Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1865 ggr
Anonym
0

Rakade bikiniranden

Igår rakade jag bekiniranden för andra gången och det kliar otroligt mycket och jag har ingen aning om vad jag skall göra. (det kliar mycket mer än sist) och vi skall till södern i slutet av december och då kommer jag ju att raka mig igen och tänk om det då kliar lika mycket och vara alldeles röd mellan benen :(

[JollyJustin]
5

Raka du av din bikini?

[JollyJustin]
5

Köp en ny bikini eller sy ihop den :) (om jag tänker på rätt)

[erikam]
0

Det finns produkter på apoteket, exempelvis intimrakgel som du kan använda dig av. Det är ett känsligt område och det är lätt att man blir röd och irriterad.

Cazzos
0

När du rakar dig, se till att huden är uppvärmd av vattnet (använd ljummet vatten).

Rakbladen måste vara varma, och använd tunna lager balsam så att det glider lättare.

RFSU har en after shave som är jättebra tycker jag, den finns på apoteket! http://www.rfsu.se/sv/Produkter/Intimvard/Nice-n-Cool/

[JollyJustin]
3

Nu hänger inte jag med!?

Är det bikiniunderdelen som är sönder?

Du borde inte ha på dig din bikini när nån syr den. Så den blir inte röd (om inte bikinin är röd) och irriterad.

Men om du menar något annat, förlåt!

[erikam]
8

Bikinilinjen = könshåret, inte en riktig bikini för guds skull

decembercelsius
9

#2 Dagens haha 😃

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus

[JollyJustin]
2

#6 Jaha oj.. ☺️

#7 Jag kan inget om sånt 😇😊

TS: Förlåt, jag visste inte ;)

[JollyJustin]
0

Oschysst att ni röstade bort mitt inlägg, jag bara trodde det var en bikini :(

Karmatarerskanise
6

#9 "Du borde inte ha på dig din bikini när nån syr den. Så den blir inte röd (om inte bikinin är röd) och irriterad."

Och du tror att en BIKINI kan bli röd och irriterad? Ett klädesplagg i tyg! Tyvärr, jag tror inte på det.

[JollyJustin]
0

<Nej, ja förstod ju inte

Karmatarerskanise
3

#11 Handlar itne om det, aldrig att jag tror på att du trodde att en bikini kan bli irriterad.

[JollyJustin]
0

Jag visste inte..

[_hsleiufhbtv]
1

#2 Hahahah du gjorde min dag 😃

Till TS, jag får likadant ibland (hrm OFTA faktiskt) och en sak som faktiskt fungerar är att dra över området med en oparfymerad roll-on. Då blir det aldrig några röda prickar eller irritationer! 🙂 Jag har Niveas oparfymerade och den funkar toppen.

[Forest]
0

2 haha 😃 

TS jag har länge rakat mig och jag köper bara rakhyvlar som är till för killar, jag tycker dom är mycket bättre man skär sig aldrig med dom. Sen undrar jag rakar du medhårs eller mothårs? vad tar du efter rakningen? Har man känsligare hud som du verkar ha så finns det bra produkter att köpa på apoteket eller hälsobutiker