Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 9107 ggr
Anonym
2

Sår i ljumske läker aldrig

Hejsan

I min ljumske, tror jag det är va, precis bredvid underlivet och innan låret liksom, där fick jag i somras en finne under huden. Så som man kan få ibland både ytligt och djupt vid rakning etc. När jag får dessa brukar jag vänta tills de är mogna, trycka ut de ordentligt eftersom de gör ont tills jag tryckt ut dom, och sen läker det fort.

Men denna satt väldigt djupt och blev aldrig riktigt mogen. Det tog lång lång tid, flera månader, tills dess att den äntligen kom så ytligt att det gick att trycka ut den.

Efter det har den inte läkt. Det har blivit en svart prick, några mm i diameter, som sitter där i ljumsken. Den stör inte, gör inte ont, är inte inflammerad, men försvinner inte. Och den är nästan svart till färgen.

Det räcker med att jag trycker lite lite lätt runt den, så kommer det ut riktigt mörkt blod. Superlätt. Precis som om det är en öppen gång till ett blodkärl. Det kommer inget var, inget ljust blod eller blodblandat, utan pang bom djuprött blod.

Jag börjar undra vad jag ska göra med den egentligen. Varför det inte läker. Det kan gå en månad utan att jag rör den, och ändå är det så nära blodet. Så det kan inte vara att jag pillar på den för mycket så den inte läker..

Jag undrar om någon här har varit med om något sådant? Eller vet vad det kan bero på?

fidojunior
0

Är pricken hård? Tänker om det är torkat blod som stelnat för då kanske det är så att den blöder lite hela tiden men torkar. Har du haft fler sår, har de isåfall försvunnit?

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Anonym
0

Nej pricken är mjuk, det är ingen skorpa på. Det känns som att det liksom alltid är öppet men ändå inte så pass att det rinner hela tiden. Nästan som en por. Det är svårt att förklara.

Alla andra sådana har alltid läkt snabbt, denna är märklig.

Lorita
0

det kan finnas lite skräp kvar som behöver mogna

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

mimåne
0

Jag hade precis samma sak för ett antar år sedan när jag hade börjat med vaxning och fick problem med inåtväxande hår. Satt på precis samma ställe som du beskriver. Detta försvann efter ett lååångt långt tag. Jag hade det säkert i ett halvår 🤐 Numera använder jag en kräm som ska hjälpa håren att lättare komma fram. Sedan dess har jag aldrig mera haft några besvär.

Om jag hade kunnat gå tillbaka och gett mig själv ett råd, så skulle jag ha ringt till min barnmorska. Att ringa och prata skadar ju ingenting.

Medarbetare på akvariefisk ifokus