cerazette hjälp!
Hejsan! detta känns som en lite larvig fråga men vill bara försäkra mig om hur jag ska göra. Jag fick mens idag så tänkte börja med cerazette och då eftersom det är lördag så började jag med pillret som det stod lördag på , på översta raden. Eftersom det står på bruksanvisningen att man ska göra så. Men när jag sökte på cerazette på google hade många lagt upp bild på deras kartor och majoriteten av dom som tog cerazette hade alla börjat på måndagen. Så ska man börja på måndagen och ta månaden ut , eller spelar det ingen roll? Känner mig lite borta då det står på bruksanvisningen att ta på veckodagen man får mensen på men alla verkar ju börja på ''måndag'' på kartan. Vill bara veta så jag går omkring skyddad , lite löjlig fråga men vill veta så det inte blev helt tokigt. Snabbt svar uppskattas!
Hej!
Det spelar ingen roll vilken dag på veckan du börjar, precis som du läst så ska du börja samma dag som mensen dyker upp 🙂 De flesta med p-piller kan ju pilla lite själv senare, när de kommit in i det, så att mensen "startar" på andra dagar.
Jag tillexempel började äta mina sockerpiller på lördagar, då visste jag att jag skulle få mensen till mån/tis och att den skulle vara över till veckan därefter!
Men gud tack så mycket! Blev orolig är ju bara 16 år så tänkte gud har jag redan trasslat till det och gjort fel , vill veta att jag går omkring skyddad 🙂tack så mycket!
Och när kartan slutar för denna månad så kommer ju jag fortfarande ha mån-fre kvar på översta raden på kartan är det bara att fortsätta ta dom pillerna som är kvar i början av nästa månad? 🙂
#2. Det var så lite så 🙂 Jag minns hur nojig jag var i början också, för minsta lilla grej, så jag förstår dig precis!
#3. Så kan du absolut göra så att du inte behöver slösa bort några piller 🙂
okej tack 🙂 ja man kan lätt bli lite nojig 😃