Fick prionelle istället för Abelonelle
Jag har tagit abelonelle 28 i ett år nu. När jag var hos umo för några dagar sen för att få ut påfyllning av dem så skrev barnmorskan ut prionelle 28. Och idag hämta jag ut dem på apoteket. Jag googla om dem och det står att det är samma sak, bara olika tillverkare. Däremot är det lägre risk för minskad sexlust om man tar Abelonelle? Min kompis tog prionelle förut och hade ingen sexlust alls, sen fick hon abelonelle och då kom den tillbaka. Jag trivdes så bra med abelonelle..:(
Kan jag byta mitt prionelle mot abelonelle på apoteket? Hur? Eller måste jag gå till umo och få nytt recept? Och berätta gärna om vad ni fick biverkningar om ni tagit abelonelle 28 eller prionelle 28, eller båda
Låt bli att ta ut receptet och fråga om de kan skriva ut abelonelle till dig.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag har redan köpt prionelle
Okej. Bästa är nog att testa och se hur de fungerar för dig.
Vet du hur man tar dem? Är det precis samma som abelonelle? Kan jag börja ta prionelle när jag gjort slut på min karta? Och skjuta upp mensen på samma sätt? Kan jag få mellanblödningar eller oregelbunden mens? Många frågor.. :/
#4 Kolla medföljande bipacksedel. Om det är i princip samma piller så antar jag att du bör kunna gå över direkt till dem.
Jag skulle ringa ungdomsmottagningen. Hos mig har jag lyckats ringa och så har de bytt receptet när de sett att de gjort fel. Och då kan du ju fråga om det är samma piller i princip eller inte.
Men det där med sexlust är svårt att säga. För det pillret som fungerar för dig behöver inte alls fungera för din kompis. Vi har alla så olika kroppar.
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
Neovletta, Abelonelle och Prionelle är samma sak allihopa. Bara olika läkemedelsföretag som tillverkat dem. Att de har olika biverkningar enligt deras bipackssedlar beror också på att det är olika läkemedelsföretag som fastställt dem, de kan ha beskrivit dem annorlunda. Så du kommer inte må bättre av Neovletta om du inte mår bra av abelonelle etc, en del kan ju dock tycka att det psykologiskt känns bättre med ett annat märke sk placeboeffekt. Är man däremot allergisk mot färgämnen kan man reagera olika på olika märken.
Precis som #7 skrev så är Neovletta, Abelonelle och Prionell praktiskt taget samma sak. Jag tog tidigare Neovletta men nu har jag Prionelle. Har inte märkt någon skillnad och har heller ingen minskad sexlust, snarare tvärtom. 😃
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!