Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 2161 ggr
[postmortum91]
0

Ibland hatar jag mitt underliv

Yes, precis som det står. Ibland vill jag bara skära bort hela skiten, även fast det skulle bli värre, men ni förstår nog kanske vad jag menar. Jag är en av de som har oturen att ha problem med underlivet titt som tätt.

Just nu luktar det illa, och jag har även för högt pH-värde, samtidigt som jag fick urinvägsinfektionskänning inatt och imorse.

Anledningen till att jag kallar det för "känning" är för att det går över när jag dricker riktigt mycket vatten eller tar en antibiotika-tablett mot det. Dessa antibiotika-tabletter har jag fått utskrivet just för att motverka urinvägsinfektion. Innan jag träffade min sambo och även en bit in på vårt förhållande hade jag seriös urinvägsinfektion som bara gick bort med hjälp av behandling i 10 dagar, det hade jag FLERA gånger om året, mellan 3-5 gånger. Även om jag kissade efter sex, så kom det. Eller så kom det ändå utan att jag visste varför. 
Jag hade även en gång njurbäckeninflammation, det var vidrigt. Det gjorde så jädra ont, usch. En gång hade jag sådan kraftig urinvägsinfektion (var innan det blev njurbäckeninflammation), då när jag blev kissnödig och bara tänkte gå på toan, så kom det med en gång, och jag kunde inte hålla tätt, så jag fick springa till toan, och ju närmre jag kom desto svårare var det att hålla tätt. Egentligen var jag inte så kissnödig, men det var ju urinvägsinfektionens fel.

Jag är som sagt även väldigt känslig för pH-förändringar i underlivet, vilket gör att det känns mindre bekvämt och får lätt svampinfektioner eller början till svampinfektioner. 

Ibland vill jag bara gråta, speciellt när jag får urinvägsinfektionskänning, för det är det värsta jag vet.

Någon som har bra tips om hur man kan förebygga mot alla mina problem? Ge mig helst tips angående dåligt pH-värde, för urinvägsinfektion är jag expert på vid det här laget.

Aleya
0

Det där med urinvägsinfektion, gå till läkare och få detta utrett. För ingen ska behöva ha det på detta viset.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[postmortum91]
0

Jag gick och typ fick det utrett, läkaren sa att ANTAGLIGEN är urinöppningen på mig inte riktigt ihopväxt som den ska vara, detta kan växa till sig eller vara så för alltid. Så därför får jag mycket lättare in bakterier i urinröret eftersom det inte blockerar lika bra som det ska. Detta går att operera, men det var inte säkert att det skulle bli så mycket bättre. Idag är det bättre nu när jag har haft samma sambo i 5 år, så min kropp har vant sig med hans bakterier på ett annat sätt. Men visst, än idag får jag ju urinvägsinfektionskänningar, ibland utan att jag har haft samlag, som imorse.

Aleya
0

Ett tips är att alltid kissa efter sex. För att äta antibiotika konstant är ju inte heller bra för kroppen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

bohan85
0

Jag vet att en del kvinnor har medicin utskrivet att ta en tablett efter varje samlag för att undvika urinvägsinfektion.

[postmortum91]
0

#3 Det vet jag redan :P

#4 Jag är en av dem, men jag gillar egentligen inte att proppa i mig massa antibiotika så därför tar jag bara ett när jag får känning.

Ellenor123
0

Kan du inte använda Lactal regelbundet? :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

StickyKitten
0

Måste du ta antibiotika? Du kan inte ersätta det med huskurer, så som att dricka citronvatten eller tranbärsjuice regelbundet och mycket?

Antibiotika kan ju, som du säkert vet, rubba balansen i underlivet och orsaka Svamp, så det blir lite av ett moment 22 om du måste ta dessa. Men om vatten fungerar när du har känningar kanske det fungerar i förebyggande syfte också, så att du slipper antibiotikan?