Fi - mitt nya val
Just nu röstar jag och är medlem i vänsterpartiet. Jag har ännu inte varit aktiv, men känner att jag verkligen vill det, fast inte i vänsterpartiet. Jag har länge tänkt på Feministiskt initiativ, jag diggar Gudrun Schyman väldigt mycket + att hon varit vänsterpartist själv. Jag ska läsa in mig på deras andra frågor också, om det liknar vänsterpartiets, då kör jag på det. Önska mig lycka till!
Jag kommer hädanefter stolt kalla mig för feminist, eftersom det konstigt nog är så känsloladdat.
Kvinnor har stora kvar och stor press på sig, i skolan, på jobbet och i hemmet. MEN jag vet även att män har lika stora krav och press, fast på andra sätt. Jag vill sudda ut detta. En man ska kunna gråta öppet utan att bli kallad för kärring eller bög. Och en kvinna ska kunna ge fan i att raka sig under armarna utan att bli kallad för äcklig. OCH folk ska inte behöva ta förgivet att JAG har orakade armhålor bara för att jag kallar mig för feminist. Kvinnor och män ska kunna få vara som de vill, utan att behöva tänka på allmänhetens tankar. Det ska inte finnas självklara saker för hur en man och en kvinna ska vara, se ut, känna eller tänka.