Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 2209 ggr
youandyou
0

när.kan jag testa?

När kan jag som tidigast testa (ta gravtest) ? Min mens är liite sen..

Trollan92
1

Man ska helst testa sig fler än en gång och vid olika tillfällen då första gången du testar dig kan vara för tidigt.

Testa dig redan nu då, så tar du nästa test några dagar efter? :)

exitingsvillemo
0

Du kan testa samma dag som du förväntar din mens.

Är testet positivt så är du gravid, är det negativt så testa en gång till efter någon dag =)

[Glitterregn]
0

#0 Man brukar säga tre veckor efter att man hade sex senast, annars kan testet vissa negativt även fast du är gravid :)

ChristineL
0

Från och med den dagen mensen är sen och framåt ger ett tillförlitligt resultat.

[Glitterregn]
1

#4 Jaha, min barnmorska på ungdomsmottagningen sa att man alltid ska vänta tre veckor. Då har jag lärt mig något nytt!

OlgaMaria
0

#5 Tre veckor från? Vet du när du isåfall skulle ha blivit gravid?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Glitterregn]
0

#6 Menar du kanske #0? Jag startade inte tråden :)

OlgaMaria
0

#7 Jaa.. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

youandyou
0

??

youandyou
0

Men mens skulle komma i fredes. Jag har som mensmärta oh illamående oh ömma bröst. Tog test idag. De va negativt.

[Glitterregn]
0

#10 Vilken tur att det gick bra!

PennyScarlett
0

Du kan vara stressad och därför mensen blivit sen :) har hänt mig massor med gånger och jag har fått panik och trott att jag är gravid och så kommer mensen typ samma kväll eller dagen efter man gjorde test

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

youandyou
0

#12 jo de vet jag. Men har aldrig gått så lång tid som nu. Oh känner inte min stressad nu ens.. inte som när de hänt innan :/

PennyScarlett
0

Det är inte alltid att man själv uppfattar att man är stressad :) det kan finnas något annat också som gör att du hamnar i hormonell obalans. Jag skulle egentligen vara på sluttampen på min mens nu men den har inte kommit än. Men det är bara att ta det lugnt så kommer det säkert :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter