Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettkillsnack
Läst 1355 ggr
Anonym
0

Känslor utan "lycka" ?

Under gårdagen hade vi kalas och där var en massa vänner och släktingar jag inte träffar så ofta. Var av en viss person som jag känt sedan ungefär 10 år tillbaka. Vi både spelade spel, pratade en massa och kivades en massa med varandra.

Vi träffas inte alls ofta och jag började fundera på hur jag verkligen känner för denne kille av misstag. Där jag kom fram till att jag gillar honom rätt starkt. Han är en otroligt underbar person och har alltid varit lika trevlig och snäll mot mig. 

Men hur ska man egentligen göra? 
Denne kille är barn till ett par bekanta till mina föräldrar. Så har även med detta svårt att se hur jag ens ska våga visa honom hur jag känner. Eller om han ens är intresserad av mig..

Så nu ber jag er om tips och råd hur jag bör göra!
Tack på förhand!

:holmgreen:
1

För att det ska bli så "naturligt" som möjligt med tanke på att ni känt varandra så länge, så tycker jag att du ska ta kontakt med honom och prata med honom som du gör med en vän. Med tanke på att ni inte träffas ofta så vore det nog rätt konstigt om du direkt förklarade för honom att du gillar honom.  Så mitt tips är att ta kontakt med honom och prata! :)

silversol35
1

Håller med. Hör med honom om han har lust att träffas för en fika eller liknande och ta det därifrån. Vem vet vart det landar men bäst är nog att börja umgås lite mer som vänner och se vad som händer. 😊