Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1729 ggr
veomi
0

Endometrios eller mensvärk?

Hej!

Långt inlägg! Men jätte tacksam om nån orkar läsa och svara :)

Har alltid haft jätteont vid mens. Började med p-piller och då försvann mensvärken lite men absolut inte mycket (smärtstillande hjälpte lite lite).

Sedan slutade jag med dom för jag ville bli gravid. Då fick jag så ont att jag svimmade och kunde inte röra mig, och värktabletter hjälpte inte. Stod ut så i 2 år. Började med piller som hjälpte ganska bra och fick avbryta att försöka bli gravid :/

Sen nuva-ring nu sedan 2 månader. Men jag tänkte hoppa över mensen sist. Då fick jag jättehemska smärtor och va tvungen att ta ut ringen 1 vecka för tidigt. Nu är jag inne på 2 andra veckan, och de är precis samma sak/känsla som sist. Svag molvärk igår, ännu mer ont idag  och tar jag ut ringen kommer ju dendär hemska värken igeeeen :(

Ska börja med p-piller yasmin28. Men vet inte hur jag ska göra? Vågar inte ta ut ringen nu men inte heller vänta till på söndag? Hjälp?

Tror ni det kan vara endo eller ska det vara såhär? Hjälper Yasmin mot endo?

" Dont dream your life, Live your dream "

Achatina
0

Du har inte provat mini p-piller då? De håller väl mensen i shack men har "biverkningen" att man kan bli gravid trots att man äter dem. 

Men jag har ingen egentlig koll. Hade kollat med en läkare istället. Det är ju ganska viktigt att få svar på det.

OlgaMaria
0

Tipsar om endometrios.ifokus.se

och om naturligt progesteron-kräm, hjälper mot endometrios och ökar chanserna att bli gravid.

Omega 3 på daglig basis har reducerat min mensvärk väldigt mycket också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus