p-stav - fungerar den som den ska?
Jag oroar mig lite varför min kropp reagerar som den gör. Jag har haft p-stav i nästan ett år nu. Till en början fick jag blödningar i början precis som sköterskan sa, men sen avtog det helt och jag har inte haft blödningar på flera månader sen dess, Men nu har jag fått en blödning som varat i några dagar…
Är det normalt att man kan få blödningar efter nästan ett år, eller är det något som inte stämmer? kan det hända att p-staven slutar fungera efter ett tag?
I övrigt tycker jag att den har fungerat bra, och är jättenöjd, framförallt när jag slipper mensen. Jag har tidigare haft stora problem med låg järnbrist, vilket jag knappt haft några bekymmer av alls sedan jag fick p-staven.
Det är helt normalt att få blödningar lite hipp som happ. Jag satte in min första p-stav under sommaren (för flera år sen), kommande jul fick jag en liiiiten blödning under nån dag, sen fick jag ingenting förrän julen därpå som också var pyttelite, och sen inget mer. Hade p-stav under fyra års tid.
/Christine
Låter helt normalt. Jag har haft tre stavar, och haft nästan ingen blödning alls med dem. Skönt säger jag!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
hmm, hoppas det avtar snart! Annars fungerar det hur bra som helst med p-staven :)
Förresten jag funderar lite över biverkningarna man kan få av p-staven. Är det så att man bara har biverkningar bara den första tiden efter att man satt in p-staven? Jag tycker jag har vart ovanligt matglad detta året och funderar om det kan bero på p-staven. Visserligen kan det bero på dålig karaktär också. Jag brukade vara duktig med att jag åt bra mat, men nu har jag fått väldigt dåliga vanor…
Det kan säkert bero på både staven,och karaktären. Biverkningar kan du få när som. Jag har som sagt haft tre stavar. De två första gick det hur bra som,helst med. Den tredje fick jag problem med på slutet. Tålde helt plötsligt inte hormonet helt. Fick byta till annat sätt ist.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.