Bör jag oroa mig?
Hej hej!
Jag skulle behöva lite råd för jag vet inte riktigt vad jag ska göra, och jag vet att det finns massor med visa och erfarna människor här så jag tänkte be er om hjälp och råd! Jag är jättetacksam till svar!
Så, mitt problem då.. Jo det är så att jag började få bruna flytningar för lite mer än ett år sedan och jag fick dem typ en gång i månaden, som mens helt enkelt. Jag frågade här på sajten vad det kunde vara och jag några berättade för mig att det inte var något att oroa sig för, det var första stadier till mens helt enkelt och de skulle bli mer och blodigare efter kanske några gånger.
Men.. nu har det gått mer än ett år.. och det är fortfarande bara mörkburnt(luktar inge vidare), kommer inte alls mycket, men tillräckligt för att gå igenom trosan(inte byxor dock), och är så oregelbundet så det inte finns, haha. Ibland så går det 2 veckor, ibland 1, ibland 5 och som mest 6 typ, mellan dessa mörkbruna flytningar.. Och de varar i allt ifrån 1 dag till 6 dagar.
Så min fråga då.. Är detta min mens? Eller bör jag vara orolig och skaffa lite hjälp eller något? Eller ska jag bara avvakta ännu längre och se hur det går? Just det, jag ska kanske tillägga att jag fyller 16 om två månader.
Jag tackar så otroligt mycket på förhand!
Eftersom du är orolig så är det bästa du kan göra att kolla upp det. Låter jobbigt att det luktar.
Jag kan väl inte direkt påstå att jag är så oroad, men jag tänkte bara, det känns inte fullt normalt, men kan det vara normalt och lugnt ändå? Jag slipper heeeelst att söka hjälp, men om det är nödvändigt kan jag tänka mig det. 😐
Eftersom jag bara har det i typ (på senaste) en-två dagar blir inte lukten så illa som förut. Plus att det kommer typ ingenting nu(alltså på senaste) och det är inte så ofta.
Så.. Kan jag avvakta eller bör jag kolla upp det?
Jag tycker att du ska kolla upp det, så slipper du gå och fundera på det längre.
2 hade jag varit du hade jag kollat upp det.
Jag säger oxå att jag hade kolla upp det om jag var i din situation, kan ju vara så att det är din mens men låter väldigt oregelbunden och konstig. Bäst att veta exakt vad det är isf att undra.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Tack för hjälpen!
Jag ska nog ta och kolla upp det, men jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig..? Ska jag gå till skolsköterskan eller.. ungdomsmottagningen kanske?
Ungdomsmottagningen hade jag valt. De ät inriktade på sådant.
Ja, gå till UMO direkt, kostar inget heller. När jag hade mensproblem så gick jag till skolsköterskan men hon kunde ändå inte göra något utan hänvisade till UMO…
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Okej, då vet jag. Ska man ringa dit och boka en tid eller kan man bara gå till ungdomsmottagningen direkt?
Tack för all hjälp!
#9 Det kan skilja sig från stad till stad, men de flesta mottagningarna brukar ha öppet hus vissa timmar. Annars är det nog bäst att boka tid.
De brukar ha drop-in mellan vissa tider, iallafall här där jag bor men bäst är att boka tid antingen genom telefon, mail eller om de har någon bokningssystem på nätet.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Tack så mycket för all hjälp! Idag var jag på ungdomsmottaginingen och barnmorskan skickade mig till läkare, som ska ta blodprov och kolla upp det om det är normalt. Känns bra nu att jag ska få veta om det är min mens, eller om något behöver fixas eller så. Dock så är jag lite stick-rädd, så jag ser väl inte direkt fram emot blodprovet, men det är väl för en bra sak. 🙂