Sex - Urinvägsinfektion - Svamp?
För tre veckor sedan hade jag samlag, jag har P-stav och låg utan kondom vilket inte är så himla smart då det sägs att sjukdomar kan nå lättare. Dagen efter kände jag att det började klia och svida, därefter fick jag, antagligen, urinvägsinfektion. Jag åkte till ungdomsmottagningen och testade mig för klamydia men det visade inget. Fick en tablett och salva för Svamp i underlivet, efter några dagar vart det borta. I lördags hade jag samlag igen, jag fick samma symptom. Någon som vet vad det kan bero på? Ska jag fortsätta smörja in underlivet med salvan i några dagar till?
Vet du att man ska kissa efter sex? Det rensar urinröret rent så att bakterierna förhoppningsvis inte hinner gro. =)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#1 Jadå det har jag hört :)
Var det samma kille båda gångerna?
Tyvärr är det så att man kan reagera på vissa man har samlag med och få Svamp eller fel PH i underlivet.
Nr du testades för klamydia, hade det gått minst en vecka sedan samlaget då?
#3 Hur testar man sitt pH värde? Yes, det hade gått nån vecka oså så det var nog säkert. Funderar på att ringa dit och boka en ny tid för att undersökas, eller göra fler tester. Åh, börjar bli orolig.. Nej det var inte samma kille huhu.. Men då jag känner båda ganska väl och har ett bra band så tror jag inte att nån av dom skulle sprida vidare nån sjukdom..
Var du tillräkligt upphetsad när ni hade sex? Om inte så kan man få små sprickor i underlivet som kliar massa när de håller på att läka sedan!
Codeavalone.blogg.se
#4 Lita aldrig på att dina sexpartners inte har sjukdomar. Är det så att du är sexuellt aktiv och gärna byter partner så för allas skull, använd kondom! Det är verkligen inte värt det den dagen någon du legat med ringer dig när du sitter på lektion eller står på jobbet och säger att den har kondylom och att du troligtvis också har fått det. Eller herpes eller någon annan otrevlig sjukdom.
En väninnas dotter har precis fått veta att hon har HIV. Hon var i ett förhållande med en kille som själv visste att han var HIV positiv men sa ingenting och slutade också ta sina mediciner för att ingen skulle märka att han hade HIV. Dom var tillsammans länge. Vips och trolleri så var hennes liv förstört och hon får gå på tunga mediciner resten av livet.
Detta är givetvis inte det vanligaste fallet, men tyvärr så inträffar det. Var rädd om dig! Jag bannar mig själv hårt för att jag inte använt kondom när jag borde och jag har fått betala priset också. Och det var dyrare än 40 spänn på ICA.
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Är du allergisk eller känslig mot ägg? Är man det kan man även vara känslig mot sperma, vilket kan resultera i utslag, klåda och annat jobbigt.