Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 3634 ggr
veomi
0

nuvaring hoppa över mens?

Hej!

Jag satte i en ny ring för att hoppa över mensen. Men nu är det 1 vecka kvar till jag ska ta ut ringen. Har mensvärk och har som en mellanblödning. Vet inte om jag bara ska ut ringen nu, eller hålla ut 2 1 vecka till med denna mensvärken o allt? Någon som vet? Barnmorskan får jag ju ej tag i nu så därför jag tänkte om ni vet, eller vart med om samma sak?

" Dont dream your life, Live your dream "

Karmatarerskanise
0

Ibland tar jag ut ringen tidigare om jag får mellanblödning, ibland har jag kvar den. Mellanblödningarna brukar bara vara någon dag på mig.

veomi
0

Ja jag funderar på att ta ut den. Men då vet jag inte om jag ska sätta i ny om 1 eller 2 veckor?? eller ha den kvar o vänta. Nu har jag mensvärk som gör så himla ont o sen blöder ännu mer :/

[rumelle]
0

Om du tar ut den ska du inte vara utan i längre än en vecka om du vill vara skyddad mot graviditet. Om du inte har några sexplaner kan du ha den ute hur länge du vill men bör vänta med sex till en vecka efter att du har satt in en ny.

veomi
0

Jag ringde 1177 o dom sa att jag skulle ta ut ringen, för de trodde att de kunde vara en infektion eller nått o att jag ska boka tid hos gyn. Men iaf jag tar ut den nu o så hoppas att jag inte får mer mensvärk..då vet jag inte vad jag gör. Svimmat innan p.ga de o är så rädd att de ska hända igen. Just därför trodde jag nuvaring skulle vara bra med mindre värk oså?

Karmatarerskanise
0

Jag får mindre mensvärk om jag släpper fram mensen var månad. Däremot får jag mrr mens och mer värk om jag skjuter på mensen. Det kvittar när man än väljer att ta ut ringen, en ny ska in efter en vecka om man vill vara skyddad. Att dom sa att det kunde vaea infektion är konstigt tycker jag. mellanblödningar vid uppskjutning sv mens är vanligt.

[rumelle]
0

Jag brukar få mellanblödningar om jag skjuter upp mensen mer än en gång i rad. Brukar däremot få mindre blödning/värk efter en uppskjuten mens. Och generellt har jag mindre blödning och mindre värk med nuvaring än utan och än med p-piller. Om du är orolig att något är fel tycker jag att du inte ska tveka med att boka tid hos gyn. Bättre att kolla upp sig en gång för mycket.