Bröstform "förstör" bh
Jag har ett kanske lite.. Udda problem. Skäms över mina bröst och det är svårt att hitta en bra bh som gör att brösten ser ok ut. När de är fria så hänger de med bröstvårtorna rakt ner och är rätt så avlånga och de är STORA. Jag är bara 16 år och jag tar gärna inte av mig bhn inför någon, vilket gör att jag gärna inte sover över hos någon. Förutom att de är väldigt fult formade så förstör de mina bhar. Efter bara några månader med sparsamt användning (varierar så ofta jag kan) så har bland annat min axelbandslösa bh blivit väldigt uttöjd (har den på innersta spännet) trots att jag har varit noga med sätta den rätt. Och nu sitter den inte bra längre! Den var dyr, alla mina bhar har varit dyra :( mint 400:- st och jag har fått hjälp i butiken (change och twilfit) och jag har inga pengar till en ny. Storleken i de flesta är 80E, nästa gång när jag får pengar tänkte jag testa en storlek mindre (75F) om jag nu lyckas hitta det, bara för att se om den sittee ännu bättre, men jag är så trött på att det går så fort från brand new till knapp passform, speciellt när de är så dyra. Kan man göra nåt åt detta? Operera? Jag mår verkligen inte bra över dem, och eftersom de är så stora så är de bara jobbiga ibland. Väljer att vara anonym då jag har vänner här inne som inte vet om mitt "problem" och vill gärna inte att de vet…
Du menar att bh:n blir slapp i resåren runt bröstkorgen? Kläder/tyg som hsr stuns i sig- använd inte sköljmedel när du tvättar. För du handtvättar väl dom? En bh:s livslängd förlängs vid kärleksfull omvårdnad :P Axelbandslösa… Tja… Det har jag aldrig haft någon. Verkar inge bra. Tack för bekräftelsen till mina misstankar :D Oh en sak till. Vi alla är unika, va stolt över den du är och hur just du ser ut. För vem skulle annars göra det? Sträck på dig! :)
Jag känner igen mig i ditt problem. Har alltid haft stora bröst som inte direkt är världens fastaste och det blir liksom så när dom är stora. Tyngden gör att dom hänger. Kort sagt: mina är som dina. Och jag är ändå 19 år gammal och haft såhär sen jag var 16.
Jag har lärt mig, och nu låter det här väldigt dumt, att älska mina bröst precis som dom är.🙂
Jag kan säga att ingen brukar bry sig om sånt där. Bröst är bröst i alla dess former. Små. Stora. Fasta. Hängande.
Till ditt bh problem kan jag säga att jag har slutat använda vanliga bh:ar då dom oftast inte hjälper mig alls. Jag använder istället Airbra och det funkar fint på mina bröst 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1 Ja, jag handtvättar dem! Tror inte jag använt sköljmedel, möjligt att mamma gjort det om hon tvättat. Axelbandslösa ÄR bra, om de sitter rätt vill säga ;P jag har tex många bandauklänningar och toppar där man "behöver" axelbandslös bh. Stödet sitter ju inte i axelbanden egentligen, eller ska inte har jag fått lära mig. #2 Tur jag inte är ensam! För mig känns det som att jag är själv om den formen på typ hela skolan. :( Jag duschar inte med de andra på gympan, beror dock inte bara pga det utan pga ett stort ärr jag har på ryggen som jag gärna inte vill att folk ska stirra på i duschen :P Men jag tänker killar.. Alltså jag vet att man inte ska bry sig om sånt, men det känns som att killar skulle tycka det ser sjukt konstigt ut med mina bröst :/ jag har aldrig haft en pojkvän, så jag vet inte, men om man lyssnar på vad mina killkompisar säger så låter det ju inte helt hoppfullt… Jag har alltid sagt att jag inte ha komplex men detta är faktiskt ett :( Det får jag googla på! Tack för tipset. Och tack båda för de snälla svaren:)
#3 Jag har en sambo just nu och vi har varit tillsammans i snart två år och sex månader. Han älskar mig kropp precis som den är. trots att jag har komplex över mina lår, mina bröst osv så säger han att jag är vacker. 😞
En kille som verkligen älskar dig och vill vara med dig kommer inte bry sig om dina bröst är enorma eller minimala. Han kommer avguda din kropp i vilket fall som helst. Det lovar jag. 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Skulle du inte kunna ha en sportbh tills du sparat ihop en slant till en ny bh? 🙂
Jag hörde en föreläsning om BHar och det handlade bla om hur man provar ut en BH. En sak som dom tog upp då är att när man provar en ny i affären så ska man aldrig köpa en som passar på innersta hyskan, utan då ska man gå ner i storlek så den sitter bra på yttersta hyskan. För BHar tänjer sig alltid lite i resåren efter användning och tvätt och då om den passar på yttersta när man köper dom så kan man välja en längre in sedan efter hand. Så jag tror du ska prova en 75F för å se.
Kan du ha 80E så finns väl det i vanliga butiker, eller minns jag fel? Då kan man ju göra så att man köper billiga BHar och byter lite oftare.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#4 Vad skönt att höra! Då får jag komma över det då :x #5 Har ingen bra sportbh :/ #6 Jo, jag tänkte också det, de sa inget om set i affären, men de missade kanske det! Då ska jag prova en 75F. :) Nja, jag har bara hittat den storleken inne på change o twilfit och de är ju inte särskilt billiga om man ex jämför med h&m eller så.
#7 Nä det är svårt det där när man måste ha specialBH, tycker det är konstigt att det inte görs fler storlekar som standard.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#7 På H&Ms hemsida finns BH:ar upp till F-kupa, köper själv mina där.
