Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 12817 ggr
[japptravare]
0

Gammal oskuld?

Ok, en lite "pinsam" fråga egentligen, men hur många här inne är "lite äldre", men fortfarande oskuld?
Jag känner mig smått desperat då jag snart fyller 20 år man knappt rört en kille! :(

Anonym
27

Du behöver inte "oroa" dig . Alla är olika, jag är 24 och har inte haft sex. 
Varför ska man skynda sig hela tiden?

gulzebra
14

Asch, det är väl inget att skämmas för! Själv var jag 24 första gången, tycker inte att det är så illa. Vid 19-20 är det väl inte helt ovanligt med oskulder heller vad jag vet? Hur som helst, vissa är tidiga och andra är sena, so what liksom :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Calcifer
16

Jag tycker det är fruktansvärt att det finns en sådan åldershets när det gäller att förlora oskulden. Jag hade tjejkväll med ett gäng tjejer där alla var några år yngre än mig och alla hade bestämt sig för att de skulle förlora oskulden innan de fyllde 16, punkt slut. Skrämmande.

Jag var 19, och ångrar det inte men hade gärna väntat lite till. Sex är inte alls så viktigt som många försöker få en att tro. Du ska ha sex när du är redo och när det känns rätt, oavsett hur gammal du är så länge du inte är barn fortfarande (jag tycker alltså det är vanskligt med 12 åringar som har sex).

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[silkesnosen]
4

Du är för det första mycket ung, så ta det lugnt och ja det finns många som definitivt blir av med den betydligt senare, men det måste ju tyvärr gömmas i det västerländska samhället.

JossanH
8

Jag var 16 och i min "krets" var det faktiskt inte alls många som förlorat oskulden då, jag var en av dom första. Tror många var närmre 19-20 iaf innan de hade sex första gången, vissa ännu äldre. Egentligen är det konstigt att man så gärna vill ligga innan man knappt lärt känna sin egen kropp.. Tänker man efter så kan ju omöjligt alla i ens omgivning legat med någon innan 20. Det är nog många (stort mörkertal) som är oskulder långt upp i åren, kanske hela livet. Man ska inte hänga upp sig på det! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

fidojunior
7

Jag är 19 år och oskuld, funderar inte så mycket kring det faktiskt. Det får ske när det sker helt enkelt. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Eleya]
7

Inget att panika över..en väninna till mig förlorade oskulden när hon var 22-23 och det med samma kille som hon nu lyckligt bildat familj med.
Så stressa inte!
I min vänkrets var jag näst sist med mina 17½ år och den killen ska jag gifta mig med om 2 helger. ;)

nottheonly
6

Jag blir 20 i oktober och är oskuld. 🙂

Ellenor123
6

Jag förlorade oskulden när jag nyss fyllt 16, är idag 23. Tro mig, det är INGEN brådska. Du kanske känner så, det gjorde även jag fast jag var i så ung ålder. Jag ångrar det mycket idag, och ångrar även de flesta av mina sexpartners.. Brådska inte, låt det ta tid, och se till att det händer med en bra person :) Det önskar jag att någon sagt till mig. Jag skulle gärna vara 20 år och oskuld :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Blanksteg
7

Jag är nyss fyllda 23 och har inte haft samlag än. Jag tycker det är så synd att många unga känner en press på sig att ha sex i en tidig ålder. Jag blir ledsen av att bara tänka på det. Det är bara en himla dum norm att ha sex tidigt, när "alla andra" har det (som jag ser det). Om man ser det så (att det bara är en norm, inget annat), så kan man, upplever iaf jag, faktiskt till slut själv tycka att det ändå är fjuttigt, om du förstår vad jag menar. Jag som blivit mobbad under grundskoletiden vet hur det känns att bli betraktad som annorlunda, som en icke-norm. Det har gjort mig starkare och nu är jag emot normer mer än någonsin, vilket känns som en otrolig befrielse. Låt inte normer styra dig! Utgå från vad du själv vill och vad du själv känner att du är redo för. Strunta i vad andra gör.

