Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2119 ggr
[ElisabethToll]
0

Ont I ryggen!

Hej! Idag när jag städade fick jag plötsligt ont på höger sida av ländryggen. Det gjorde inte jätte ont men det kändes. När jag tröck lite på stället det gjorde ont på gjorde det lite ondare. Men sen Öravan smärtan helt. Nu några timmar senare efter att jag har ätit får jag ont på samma sätt fast på vänster sida av ländryggen… Den här gången kanske det gjorde lite ondare. Och jag fick även lite ont i nedre delen av magen. Är det någon som känner igen sig i detta? :) Jag kan tillägga att i förrgår högg det till i höger sida av magen, på sidan liksom och bak mot ryggen. Så som det kan bli ibland i bröstkorgen, och man är rädd för att ta djupa andetag för då gör det ännu ondare. Så blev det i sidan av magen/ryggen. Och efter det kändes det lite ömt runt naveln, inte mycket men lite. Någon som känner igen sig eller vet vad det skulle kunna vara? :) tack för svar!

nettipletti
0

Låter som njurarna, kanske magen också. Uppsök läkare så de kan ta lite prover på dig. "Diffusa" smärtor" ska man alltid kolla upp. Har själv haft mycket problem med urinvägarna och är dessutom "smärttålig" så inte alls säkert du har alla symtom. Men få en tid att kolla upp dina besvär.

PennyScarlett
0

Jag skulle också gissa på njurar och då är det viktigt att kolla upp i tid. Dåliga njurar är inte att leka med och smärtan är olidlig om det går för lång tid

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

fidojunior
0

Gissar på njurarna jag med men kan vara annat också. Gör det ont ner mot underlivet? Ring även 1177 för rådgivning, fungerar dygnet runt.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[ElisabethToll]
0

När det gjorde ont i ryggen så gjorde det inte ont ner mot underlivet, men ibland kan jag få jätte ont i nedre delen av magen och ner mot underlivet. Då hugger det liksom och gör ont när jag rör på mig, och kan knappt stå rakt. Men det brukar gå över inom en halvtimme! :) jag tänker gå till min skolsyster och se vad hon säger :)