Har liknande bröstform och exakt samma storlek (80E el 75F beroende på modell), visst fan suger det att ha svårt att köpa bra BHar och att tyngden gör att BHarna töjs rekordfort!
Jag har en sportBH från Swegmark som har byglar i sig och riktigt breda band (en av deras dyraste modeller, tyvärr…). Har i långa perioder använt den dagligen och först nu - 1 år senare - är den färdig för soptunnan så den har hållit superbra, jag kör dessutom mina BHar i maskin istället för handtvätt 😉
Dessutom fyndade jag en BH på Zalando för 20:- som har ofodrade kupor (bara tunt tyg och sen byglar) och täcker merparten av brösten, alltså vad jag själv skulle referera till tantBH ;) Den har också varit underbar så det är också ett tips - titta på ofodrade BHar för de håller faktiskt koll på brösten bättre och ger sig inte i formen på samma sätt tycker jag.
Med vänliga hälsningar
Chess
Har samma problem här, dockor jag 21 och har lärt mig att tycka om mina bröst. Min pojkvän älskar dem haha vi blev tillsammans för lite mer än fem år sedan, men hade ett break på lite mer än ett år, för ca 1,5 år sedan. Då trodde jag inte att någon annan kille skulle vilja ha mig. Men där hade jag fel, har aldrig fått höra gått negativt om mina bröst, trots att jag haft stora komplex. Älskar min Wonderbra, chic lace bra. Sitter som berget. Och har inte töjt sig, trots att jag nästan enbart använde den i 1,5 år. Sitter fortfarande bra, men jag köpte på mig nya är jag var i London. Har 70G i storlek men köpte 65I i min Wonderbra . :) problemet är bara att jag vill ha lite mer push i mellan åt :) Bh:ar med mycket resår i axelband och runt midjan provar jag inte ens, då de töjer sig något enormt.
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
#9 Ah! Men varför kan de inte ha såna storlekar i affären :( vill gärna testa innan jag köper. #10 Det är en wonderbra jag har :) jag får försöka spara ihop till lite nya bh:ar! Tror jag fått lite dålig självkänsla över dem pga min kompis, hon sa att de såg ut så för att jag använde bh för mycket och hon tyckte de var fula. Men det kan ju inte jag hjälpa :( jag ar liksom inte tänkt så mycket på mina bröst förrän hon sa det..
#11 Skit i vad din kompis sa! Var nöjd över dina bröst istället för hur de ser ut.
Jag har själv minimini och jag är ändå suuuupernöjd och gillar inte killarna eller mina kompisar de, fine det är deras problem och jag vill inte ha såna i min närhet.
Alla är olika och gillar inte folk det, deras problem.
TS, titta på rid-BH:ar, de är gjorda för att hålla ordning sakerna när det skumpar och töjer sig inte i första taget. Exempel: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=130167
Men what, vad är det för kompis som säger så? Jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna säga till min kompis att hon har fula bröst.. eller fula ben eller något annat. Eller ah, skulle aldrig kunna säga så till någon över huvud taget vad jag än tycker. Du kan ju inte hjälpa hur dina bröst ser ut. Eller är det kanske så att dina bröst är otroligt fina och din kompis bara är avundsjuk för att hennes bröst inte ser ut som dina?
Jag kan faktiskt erkänna att jag är avundsjuk på min bästis, hon har 'perfekta' bröst (haha) de är precis så som jag skulle vilja ha mina. C-kupa och runda. Medan jag själv har A eller B och har mer kantiga bröst. Och så har det varit alla de år vi varit vänner (känt henne i typ hela mitt liv, så det är ganska många år vill säga), men nu den senaste tiden när jag haft pojkvän som säger att hela jag är fin och även mina bröst, så har jag faktiskt inte brytt mig lika mycket om att min kompis bröst är 'finare'. Dock är jag fortfarande lite osäker när det gäller brösten, tyvärr. Men det försvinner väl med tiden. När man är äldre så inser man ju att utseendet faktiskt inte spelar någon roll. Liksom 25-åriga killar bryr sig inte om en tjej inte har bröst som ser ut som idealet, medan 15-åriga killar tycker att det är sjukt fräckt att snacka högt om snygga, runda, feta boobs när alla tjejer hör. Bröst är ju 'en ny grej' när man är i tonåren, så det är väl inte så konstigt egentligen. Man får bara försöka sluta bry sig om andras åsikt och sträcka på sig själv, vara stolt över den man är och hur man ser ut! 😃
Man är som man är och det kan inte hjälpas (om man inte opererar sig förstås). Alla bröstformer är fina på sitt sätt, klyshigt sagt men det är ju så sant. Tänk om alla hade sett exakt likadana ut, exakt likadana kroppar. Det hade ju inte funkat haha. En kille kan föredra små och runda medan en annan gillar stora och lite mer hängiga. Det är faktiskt sant. Har hört killar med såna här olika åsikter. Inte för att killars åsikt spelar någon roll egentligen, men jag själv har alltid varit nojjig över vad andra tycker om mig så det är klart att man bryr sig då. Men den senaste tiden har jag som sagt inte orkat lägga lika mycket energi på att tänka "gud vad fula bröst jag har" för vad tjänar man på det egentligen? Man blir nedstämd och osäker på sig själv bara. Istället tänker jag "Shit vad fina läppar jag har" istället t.ex.. Det borde du också göra! Lägg inte så stor fokus på en kroppsdel, ställ dig framför spegeln (även om det kan kännas jävligt fånigt haha) och säg "Hela jag är så vacker" :)