Jag själv ser det mer så här: jag har sex när jag har det. Bryr mig inte när det sker.

Sedan så är det värt att reflektera kring själva begreppet "oskuld", som jag ser många här använder. Som jag läste i en krönika (i Metro, kan inte hitta den igen via google, någon annan som kan?) för ett tag sedan så är det faktiskt ett förlegat begrepp som inte hör hemma i dagens samhälle. Antar att de flesta använder ordet bara av vana, men kan tycka det är konstigt att ordet fortfarande är så pass härskande som det är.

Anonym
2

Jag var nog 18-19 när jag började känna lite panik. Eller panik är fel ord, jag var nyfiken helt enkelt. Tog saken i egna händer och letade upp någon bekants bekants bekant på nätet och gjorde en deal med honom.

Det finns ju sämre sätt att bli av med den på (däckad på en fest tex) men det finns defintivt bättre sätt också.

Summan i mitt fall är att det inte gjort någon skillnad för min del. Det var ok och som 25 har jag fortfarande ganska begränsad erfarenhet.. och begränsat intresse om jag ska vara helt uppriktig. Det fanns inget WOW i det.

Tycker inte att du behöver känna någon panik över saken. Låt det komma när det kommer.

Mabrotnosh
2

Önskar att man kunde fått ha förlora den till sin nuvarande sambo istället för idioten till första pojkvän när man var 15. 20-21 hade nog varit en lagom bra ålder helst äldre ön så. Men stressa inte händer det så händer det

LinaLj
0

Jag förlorade oskulden när jag var 19 år. Hade jag inte kännt mig trygg med min dåvarande pojkvän hade jag lungt kunnat vänta längre, men med honom så stämde allt. 

Enligt mig så är det inte alls fel att vänta. Om inte annat så hinner man lära känan sig själv att vad man njuter av och kan därför berätta det för sin partner.

PogoPedagog
3

Jag var nog 21 men det hade helt klart varit värt att skippa de dåliga liggen och vänta tills jag träffade min nuvarande vid 25.

Mimmi Mus
2

Jag hade sex med en kille första gången när jag var 16,5 år. Idag är jag mycket äldre och jag önskar att jag hade väntat mycket längre. Om jag ska vara helt ärlig så önskar jag faktiskt att jag hade varit "oskuld" än idag;)

Ikajo
2

Jag är 23 och fortfarande inte haft sex med någon annan. Börja med dig själv först. Att ha solosex är ett utmärkt sätt att lära känna sin egen kropp innan man ska vara med någon annan. Man måste faktiskt inte vara två för att ha sex. Fungerar alldeles utmärkt att vara en. Inte samma sak, givetvis, men likväl.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Karolina-H
4

Jag var 17 år när jag förlorade min oskuld och jag är fortfarande tillsammans med den killen nu 7 år senare!

Codeavalone.blogg.se

Man38
2

Någon som vill få det åtgärdat kan ju PM mig:) Nej bara skojade, det med att bli av med oskuld eller inte, som andra skrivit, ta inte så hårt på det.

mimåne
8

Du har stått emot dagens press på att man måste ha sex så tidigt som möjligt. Du har haft fötterna på jorden och lyssnat till dig själv och inte tagit ett förhastat beslut som du sedan möjligtvis ångrat. Du låter dig växa och mogna till ett säkert och hälsosamt sexliv.

Var stolt!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

ChristineL
4

Tycker du att 20 är "äldre"?! Jösses, då är många lastgamla när de förlorar oskulden!

BeccaTilda
0

Jag bryr mig inte för fem öre hur gammal man är när man förlorar oskulden, själv hade jag precis fyllt 14 och det var inte speciellt tidigt här omkring.. De flesta här vet jag var emellan 12-15 :) Vet inte om jag bara fått för mig detta, men känns som om det är vanligare att man förlorar tidigare i mindre orter :) min kusin som bor i Stockholm sa att vanligast där omkring hennes kompis krets var 16-19 typ vanligast :) hon är 22 och har visst kompisar som inte förlorat sin :) själv vet jag nog ingen över 18..

