Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: killsnack
Läst 6553 ggr
Anonym
0

Skämtsam eller flirtig?

Jag har funderat länge på detta och önskar nu råd eller åsikter.

Jag har en kollega(man) som är mycket skämtsam och rolig. Han får då mig att skratta varje dag.
Han drar fräcka skämt också, inte för att jag är den som rodnar direkt dock eller tar illa upp. Så det är högt i tak.

Men jag har börjat reflektera över hans skämt, och ofta kör han flirtiga skämt.

Som: Känn på min arm, jag har någon konstig utväxt(spänner armen)… Näe det var bara min biceps. 😂

Fast samtidigt kan jag inte fatta varför han han kör sådana skämt. Han är dels mycket äldre och dessutom gift.

Så vad säger ni? 🤔

Tjeja
11

Han söker väl lite bekräftelse på att han fortfarande är attraktiv förstås och du är snäll, har högt i tak och mottaglig.

Säkerligen gillar han dig också förstås. Flirtande behöver nödvändigtvis inte betyda att han vill något mer i verkligheten annat än njuta av lite bekräftelse även om det är lätt att tro det…

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Anonym
0

#1 som jag misstänkte.

Jag är väl inte brightast då det kommer till män och deras bekräftelsebehov. 🙂😂

Ja du ful är han ju inte, hade han varit yngre och ledig så hade jag inte sagt nej. 😉

Tack för ditt svar. 👍

Tjeja
2

Tja… han kan ju lika gärna vara intresserad på riktigt också förstås… så du kanske ska vara lite försiktig så du själv inte skickar fel signaler ändå?

Såvida du inte är intresserad av att bli en sidoromans åt honom en period förstås… men lura inte dig själv bara.

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Anonym
6

#3 Jag är bara snäll och trevlig. Vi sitter och surrar och han försöker tuta ihop mig med den ena och andra. 😂

Men visst det kan ju missuppfattas men jag håller mig inom rimliga gränser.

Jag har min princip: Inga gifta män eller män som är upptagna. Så om än jag vore intresserad så skulle mitt samvete och mina principer hålla fast mig i ett järngrepp. 🙂

PogoPedagog
2

Du kan ju´alltid försöka nämna det du skrev om upptagna män i någon konversation så riskerar ni inga missförstånd o kan fortsätta ha kul ihop.

Anonym
2

#5 han vet min ställning. Om man pratar om allt och inget så får man veta mycket. 🙂

Vet också att jag anser att det är ganska otroligt skönt att vara ensam just nu med. 😃

Skogshumblan
0

Håller med de andra i tråden. Mitt råd är att vara tydlig mot dog själv och honom med vad du vill och inte vill. Det kan lätt bli något heeeelt annat har jag märkt. Inte helt lätt att reda ut då det gått så långt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Anonym
3

#7 Jag vet min gräns plus att man dejtar inte folk på jobbet. Det blir bara tjorv då.

Vyer
0

Det kanske bara är hans sätt att vara? Hur beter han sig mot andra? 

Jag har vänner/bekanta som upplevs som är väldigt framåt/skämtsamma/glada/fysiska i sitt sätt att vara och på grund av det upplevs som väldigt flörtiga - trots att de inte har någon flörtig baktanke. 

Känner du dig obekväm med hur han agerar? Tycker du att han går över någon gräns? I så fall är det ju inte okej.

Anonym
1

#9 pratsam och trevlig är han mot alla ja. Men han pratar ju inte flirtigt med allt och alla. Men det är nog för att jag jobbar med han och hör mest. Exempel är ju när han suckar och säger: fan vad jobbigt att vara sexobjekt. Känns ju nästan äckligt då kvinnor klär av en med blicken. Jag tar absolut inte illa vid mig. Jag får ju skratta och känner mig inte obekväm. Han är så pass gammal att han kunde vara min pappa. Han har en son som är några år yngre än mig. Så han är nog bara en herre som njuter av livet. :-)

Mitralis
0

Jag tror som #1 
Jag har varit med om det där ett flertal gånger. 
Eftersom han uppenbarligen är säker på att du inte kommer att agera på hans skämt så känner han sig trygg i att flirta och skoja med dej. Om du skulle göra några seriösa närmanden så tror jag att han skulle backa och sedan skulle det vara slut med skojandet 🙂

Anonym
0

Hahahaha idag tog han priset. 😂

Nu ska herrar på jobbet börja bjuda på mig. 😂
Jag sa åt min kollega att ska han ha auktion på mig så ska jag ha hälften. 😃

Jag tror jag dör av skratt. Är det inte att uttala sig om hur snygg han är så är det jag som ska bli utropad eller att han försöker fixa en dejt åt mig. 🤪

Ja god jul alla. 👍