Om man inte vill leva?
Vad gör man om man verkligen inte vill eller orkar leva mer? För 3 år sedan började mitt h*lvetes liv och de blir inte bättre kan jag säga…. De har gått så långt att jag skurit mig. Jag vill verkligen inte leva mer med är alldeles för feg för självmord.. Jag har testat att prata med psykolog, doktor osv 2 gånger innan men jag klarar inte av det och de slutar med att jag öppnar dörren och går där ifrån. Vad gör man om man verkligen inte vill leva mer?! Och jag klarar verkligen inte av att vara kvar här mer. Sög inte att jag ska vara stark, för jag har försökt att hålla humöret uppe 3 år nu! Jag orkar inte mer nu!! *gråter jättemycket* Visste inte vart jag skulle skriva detta så det blev här..
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Kanske ska du börja med ett telefonsamtal. Det finns jourhavande medmänniska att kontakta och präster ( man behöver absolut inte vara troende för att prata med dem o de möter alla typer av människor i alla situationer). Det kanske inte känns lika stort som att gå till en psykolog.
Hoppas verkligen du hittar rätt hjälp för dig.
Jag tror att du behöver inse att du behöver ta hjälp av andra och sitta kvar. Alla har vi stunder och för många även långa perioder när vi undrar hur vi någonsin ska finna en glad plats igen. Prova att ringa någon först och främst, men sedan behöver du vård, precis som om du hade brutit benet. Be om hjälp!
Mitt akuta tips är att du ringer/googlar efter ett nummer att ringa inom exempelvis kyrkan och att du sedan ger dig ut på en lång promenad och bara går. Det hjälper kroppen att bli av med stresshormon och rörelse lugnar. Se även över vad du äter, så att din hjärna får tillräckligt med bra fett..allt det jag nämnt hjälpte mig.
Om du skrollar ner lite på den här sidan http://www.overlevnadsguiden.se/ så hittar en hel hög med journummer samlade i högermarginalen. Det är nummer man kan ringa när man mår dåligt och känner att man inte orkar längre och där man kan få prata med människor som kan sånt här.
När det gäller att gå och prata med någon psykolog, kurator, terpeut eller liknande så är det jätteviktigt att hitta rätt person. Kanske har du inte hittat rätt än och behöver leta vidare för att du ska hitta någon som du verkligen kan prata med? Bestäm dig för att du ska leta tilld du hittar den som är rätt för dig och bestäm dig sedan för att du ska sitta igenom tre möten med den personen och sedan fatta ett nytt beslut.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Jag tänkte att jag kanske skulle ringt bris, men har busringt dit en gång och jag skäms över de, så vill inte ringa dit igen… Om jag aka prata med någon så ska de helst vara en tjej då jag har lättare för att prata med tjejer (vet inte varför)..
#4 Ring nu!! De har ingen aning om att du busringt och det spelar faktiskt igen roll just nu. Just nu är det ditt liv som är viktigt, så ring!!!!!
#5 känns så dumt, har aldrig tagit de på helt allvar, men nu gör jag de. Känns så fel…