjukvårdsupplysningen och läs dig till vad du kan prova. Blir det värre eller det inte blir bättre bör du däremot söka vård. Obehandlad UVI kan gå upp i njurarna och det är INTE trevligt. Trust me, jag har haft det själv och det var fruktansvärt.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Kör på tranbärsjuice, hjälper om det är UVI, men ring och kolla med sjukvårdsupplysningen.
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
7 det är långt ifrån ofta som tranbärsjuice tar bort uvi. Det kan dock mildra. Ts blir det värre måste du söka vård. Men eftersom det bara känns konstigt är det nog svårt att gissa vad det är.
Åt tranbärskapslar igår, och drack mycket vatten. Känns bättre idag, även om det sved lite när jag kissade.
Så förmodligen var det bara UVI, men blir det värre så kollar jag upp det. Tack för hjälpen!
#9 Det kan vara väldigt farligt att gå med UVi speciellt som kvinna då vi har kortare urinrör. Infektionen klättrar lätt uppåt och kan bli vldigt farligt om det når njurarna. Åh till en vårdcentral så fort du kan och säg att du misstänker UVI, får du kissa i en kopp och thats it. Du kan inte bota en UVI med tranbärsjuice och vatten, det underlättar bara men har du en infektion så kommer den inte försvinna med hjälp av det.
9 "bara uvi" Uvi är allvar och kan gå riktigt illa. Så jag hoppas du tar tag i det om det är det du har!