Var sitter ert urinrör?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skenes_k%C3%B6rtlar
Kolla på den bilden, stämmer dem överens med hur ni uppfattar hur ert könsorgan ser ut? Då pratar jag inte om storleken på blygdläpparna utan på var urinröret sitter. Jag blev helt chockad när jag såg den här bilder, för om jag inte missbedömt min kropp i 22 år så sitter mitt urinrör precis under klitoris/på klitoris. Sitter er urinöppning så långt från klitoris som på bilden? är jag felskapt?
Bilden stämmer bra för mig i alla fall, haha.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
tänk om jag är hermafrodit? Jag ser vanlig ut mellan benen fast min urinrörsöppning är klitoris. Ingen har sagt något…
Säker på att du inte bara ser fel?
Har du tittat med spegel när du kissat eller bara i "torrt" läge?
Hermafrodit är du med största sannolikhet nte, för då skulle det märkas av :)
Så länge allt fungerar för dig så skulle jag inte säga att du är felskapt. Våra könsorgan är ju trots allt komplicerade ena, om man jämför med männens. Att det inte alltid är lätt att hitta rätt där nere verkar ju vara helt naturligt.
Sedan riktas ju strålen när man kissar, åt olika håll för alla kvinnor beroende på hur man ser ut. Det kan vara så att den riktas framåt för dig och att du upplever dig ha urinröret längre fram.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Om du någonsin varit på en gynundersökning och ingenting avvikande har nämnts så är du helt normal.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Så ser inte jag ut, mitt urinrör sitter eller precis bredvid klitoris.
Den bilden såg konstig ut. Den här är mer korrekt med anatomin. https://www.google.se/search?client=ms-android-samsung&hl=sv-SE&biw=360&bih=350&tbm=isch&sa=1&ei=Z7aFUuKYMY7o4QTCroCIAg&q=underlivet+kvinnor&oq=underlivet&gs_l=mobile-gws-serp.1.4.0l5.7895.14178.0.20536.16.13.0.3.3.0.409.2274.0j3j6j0j1.10.0….0…1c.1.31.mobile-gws-serp..3.13.2416.ILP_x5D8uZw#biv=i%7C0%3Bd%7CP5jbSLQv9z6mwM%3A
Och nu ska jag leka fru duktig!
Ne men efter att ha satt diverse katetrar på folk under mitt liv så har jag insett en sak: ibland är det svårt att hitta urinröret när det kommer till kvinnor.
Det kan sitta just under klitoris, det kan sitta mellan klitoris och slidöppningen, ja jag har t o m varit med om att det är som gömt i slidöppningen.
Så så länge hela maskineriet funkar så är det inget problem med var urinröret sitter, för det sitter där det ska. :)

Memento mori

Medarbetare för Julen
Bilden stämmer rätt bra på mig, mitt urinrör sitter liksom "i mitten" så att säga. Trodde länge att mitt satt högre upp men tittade en gång när jag kissade och jag hade visst haft fel… :) Den satt längre ner än jag trodde!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
8 bra att du berättar det så ingen tror den är annorlunda.
#10 Ja jag tycker att när dessa frågor kommer upp och folk känner sig kanske onormal så kan man komma med det lugnade beskedet att det är det inte. 🙂
Män har ju som allt utanpå och vi kvinnor allt inne. Så män kan ha olika vinklar på sin penis och kvinnor har urinrören på olika plats. 🙂

Memento mori

Medarbetare för Julen
TS det måste vara den läskigaste och konstigaste bild jag sett…Jag är inte lik på ngt sätt, men är hundra på att jag är "normal"…vad nu det är!
Bilden i sig är riktigt udda helt klart :P
Fick kolla upp en annan bild på wiki för att kunna se då den som är länkad är extremt konstig (ser inte ut som en slida) men just placeringarna ser man ju :)
Jag håller med #8.
Innan jag lärde mig att sätta katetrar, så kan jag ju säga att jag inte har haft en aning om var urinröret brukar sitta, trodde däremot att jag visste, men nja…
efter att jag istället kände efter med fingarna på mig där nere så upptäckte jag att jag haft fel i 22 år om hur jag ser ut där nere. Jag har också urinhålet i mitten mellan klitoris och slidan, helst sjuk. Mår illa när jag tänker på det faktiskt. Jag som alltid varit rädd för att röra och bli slickad direkt på klitoris för att jag trott att urinöppningen är där, känns som världen är upp och ner eller att jag gått från att tro att jorden var platt till att insett att den faktiskt är rund. Varför vet vi kvinnor så lite om våra egna könsorgan? :S
Dagens lärdom! 😃
15 vi fick rådet att kolla med en spegel. Ett mycket bra råd. Din erfarenhet gör mig ledsen.
mitt kisshål sitter i samma ingång som muffen precis som på bilden, trodde att den satt på samma ställe på alla
#8 "Ne men efter att ha satt diverse katetrar på folk under mitt liv så har jag insett en sak: ibland är det svårt att hitta urinröret när det kommer till kvinnor."
Den skriver jag under på. Jisses vad jag inte ser fram emot katetersättning på kvinnor då det kan vara rent ut sagt skitsvårt att hitta urinröret trots diverse knep man kan ta till ;)
Jag har nog inte tidigare funderat så mycket på var urinröret sitter. Men försökte kolla nu med spegel och jag hittar det helt enkelt inte. Bad även sambon kolla men vi hittar det inte.
Ska jag vara helt ärlig så har jag nog på något sätt tänkt att det är det där hålet som sitter där högst upp, fast det är ju klitoris huvud, så det kan det ju inte vara. Tror att jag har sett urinöppningen någon gång i spegel när jag haft UVI och det då varit mer synligt. Men har liksom inte tänkt på det mer än så. Vet ju enligt sexualundervisningsbilderna att det inte sitter där klitoris sitter så har inte tänkt på det så mycket. Men var det sitter på mig vet jag inte.
Mitt sitter ganska precis mellan slidan och klitoris ser det ut som, och det var mer än jag visste. Trodde också att det satt precis vid klitoris. Bör nog undersöka mitt underliv närmare, för när jag tänker efter så har jag inte det minsta koll på hur jag ser ut där nere. Jag vet ju att allt fungerar som det ska och det har liksom räckt men att kolla då och då kan ju inte skada.
Haha jag trodde det satt vid klitoris. Nåja, det spelar inte så stor roll, det hela funkar för det mesta i alla fall…
mitt urinrör sitter typ precis vid slidmynningen, precis ovanför.. Kan göra redigt ont vid samlag ibland, men bara man är försiktig så går allt :)
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi