Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 10301 ggr
Tapeten
7

Ingen mensvärk

Jag har ingen mensvärk, min mens är ganska osammanhängande , är väldigt olika med hur många veckor det är imellan mensen. Det är ganska jobbigt när man då inte har någon mensvärk, för då kommer den bara plopp o det kan ju lika gärna hända i skolan lixom.. Hade mensvärk dom 2 första gångerna jag hade mens, men nu har jag det inte längre. Varför är det så, är det fel på mig?

imsuchadiva
3

Allas mens är olika. Jag har i princip aldrig någon mensvärk. Ibland, ungefär i mitten av mensen, kan jag känna mig trött nere i ryggen.
Så det är absolut inget fel på dig bara för att du inte har någon mensvärk.

Mensen är ofta oregelbunden i början.
Är du väldigt orolig tycker jag du ska ta kontakt med din ungdomsmottagning och prata med barnmorskan där.

Fridaaaa
2

Som #1 säger, mens är olika för olika personer.
Jag får inte mensvärk innan, men får det när mensen kommit. Magen blir dock svullen dagen innan eller samma dag som den ska komma.

#1 har skrivit mycket bra 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tapeten
0

Okej, tack! Känns skönt att veta att det inte är något fel på mig :)

ChristineL
1

Var glad att du inte har någon mensvärk :) Jag är 29 och har fortfarande oregelbunden mens och känner inget förrän efter den har kommit. Dock har jag lärt känna min kropp nu så jag känner av när jag har ägglossning och vet därför att det är på g. Ha alltid med dig bindor/tamponger i väskan så är du ju beredd om det skulle hända nåt, eller om nån kompis kanske behöver låna :)

Scorpio97
0

Dom jag har pratat med (barnmorskor osv) säger att det egentligen är naturligt att inte ha mensvärk, och att dom som har det har någon form av "fel"/obalans.

Jag fick mensen var tredje vecka ett tag pga lågt järn. Man kan få oregelbunden av för högt järn också, du kanske ska kolla upp det?

När jag gick på akupunktur så blir min menscykel som en klocka. Hade exakt 21 dagar emellan, och den kom i princip samma tid varje gång. Slapp dessutom mensvärken då. Akupunktören sa att det var för att jag hade obalans i kroppen. 

Vill man ha mer regelbunden så kan ju även p-piller vara ett alternativ, då brukar den bli lite mer regelbunden i alla fall (: (Vad jag har hört i alla fall?)

Sen är den ofta oregelbunden första och ibland andra året man har mensen, sedan rättar det till sig.

//Jessie

Aleya
0

Är man ung och nyss fått men så är det inte ovanligt att den är oregelbunden.

När jag var yngre så var min mens dels regelbunden och sedan så hade jag aldrig ont.

Nu när jag är äldre så gör det så ont att jag vill spy, jag utreds nu för detta så får vi se vad som sker.

Är du orolig så gå till skolsköterska eller barnmorska.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tapeten
0

Aha okej. Jo det var inte så länge sedan jag fick min mens, nån gång på sommarlovet tror jag det var :) har det inte rättat till sig när det gått ett år så får jag nog kolla upp det. :)

decembercelsius
2

Vilken dröm att slippa mensvärk! 😃

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus

Aleya
0

#8 jag kan inte annat än hålla med dig. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ladydragon
0

#8 en till som instämmer i det….

Aanonyym
0

Vad glad att du slipper ett av de värsta som finns;)

[goodenough]
0

Har i stort sett aldrig haft mensvärk! Tips: I början av mensen, ät bara lätt mat, frukt etc. Det hjälper!

Fridaaaa
1

#12 Nja jag tror inte det hjälper alla 😛 Kanske vissa eller ren slump men tror inte det hjälper på alla med mensvärk dock. Men värt att testa för dem som vill såklart 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym
0

Som andra skriver, det är så olika ^^
Den första tiden med mens hade jag aldrig mensvärk.
Men sen har det bara blivit värre & värre och nu kan jag ligga och vända mig om nätterna pga smärta :(

whysoserious
0

Jag får inte heller någon mensvärk, har aldrig fått det faktiskt. Kanske ett knip i magen som varar i 1 sekund, men är osäker på om det är mensvärk eller bara magknip, vet ju inte riktigt hur mensvärken känns så… haha ;)

Inget fel på det, snarare jävligt gött att slippa ha ont. Min syster få alltid mensvärk och kan ligga i sängen en hel dag och lipa…