sån fruktansvärt smärta
hej. Jag har kopparspiral och haft det i två år. Små besvärt började innan sommaren med ryggvärk emellanåt, huvudvärk,hjärtklappning,yrsel,illamående,svullen buk,humörsvängningar men jag viftade bort det och tänkte att det kanske är stress eller något. Jag får min mens varje månad och brukar känna lite smärta vid ägglossing men igårkväll så fick jag helt pötsligt ont i nedre delen av magen och det kändes som någon slog med knytnävslag och det bubblade,jag fick så ont att jag la mig på sidan men smärtan försvann inte tillslut somnade jag.
Idag kommer smärtan och går, jag blöder mer idag än igår(fick mensen i förrgår) funderar om jag har sånhär smärta för att jag har mens men har aldrig upplevt just denna smärtan.
har ni fått väldigt väldigt ont nedre delen av magen vid kopparspiral? jag börjar undra om den är på väg ut… för har tampong inne nu och den glider liksom ner lite och sitter inte fast som den brukar.
Gå och kolla upp det.
1# jag har tiden den 10 januari för borttagning av spiral men de blir värre
Just därför borde du kolla upp det redan nu på en akuttid.
ringde 8 imorse om en aukttid man kan få samma dag men alla var redan fullbokade alternativt är att åka till sahlgrenska gyn men inte optimalt just idag.
anledningen till att jag startade tråden var om någon upplevt liknande med kopparspiral.
Den kan vara påväg att vandra, och det måste du helt enkelt kolla upp direkt! Oavsett om någon annan haft ont eller inte. Så det optimala är att åka till sahlgrenska.
En släkting till mig dog nästan av sin spiral, så du borde definitivt kolla upp det. Hennes mage blev full med var och hon blev jättesjuk. Låg på intensiven och var riktigt nära döden. Det är nog iofs ovanligt, men bättre att inte ta risken.
I värsta fall kan det vara ett utomkvedshavandeskap och då är det allvarligt. Tror att det är något förhöjd risk när man har spiral. Har det själv och jag tror sjukvården/barnmorskan nämnde det vid något tillfälle.
7# vad menas med det? mår bättre idag, dock fortfarande mag och ryggvärk men haft det flera månader från o till pga av spiralen, ska bli underbart att ta ut den snart!
8 googla på det om du inte vet vad utomhavandeskap är. Ganska bra att ha koll på med tanke på den ökade risken vid användning av spriral.
9#ok det jag anade att det var då,ville bara vara säker. tror inte det är utomhavadeskap då jag har min mens samt min partner kommer inte i mig.
10 man kan bli gravid av försatsen också. Man kan även få mensliknande blödningar under en graviditet. Men men. Du verkar inte ha allt för ont eftersom du inte uppsöker gyn.
11# smärtan kommer och går, har inte ont dygnet runt så nej sån hemsk smärta har jag inte nu som jag hade när jag skrev inlägget.
jag skall ringa dom på måndag kl 8 om akuttid som man kan få samma dag annars får jag åka n till gynakuten på måndag.