Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsingellivet
Läst 17121 ggr
Anonym
10

Vart hittar man dom?

Ta bort om detta ej är tillåtet

Jag håller verkligen på att bli galen av ensamhet!
Ni med pojkvänner, vart hittar ni dom?

Jag har varit singel i alla mina 20 år och kan inte begripa vad som är fel!
Jag har hört "Ta det lugnt så kommer han", men jag har väntat hela mitt liv nu!

Jag håller verkligen på att dö av avundssjuka när jag ser två personer hålla händerna! Eller när jag ser en gravid kvinna. Eller jag ser förlovningsringar… Ja, allt!

Och inte bättre blir det av att min nästan jämnåriga syrra har haft pojkvän sen några år tillbaka och har nu flyttat ihop.
Jag vill också flytta hemifrån, men inte ensam!

Folk verkar vara så otroligt ytliga. Jag är ingen Magan Fox, jag är ingen festnisse. Jag är en "hemma-kväll" tös, men det är inget som verkar uppskattas.

Jag hånglade med en kille för ett par veckor sen. Tyckte inte om honom, men endast för att "prova på" då jag kände mig så ute i vattnet! För att inte tala om hur dåligt samvete vad fick efteråt…

Ena dagen kan det kännas rätt lugnt "det kommer", men andra dagen kan jag bli såhär desperat!

Kände bara att jag måste få lite utlopp för mina känslor 😉

PogoPedagog
2

Jag har hittat flörtar/ pojkvänner via nätet, krogen, medeltidsaktiviteter, hemmafester och via vänner.

Är du inte förtjust i att ta dig ut på aktiviteter eller fester är kanske nätet rätta stället att leta. Annars får du försöka lista ut vilket typ av karl du söker och vart just en sådan kan tänkas hänga. Jag kom framtill att jag gärna ville ha en empatisk, rolig intelligent kille och kom framtill att en medeltidsnörd skulle vara dte ultimata haha. Så jag åkte på så mycket sådant jag kunde och försökte vara social. Det lyckades fint för mig aif.

MagArne
2

Killar är lättflirtade så tycker inte det borde vara så svårt för dig att hitta någon om du anstränger dig lite? Bara vänta på att han ska komma fungerar nästan aldrig. Som nämnts tidigare, leta efter killar med liknande intressen så hittar du nog din jämlike.

Har du väl fått kontakt med någon som du tycker om så är det inte mycket att tveka på. Några kramar och pussar så är han säkert såld på dig.

Om vi vänder på frågan, hur får man en tjej? Jag upplever tjejer som väldigt kräsna och kanske nischar sig lite väl mycket i sitt letande efter män. Kanske svaret delvis kan finnas där?

[Lilyz]
0

Har du provat att ta första steget med en kille du fått syn på/träffat nånstans, eller har du bara väntat på att någon ska dyka upp och bjuda ut dig?

Ibland måste man noga visa att man är intresserad av någon för att få "napp" så att säga, kanske har du träffat på massor av killar som varit intresserade av dig men inte vågat gå fram? Och jag antar att det kan ha varit tvärtom några gånger?

Inget illa menat med det jag skriver, jag är själv väldigt blyg så det hade lika gärna kunnat vara mig det handlade om men jag hade tur då en kille fick syn på mig på bussen en gång och tog mod till sig att gå fram och prata med mig (fast han var supernervös). Det är nu 8 år sedan och vi håller fortfarande ihop men det är just det att våga som kan vara svårt, ingen vill ju få nobben… Men skulle man få det är det bara att söka vidare för då var det nog inte rätt🙂

[lenniiis]
0

Har du ingen kille i din umgängeskrets du är lite intresserad av? Någon bekant kille som är kompis med dina kompisar? Eller någon kille du bara vet vem det är? Så hittade jag min kille och vi har snart varit tillsammans i 2.5 år :) Vi hade en gemensam kompis och började prata via facebook (romantiskt va :P). Vi bestämde träff och promenerade hem till mig och tittade sedan på film. Det var såklart lite stelt i början, men ge det några gånger innan du nobbar killen. Kärlek vid första ögonkastet händer inte alla :)

CelsiusT
2

Jag har nog faktiskt tagit första steget med alla mina killar. En kille tog första steget med mig, jag blev liksom inte av med honom haha.. Och en kille fick jag höra på omvägar att han var intresserad av mig, men jag fick ta första steget för han vågade inte.