Åsa S
2

Det är inget fel vänta det finns de som väntar bra mycket längre. Oavsett om man är 25 eller 40 när man förlorar oskulden så är det inget som är konstigt man ska vänta tills det känns rätt för en själv. Själv var jag bra mycket äldre än 20 men jag ville vänta, jag var inte redo och jag hade inte träffat nån som kändes helt rätt,

Jessicahagstrom94
0

Jag tycker man väntar på att det känns bra för en själv att ha sex och givetvis ska det vara med en bra kille som man kan tänka sig ha ett liv med, ingen som bara ville ha ett ligg och sedan aldrig höra av sig igen. Jag hade sex när jag var 15 med killen som jag är ihop med nu, strax över 4 år senare.

mayolica
2

Vadå gammal oskuld?Förskräckt Lägg av! du hade ju inte ens fyllt 20årBlomma  En ung oskuld  på knappt 20 år Förlägen vänd på det och gör till något att vara stolt över istället. Glad  Risken är större om du förhastar dej ,att du ångrar dej efteråt Brustet hjärta än att det gör dej lyckligHjärta  ….  Med den rubriken förväntar jag mej att gällde en person som hade kommit upp lite i åren 55-60 eller nåt sånt, inte en under 40.Skämtar

~ mayolica ~

whysoserious
2

Jag var 15 år och ångrar det ingenstans. Var helt redo och hade varit tillsammans med min pojkvän i några månader innan det hände. Han var jättesnäll och det är han än idag :)

Man ska inte göra det 'bara för att', gör det när du hittar någon du älskar och någon som älskar dig tillbaks. Kanske låter dumt av mig att säga som bara är 16/17 år, men vafan, det är ju faktiskt sant! Dessutom har jag aldrig varit en sån som vill skynda med att ha sex och sånt.

Vet att det finns 30-åriga oskulder, och vad gör det? Bara bra att dem inte ligger runt på fyllan liksom (enligt min åsikt iaf, jag skulle aldrig ligga med någon som jag inte känner, säkert massa sjukdomar, uäääh). Isåfall är det bättre att njuta med sig själv eller ingenting alls! 😃

Zakaraa
2

Jag blev av med oskulden några dagar innan jag blev 21. Första riktiga pojkvännen dessutom. Hade ett annat förhållande som höll i två veckor kanske så räknar inte riktigt det. Var 16 när jag blev kysst första gången.
Idag har jag inget som helst behov av sex, så jag kunde lika gärna förblivit oskuld i min mening. Ångrar inte att jag blev av med oskulden, möjligtvis med den som tog den, men inte att jag blev av med dem. Men det fyller ingen funktion för mig själv om jag säger så.

Skynda långsamt, lägg energi på att hitta rätt partner istället för att oroa dig för din oskuld. Spelar ingen roll om du så är 50 när du blir av med oskulden ;)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lillsöt
0

Jag är 20 och har bara haft sex med en. Jag hade sex första gången i somras och jag är jättearg för det. Jag vill ligga runt, men jag kommer aldrig få göra det.

Viccan92
3

Jag var 20år första gången så ta det lugnt. Var samma sak för mig då. Hade knappt rört en kille. Nu har jag världens bästa fästman. Så låt det ta sin tid. Vänta tills du träffat en trevlig kille som du känner sig säker med.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Glitterregn]
0

Jag är ju väldigt ung men många här skrev att det är en sån hets att förlora oskulden. Jag var 13, skulle fylla fjorton 3 månader senare, och det var ingen hets alls. Kan ångra mig lite nu i efterhand men har samma kille fortfarande. Har bara berättat för några få och äter p-piller sen ett år och håller det hemligt, ingen har något med och göra tycker jag :)

Karmatarerskanise
2

#29 Varför ångrar du det?

Anonym
0

#30 Delvis så var det en olaglig handling. 🤫

[Glitterregn]
0

#29 Det kändes bra då men nu i efter hand kan jag tänka att lite väl ung var jag nog. #30 Det är det men om det framgår tydligt att båda var mer på det blir ingen av oss dömda :)