Blödning och ont 3 dagar efter mens... varför?
Jag och min sambo försöker skaffa barn så jag tog ut min p-stav för 6 månader sedan. Nu har jag hyfsat regelbunden mens och känner symtom innan jag ska ha mens så jag är beredd på när den ska komma. Nu var det 3 dagar sedan mensen tog slut och mitt under sex fick jag som en riklig mensblödning. Nu har jag haft som dov mensvärk efter detta och har det än. Ringde 1177 som sa att det kan vara en kontaktblödning (brustet blodkärl). Det som dock gör mig orolig är att min sambo kommenterade hur stora och svullna mina bröst var idag. Någon som har en tanke eller idé vad detta kan vara eller har vart med om liknande?

Om det är någonvecka sedan detta hände kan du ju mycket väl ha ägglossning nu och det är därför brösten är svullna.
Annars är det lättaste att göra ett grav.test. Då behöver du inte fundera på huruvida du är gravid eller inte.
Det kan ju ha varit så att mensen kom sist trots att du var gravid ( vissa får en mensliknande blödning) och att den endra blödningen var ett tidigt missfall. Men det är ju såklart bara spekulationer. Men ett brustet blodkärls som de trodde känns å som det mest logiska.
Jag känner alltid av min ägglossning och detta var inte en sådan smärta tyvärr. Smärtan har hållt i sig och stegrat sedan dess. Åkte upp till akuten imorse för jag knappt kunde stå, fick sjukanmäla mig på jobbet. När ja kommer till akuten förklarar jag läget och kommer sedan till en sjuksyster som tar tempen och ställer några frågor5 min senare kommer hon med panodil och skickar hem mig samt ber mig ringa barnmorskemottagningen. Jag gör detta och de undrar varför jag inte fick någon undersökning och ber mig åka till akuten igen då de inte kan hjälpa mig på barnmorskemottagningen. Vad tusan är detta???