Personligen tycker jag det är lätt att hitta killar, det är liksom bara att flirta lite med dom så hittar man alltid någon. Men däremot att hitta den rätt, den där som man vill flytta ihop med och tänker sig att leva med, det är lite svårare.

Jag har hittat min sån kille nu, var 22 när jag träffade honom. Och vi träffades egentligen via Facebook. Vi hade gått samma år på gymnasiet, fast på olika linjer. Aldrig direkt umgåtts men man kände ju liksom ändå till varandra och hade ju varandra på facebook. Så råkade jag slänga ut en fråga om hjälp och han råkade se det och svarade, trots att vi aldrig umgåtts innan och då hade vi inte sett varandra på typ 5 år. Men sen när vi väl träffades så fick jag ändå puscha på lite om att ses igen osv.

Man får liksom ta för sig. Bättre att ta för sig och sen inse att det inte var rätt och då släppa och gå vidare än att sitta och vänta med armarna i kors och mest troligt gå miste om massa trevliga killar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Anonym
8

Tack för alla svar 🙂
Då jag inte är ute så ofta så träffar jag sällan killar.
Jag började inte intressera mig för killer förrän efter grundskolan. Och efter det har jag jobbat i stall och det är där min fritid har varit. Ni vet, hästar & killar är inget man ser till vardags 😉

Så jag försöker ju "kolla läget" via nätet. Har fått kontakt med en del, men oftast är det ett stort MEN. Ofta får man kontakt med trevliga killar och sen från ingenstans kan dom slänga upp "Jag är kåt."
Så att hitta en mogen kille som tänker seriöst (på annat än sex) är enormt svårt!

Jag känner liksom inga killar. Och när man väl träffar någon så är dom oftast upptagna.
Att hitta en singel kille som bor inte allt för långt bort, lagom ålder, någorlunda lika intressen och framförallt någon man har känslor för är som ett leta efter en nål i en höstack.

CelsiusT
4

#6 Sänk dina krav ;P Lagom ålder, lika intressen, mogen/tänker seriöst, det går alltid att tumma på. Det enda som är av betydelse är hurivida du har känslor eller ej. Allt annat är bara att sortera bort killar som annars kanske hade passat. Sätter man upp krav så blir man kräsen, och då är det svårare att hitta rätt. Prova alla killar där det kan finnas chans att det kan bli känslor, det enda som kan hända är att det inte var rätt och då är det bara att gå vidare. Men om du inte testar så vet du inte ;P

[lenniiis]
2

Håller med CelsiusT! Du känner faktiskt inte killarna du nobbar. Tänk om någon av dom faktiskt skulle passa dig precis perfekt? När jag och min kille började prata på facebook ville han inte träffa mig först. Han tyckte inte att jag verkade som hans typ eftersom jag svor så mycket. Men vet du? Jag svor inte alls i verkligheten och är ganska blyg - precis hans typ. Han blev jättekär i mig och jag i honom.

Man måste våga kyssa olika grodor för att hitta sin prins :)

CelsiusT
1

#8 Precis! Och jag trodde aldrig att killen som nu sitter bredvid mig i soffan faktiskt skulle sitta här efter så pass lång tid ändå. Planen var att ha lite kul ett tag, men han blev kvar ;P

Tina-A
2

Nätet är ju ett superbra ställe :) Var inte rädd för att ta egna initiativ eller att ta första steget!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[lenniiis]
1

#9 Men så är det faktiskt! :)

TS: Och jag tycker att det verkar som att alla vill imponera på varandra hela tiden. När jag var 15 skröt man om hur många man hade hånglat med för att känna sig åtrådd, cool och erfaren (erfaren inom hångel då alltså:P). Det jag menar, TS, är att när killarna skriver "jag är kåt" så tror jag att vissa av dom bara försöker vara coola. Det kanske låter konstigt i dina öron, men jag tror faktiskt det. Vet inte hur jag ska förklara… Bli inte skrämd pga några "jag är kåt" sms. Det kanske döljer sig en osäker kille där bakom som bara försöker passa in. Hans kompisar kanske gör så? Ge dom en chans!!

Tina-A
1

Ja, att en kille i 20 års åldern skriver att han är kåt behöver inte betyda så mycket faktiskt.. Låt det inte avskräcka dig om de inte övrigt är obehagliga. Är de normala men slänger in ett "jag är kåt" så är det inte så konstigt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Anonym
1

Tack för alla svar!
Det känns faktiskt bättre nu 😃

MagArne
0

Att skriva "jag är kåt" är för visso omoget men som #12 skriver, ta det inte så seriöst. Sen är det ju faktiskt dig han är ehm kåt på. Ha, så fel det lät

JossanH
4

Jag hade ju garanterat lagt ned en ytlig bekantskap över nätet om denne plötsligt bara skriver "jag är kåt". Det finns andra! Jag har träffat min pojkvänner genom jobbet, på fester, genom gemensamma bekanta och genom skola.

Sajtvärd på Iller.ifokus

BeccaTilda
0

Ännu svårare är det att träffa andra tjejer.. :(

obstitant
5

Näe vet ni vad, jag skulle faktiskt också lägga ner om en kille mitt i en konversation på nätet plötsligt slänger ur sig "jag är kåt". Killar/män som vill prata sex/ha chatsex/camsex går det tretton på dussinet av, och jag uppfattar det inte som att det är vad TS är intresserad av.  Man drar inte omotiverat in sina könsdelars eventuella blodfyllnad mitt i en dittills normal konversation om man vet det minsta om hur man uppför sig.

Visst, man kan testa att säga ifrån att det där lägger du av med på en gång om du vill prata med mig, och se om han kan ta det och byta spår, eller om han är en sån som bara "men kom igen nu då…".

Razzora
0

Oj, det finns nog på olika ställen. Nätet är ett utav ställena, men då måste du hitta en vettig sida för dig. Annars är det ju att gå ut och se om man hittar någon. Men jag lovar dig att du kommer att hitta någon. Ibland tar det bara tid man måste ju själv vara "aktiv" med.

Vissa killar vill testa hur du reagerar på frasen "Jag är kåt", andra för att de verkligen vill ha en "lätt" tjej.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

probiotica
2

På styrdans såklart=) De är inte så töntigt som det låter=) Tvärtom här finns alla möjliga människor i olika åldrar=) Det bästa är ju att man får kramas i takt hela kvällen;-) Och kan man inte dansa gå en kurs då lär man känna mååånga roliga människor=)

Eftersom det flesta danser inte serverar alkohol så känns det mer seriöst då man träffar någon=)

Ett hett tips

Josefinaaa
1

Känner likadant som dig TS, men jag är 14.

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Mabrotnosh
1

Skulle råda dig till att lägga killar på hyllan i ett eller två år och sedan flytta hemifrån helt ensam. Jag har haft förhållande hela mitt liv och knappt bott ensam och det är en sak jag ångrar nu i efterhand. Jag skulle ha flyttat hemifrån själv och bott själv några/något år för att se hur det var och för att klara mig själv. Killarna kommer jag lovar! Ta hand om dig själv först istället och njut av att du faktiskt har något fantastisk framför dig. Om du flyttar hemifrån kan du och killen umgås på tu man hand redan från utan en massa föräldrar och syskon som springer och stör en massa. Ni kan tända ljus i din lägenhet och titta på film och mysa. Jag hittade min sambo på nätet och efter ett antal år chattande så lär man sig redan från första raden vem som är idot och inte. Se inte alla killar som en potentiell pojkvän för de är det inte.

Karmatarerskanise
0

Min sambo och jag hittade varandra genom en gemensam vän, på en av hennes fester.

Fridaaaa
0

Skolan träffade jag min sambo.

Mitt ex träffade jag på ett möte, då vi skulle ha gått i samma klass och linje på gymnasiet men det lades ner. Sedan hittade vi varandra på nätet och tja träffades och blev tillsammans sen. Höll sammanlagt ca 9månader.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

silversol35
0

Har träffat killar på olika sätt, genom kompisar, på nätet, i skolan, på jobbet, på krogen.

Anonym
4

Liten uppdatering 😉
Jag vill verkligen tacka er alla som tar er tid att svara och skriva era "historier".

Jag har tagit åt mig av allt ni har skrivit 🙂
Och det lusiga är att när jag väl har accepterat ett liv ensam, börjat planera MITT liv och jag rent ut sagt tappade lusten att jaga killar så kom det en supergullig kille från ingenstans 🙂
Och på fredag ska vi träffas! 😃